jaki pasek?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pawelg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: czw lut 05, 2009 13:50
Lokalizacja: ok. Lublina

jaki pasek?

Post autor: pawelg » sob sie 15, 2009 10:41

witam wszystkich! ostatnio pisałem na forum ze chce wymienić pasek do alternatora oraz pytałem WAS FORUMOWICZE jaki idzie pasek do alternatora do golfa mk2 1.6D (goły-tzn bez wspomagania itp) '85r., skrzynia IV......otrzymałem odpowiedź że 10x950... i kupiłem taki- ja wczoraj do zmiany a tu pupa...za długi pasek- i sobie zadaję pytanie- DLACZEGO? stary i wysłużony już ma długość jak wczoraj zdjąłem około 870mm.......więc pytam w końcu jaki pasek? on idzie od wału korbowego przez pompę wody do alternatora i tyle......i jak tam jest napinanie paska? bo albo jestem ślepy albo tam nie ma- ale na chłopski rozum musi być jakiś napinacz...pozdrawiam



Awatar użytkownika
89Bartezz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 15:56
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: 89Bartezz » sob sie 15, 2009 11:09

pawelg pisze:już ma długość jak wczoraj zdjąłem około 870mm.......więc pytam w końcu jaki pasek?
według katalog najbliższy 870 mm jest 11,2X866
pawelg pisze:.i jak tam jest napinanie paska? bo albo jestem ślepy albo tam nie ma- ale na chłopski rozum musi być jakiś napinacz.
pasek napina się alternatorem



pawelg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: czw lut 05, 2009 13:50
Lokalizacja: ok. Lublina

Post autor: pawelg » sob sie 15, 2009 14:40

ale jak to jak mam alternator na sztywno...nie ma "fasolek" ani nic takiego



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » sob sie 15, 2009 14:56

Musi być. Spójrz pod alternator, on jest na listwie do regulacji, w nowszych jest zębatka ułatwiająca naciąganie.



Awatar użytkownika
89Bartezz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 15:56
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: 89Bartezz » sob sie 15, 2009 15:01

Na zdjęciu zaznaczyłem gdzie są śrubki. Jeśli dobrze pamietam to jest to klucz 13. Luzujesz tą górną i dolną. Na górnej chodzi jak zawias, zaś na dolnej jest taka listwa w której śruba wraz z alternatorem może sie poruszać i alternator ciągnąc do góry napina pasek. Jak już naciągniesz ile się da to zakręcasz dolną śrubę oraz górną. Może być też inny sposób w zależności jaki masz alternator że pod dolną śrubą znajduje się większa razem z zębatką, a na listwie z tym podłużnym otworem zębatka i wtedy ta nakrętka z zębatką bodaj klucz 21 nią kręcisz, alternator się podnosi i gdy już masz dobry naciąg to dokręcasz tą mniejsza na klucz 13

Obrazek
Ostatnio zmieniony sob sie 15, 2009 15:01 przez 89Bartezz, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 310 gości