Wymiana pompy wody - kilka pytań

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Wymiana pompy wody - kilka pytań

Post autor: Lipek81 » pt sie 14, 2009 19:29

1. Czy wymieniać z obudową, czy bez? Moim zdaniem raczej obudowę moża starą zostawić, ale pytam na wszelki wypadek.
2. Przy okazji planuję wymienić termostat - stary jest ok, ale o ile mi wiadomo, to siedzi tam jeszcze oryginał, a skoro rozbieram pompę to można by go wymienić. Króciec od termostatu jest plastikowy - czy trzeba go też wymieniać? Słyszałem, że np. ten króciec plastikowy, który wychodzi z głowicy z przodu trzeba wymieniać za każdym razem, jak się go ściaga, bo lubi sie odkształcić.

3. Może jeszcze jakieś uwagi?



Awatar użytkownika
sadzyk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: wt maja 23, 2006 16:39
Lokalizacja: szydłovwiec
Kontakt:

Post autor: sadzyk » pt sie 14, 2009 20:02

1. pompy wody eni rozdziela sie na zadna obudowa, kupujesz całosc i wymieniasz całosc
2. jesli masz oryginał i jest dobry wiec go nie ruszaj bo lepiej nie bedzie:) króćca zadnego nie trzeba wymieniac tez


Dej mu Sywek!! EE ni ma czym...
Tjunink musi byc!!!!
aaaale urwał!!!! musialo cos byc!!

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pt sie 14, 2009 20:09

tomek264, ad. 1 - są np. w IC dostępne dwie wersje - z obudową i bez.

Bez obudowy:
http://sklep.intercars.com.pl/result1.p ... lang_id=PL

Z obudową:

http://sklep.intercars.com.pl/result1.p ... lang_id=PL



Jajcek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 17:39

Post autor: Jajcek » pt sie 14, 2009 20:48

Bez obudowy w zupełności starczy. A nie lepiej jechać na szrot kupic orginalną. Dasz za nią ok 50 zł a pochodzi napewno dłużej (przecież widać czy nie ma luzów na łożyskach!!! - o inne usterki ciężko w takiej pompie). Mi zamiennik starczył na 25 tyś km.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt sie 14, 2009 21:17

Lipek81, myślę to samo, bez ubudowy. Ale jak odkręcisz całą pompę od bloku to tam jest oring uszczelniający i zobacz czy nie ma tam wżerów i nierówności - tam też może potem ciec, w razie czego wyczyść, zaklej wżery jakąś poksyliną i wyszlifuj na gładko. Króciec ocenisz wzrokowo, jeśli nie wypaczony, nie popękany możesz zakładać. Ale nie widzę sensu zmiany sprawnego termostatu. Co oryginał to oryginał.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pt sie 14, 2009 21:40

Czyli tak - wymieniam pompe bez obudowy, ale i tak obudowę odkręcam od bloku, żeby sprawdzić wżery. Czyli rozumiem, że należy kupić uszczelkę między blok a obudowę?

Termostat zostawiam ten który jest.
Jajcek pisze:A nie lepiej jechać na szrot kupic orginalną. Dasz za nią ok 50 zł a pochodzi napewno dłużej (przecież widać czy nie ma luzów na łożyskach!!! - o inne usterki ciężko w takiej pompie). Mi zamiennik starczył na 25 tyś km.
- a co to był za zamienik?
Planuje kupć HEPU albo SKF - tuaj jeszcze sie zastanawiam - ale myslę, ze jest to coś na poziomie oryginału mniej więcej.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt sie 14, 2009 22:09

Lipek81 pisze:Czyli rozumiem, że należy kupić uszczelkę między blok a obudowę?
dostaniesz oring z pompą


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Jajcek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 17:39

Post autor: Jajcek » sob sie 15, 2009 12:41

Pompa firmy RUVILLE - szrot jakich mało. Zresztą łożyska tej firmy to też bez komentarza. SKF bardzo dobra firma. Jeżdżę na ich łóżyskach, rozrządzie i cicho jak nigdy.



Awatar użytkownika
Olafejs
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 19:54
Lokalizacja: Rokietnica
Kontakt:

Post autor: Olafejs » sob sie 15, 2009 13:12

Witam dołączam się do tematu ponieważ w/g mnie też mam pompę do wymiany ponieważ organoleptyczne to ona szumi mi w silniku i czy nie można wymienić samego łożyska ?? Które tam siedzi bo to zapewne ono u mnie szumi :)


[size=200][color=red][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=129737/]Mój Golfik MK2 1.6 4Rally[/url][/color][/size]

[img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob sie 15, 2009 17:36

Jajcek pisze:Pompa firmy RUVILLE - szrot jakich mało
kiedyś rozwinę temat, na razie zrobiłem na takiej 30 tysięcy i jest ok.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » sob sie 15, 2009 19:16

Paweł Marek, u mnie wytrzymała 50 tys - mysle ze jak za kwote 60 zł jaką wtedy za nia dałem to opłacało się i to bardzo :)


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » sob sie 15, 2009 22:04

Jajcek pisze:Dasz za nią ok 50 zł a pochodzi napewno dłużej
chłopie to tak jakby po kąpieli załozyc te same gacie , przeciez uzywka tez juz troszke pochodziła w aucie, to ze lozyska podczas krecenia ręka sa ok to nie gwarantuje Ci ze jak zlapie temp nie zacznie wyc, saczyc sie cos itd, no bez przesady , uzywka za 50 , a porzadna pompa lekko ponad 100 . pompy Rouvile nie sa złe, ale ja bym polecał HEPU, oni bawia sie tylko w pompy.
Rouvila zakladam ludziom i jeszcze nie było słowa niezadowolenia :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob sie 15, 2009 22:10

guti pisze:Rouvila zakladam ludziom i jeszcze nie było słowa niezadowolenia
ja kupiłem i założyłem taką, ale mieszane uczucia miałem. Bo po pierwsze wyczuwałem ręką luz na łożysku nowej pompy (chyba że tak ma być i po rozgrzaniu luz znika), a po drugie kółko pasowe chodziło na niej na boki i musiałem nieźle kombinować. No ale cóż, chodzi, zobaczymy jak długo.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Olafejs
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 19:54
Lokalizacja: Rokietnica
Kontakt:

Post autor: Olafejs » sob sie 15, 2009 22:16

SKF - 120zł

RUVILLE - 165 zł

HEPU - 90 zł

Porównałem dla was te 3 pompy żeby już rozwiać wątpliwości w/g mnie bezapelacyjnym liderem jest SKF który swoją ceną/jakość bije innych :)


[size=200][color=red][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=129737/]Mój Golfik MK2 1.6 4Rally[/url][/color][/size]

[img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 443 gości