Swiece zarowe wymienione-dziwnie odpala

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
SławekUKF
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: sob sty 28, 2006 15:32
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: SławekUKF » śr lut 01, 2006 23:19

bongo102 pisze: Tak mierzysz świece?Co to jest klema aku a biegun aku?
A niby z kąd świece pobierają prąd??? Z powietrza??? Przeczytaj sobie najlepiej wszystko od samego początku z 5 razy Niewiesz gdzie akumulator ma bieguny???? a wiesz gdzie jest moze KIEROWNICA???

[ Dodano: Sro Lut 01, 2006 22:37 ]
Powracając do tematu moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem bedzie jednak gdy sobie sprawdzisz te świece za pomocą żarówki ponieważ podejrzewam ze nie bedziesz miał takiego amperomierza.



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » śr lut 01, 2006 23:37

SławekUKF pisze: A niby z kąd świece pobierają prąd??? Z powietrza??? Przeczytaj sobie najlepiej wszystko od samego początku z 5 razy Niewiesz gdzie akumulator ma bieguny???? a wiesz gdzie jest moze KIEROWNICA???
Posłuchaj kolego,tak napisałeś:
SławekUKF pisze:Amperomierz wpinasz w szereg między klemę aku a biegun aku.
Z tego co wiem to akumulator ma dwie klemy(+ i -),a także dwa bieguny(+ i -).Zgadza sie?A ty piszesz jakieś dziwne rzeczy:kleme aku i biegun aku-chłopie wyluzuj bo za chwile napiszesz że u ciebie w aku jest faza i 0.Chyba że jezdzisz trolejbusem.

[ Dodano: Sro Lut 01, 2006 22:45 ]
Sławek sorki,zczaiłem o co ci chodzi,masz racje.



Awatar użytkownika
SławekUKF
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: sob sty 28, 2006 15:32
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: SławekUKF » śr lut 01, 2006 23:48

[quote="bongo102"]Z tego co wiem to akumulator ma dwie klemy(+ i -)



Wawro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: wt paź 04, 2005 00:27
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Wawro » śr lut 01, 2006 23:59

Mnie przedwczoraj nie chciał zapalić, kompletna dentka. Chechłał, chechłał, świece grzałem i grzałem i nic. Okazało się ze jedna ze świec dostała zwarcia i cały prąd szedł przez nią, i w dodatku nie grzała. Wymieniona na inną świecę wymontowaną ze zezłomowanego passata i działa cacy ;).


I did it all for the nookie ... :D

Awatar użytkownika
SławekUKF
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: sob sty 28, 2006 15:32
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: SławekUKF » czw lut 02, 2006 00:04

Jeżeli jakaś świeca bedzie miała zwarcie to natychmiast pali sie bezpiecznik 50A Na pewno miała przerwe a nie zwarcie!



Wawro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: wt paź 04, 2005 00:27
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Wawro » czw lut 02, 2006 00:12

No w sumie się spalił. Niedokładnie napisałem. Bezpiecznik także z passata :).


I did it all for the nookie ... :D

Awatar użytkownika
qbab
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pn gru 27, 2004 14:01
Lokalizacja: Łódź (okolice)
Kontakt:

Post autor: qbab » czw lut 02, 2006 09:13

SCRASH pisze:Dobra najpierw sprawdze zarowka czy w ogole swieci na kazdej swiecy bo mozliwe ze ktoras calkiem padla a potem jesli wszystkie beda swiecic poszukam jakiegos amperomierza i zapytam jeszcze raz krok po kroku bo kazdy z was mowi inaczej a w taki sposob to raczej poleci mi jak nie aku to instalacja.
Mysle ze to bedzie po prostu ktoras swieca albo dwie.Sprawdz zarowka tak jak mowiszi wszystko bedzie jasne.
Moim zdaniem jednak powinienes teraz rozwazyc zakup 4 nowych nieco lepszych swiec skoro te sa takie gownianie.
Po co sie narobic, jezli za tydzien okaze sie ze padla nastepna.
Ja ostatnio kupilem na allegro NGK za 24,50 za szt
Pzdr


QbaB

ryba_71
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pt paź 14, 2005 14:01
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: ryba_71 » czw lut 02, 2006 11:21

Aby nie przepracować się przy wykręcaniu listwy możesz zrobić tak:
-wykęć jedno mocowanie listwy ze świecą (gdzie jest najlepszy dostęp) delikatnie ją odegnij (jest miedziana) przyłóż próbnik z żarówki +aku i gwint świecy - jak zaświeci to świeca OK.
-Przyłóż próbnik do listwy łączącej pozostałe trzy świece -jak nie świeci to trzy walnięte, jak świeci TO
-odkręcasz następne połączenie i sprawdzasz świecę jak OK to sprawdzasz listwę, jak świeci to wiesz ,że padła jedna z dwóch.

Powodzenia



Awatar użytkownika
Thor
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: pt gru 17, 2004 14:57
Lokalizacja: Halemba

Post autor: Thor » czw lut 02, 2006 12:15

Po pierwsze olej miernik, wykrec wtryski i poprostu popatrz w dziury czy swiece grzeja czy nie. To jedyna pewna metoda.
Po drugie... jestes pewny ze masz dobrze ustawiony zaplon?

Objawy o ktorych mowisz bardzo przypominaja mi moje problemy. Jak juz wspomnialem w ktoryms poscie okazalo sie ze kat wyprzedzenia zaplonu wynosil 44 gdy powinien wynosci 80. Po kalibracji woz nawet na mrozie zapala jak strzala. Pstryk i juz trzyma obroty i chodzi rowniotko, nawet przy odstanym zimnym silniku.

Pozdrowionka
T.



Awatar użytkownika
SCRASH
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: wt lis 15, 2005 13:58
Lokalizacja: KLUCZBORK
Kontakt:

Post autor: SCRASH » czw lut 02, 2006 16:02

Z tymi wtryskami to tez niewiem jak sie je wykreca bo przymocowane sa do nich jakies metalowe przewody.Poza tym nie rozreguluje mi sie nic jak je wykrece bo miedzy innymi dlatego ich nie ruszalem jak wymienialem swiece.Bez wtryskow wymiana swiec to bylaby przyjemnosc a nie meczarnia.



Awatar użytkownika
SławekUKF
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: sob sty 28, 2006 15:32
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: SławekUKF » czw lut 02, 2006 16:25

Po pierwsze olej miernik, wykrec wtryski i poprostu popatrz w dziury czy swiece grzeja czy nie. To jedyna pewna metoda.
Radze ci lepiej zostawić te wtryskiwacze w spokoju jak nie wiesz jak sie je wykręca. Po pierwsze trzeba mieć specjalny długi klucz nasadowy 27po drugie stosuje sie nowe uszczelki izolacji termicznej po trzecie trzeba mieć klucz dynamometryczny 70Nm wtryski i 25Nm przewody. Zostań lepiej przy tej żarówce jak juz ci wcześniej pisałem i zresztą inni też pisali.



Awatar użytkownika
SCRASH
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: wt lis 15, 2005 13:58
Lokalizacja: KLUCZBORK
Kontakt:

Post autor: SCRASH » czw lut 02, 2006 19:18

OK.Chyba jednak sie troche pomecze z ta zarowka.W sobote dam znac co i jak bo na razie niemam kiedy.
Jesli macie jeszcze jakies pomysly to piszcie zanim sie za to zabiore.


Byl Golf MK1 1.6 B+G pozniej Golf MK1 1.6 diesel
teraz jest Vectra 1.8 B+G

Awatar użytkownika
Thor
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: pt gru 17, 2004 14:57
Lokalizacja: Halemba

Post autor: Thor » czw lut 02, 2006 19:23

Sprawdzenie swiec poprzez wykrecenie wtryskow zajmuje ok 20-30min i w zakladzie diesla zrobia Ci to na miejscu za ok 20zl.
Nie wiem czy warto sie babrac za te pieniadze.

Wczesniej do takich mechanikow zadzwon i jak juz ustalisz co i jak zapytaj jak sprawdzaja swiece... jak powiedza ze na prostowniku to podziekuj i dzwon do innych.

Pozdrawiam
T.



Awatar użytkownika
WRHZ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 496
Rejestracja: czw gru 09, 2004 01:10
Lokalizacja: WLKP
Kontakt:

Post autor: WRHZ » czw lut 02, 2006 20:12

nie wiem czy za 20 zl ktos bedzie wykrecal wszystkei wtryski i podkladki wymieni na nowe :) to po 1 po drugie to lepiej jechac do jakiegos mechaniora konkretnego i moze maja amperomeirz to tak duzych pradow :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 348 gości