Większe napięcie na światłach

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Genesis72
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 21:00
Lokalizacja: Czestochwa

Większe napięcie na światłach

Post autor: Genesis72 » pn sie 17, 2009 22:04

Witam
Mam golfa benzyna/gaz 1.6 z 1986
Chciałbym podawać większe napięcie na światła mijania
Największe napięcie jest bezpośrednio na alternatorze, większe niż na akumulatorze
Czy mogę pociągnąć plus bezpośrednio z alternatowa, a minus z akumulatora?
Chciałbym tak zrobić aby np w dzień było normalne napięcie, czyli 12 coś volta a dopiero mo przełaczeniu przez przekaźnik napięcie z alternatora
Czy nic się nie stanie alternatorowi?
Proszę o poradę



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn sie 17, 2009 23:08

Genesis72 pisze:Proszę o poradę
znajdź sobie tematy o zakładaniu przekaźników do świateł. Jeśli tak bardzo chcesz oszczędzać prąd w dzień to zakup sobie jakieś niedrogie światła do jazdy dziennej. Z twoich zamysłów jakie napisałeś nic nie wyniknie. Prąd na aku jest najwyżej kilka dziesiątych volta niższy jak na alternatorze, a jeśli różnica jest większa to wynika to albo ze zabrudzonych klem, albo ze źle łączego połączenia kabla do alternatora, albo ze źle zmasowanego alternatora do łapy na silniku (tlenek aluminium).


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Tomasz Bis
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
Lokalizacja: lubelskie Bychawa
Kontakt:

Post autor: Tomasz Bis » pn sie 17, 2009 23:34

A po co ci to ?może tu coś znajdziesz dla siebie http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... c&start=30 a kwestia przekaźników jest opisana na forum niejednokrotnie.
Ostatnio zmieniony pn sie 17, 2009 23:45 przez Tomasz Bis, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » wt sie 18, 2009 00:17

tu jest komplet informacji o założeniu dodatkowych przekaźników na światła:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=64358&start=0

ja założyłem tylko na mijania i dzienne i świeci rewelka, do tego markowe żarówki np. PHILIPS lub TUNGSRAM (mam obecnie)


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » wt sie 18, 2009 08:47

Genesis72 pisze:Największe napięcie jest bezpośrednio na alternatorze, większe niż na akumulatorze
to nie prawda... alternator i akumulator są ze soba połączone "na stałe" tzn potencjał plusa aku i alternatora to ten sam potencjał, tak samo minusy są ze sobą podłączone... Musisz troszkę drapnąć tematu instalacji elektrycznej w autach, i to nie koniecznie VAGach. Napięcie w okolicy 12V jest kiedy silnik nie pracuje... i nie ważne czy mierzysz na zaciskach akumulatora czy alternatora. Kiedy uruchomisz silnik napięcie na akumulatorze również wzrasta do okolicy 14V...

[ Dodano: 18-08-09, 08:49 ]
Genesis72 pisze:Czy mogę pociągnąć plus bezpośrednio z alternatowa, a minus z akumulatora?
nie możesz... musisz dać do tego bezpieczniki i ewentualnie przekaźniki... no i oczywiście włącznik świateł... ale taka instalacje masz juz w aucie :) a jak brakuje CI przekaźników to przeczytaj tematy które podsunęli koledzy...
Ostatnio zmieniony wt sie 18, 2009 08:53 przez -=ren=-, łącznie zmieniany 1 raz.


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » wt sie 18, 2009 09:56

-=ren=- pisze:Genesis72 napisał/a:
Największe napięcie jest bezpośrednio na alternatorze, większe niż na akumulatorze
to nie prawda...
- teoretycznie to nie prawda, ale w praktyce często połączenia między altkiem a aku są już zaśniedziałe i taki spadek niestety występuje.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 359 gości