Swiece zarowe wymienione-dziwnie odpala

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
SCRASH
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: wt lis 15, 2005 13:58
Lokalizacja: KLUCZBORK
Kontakt:

Swiece zarowe wymienione-dziwnie odpala

Post autor: SCRASH » śr lut 01, 2006 21:17

Witam.Ostatnio pisalem ze bede wymienial swiece zarowe.Wymienilem swieczki ale silnik nie chce od razu odpalic.Po zagrzaniu swiec probuje odpalic i tak jakby chial zapalic lub zapali i od razu zgasnie.Potem zagrzeje drugi raz i jak nie dodam deczko gazu to nie zapali.Jak go juz odpale to trzymam na wcisnientym deczko gazie jakies 3 centy i tak dziwnie chodzi przez 3-4 sekundy jakby nie umial wejsc na obroty.Po tym czasie jest juz ok ale musze go dalej trzymac tak na gazie bo jak puszcze to trzesie calym autem.O co biega?



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » śr lut 01, 2006 21:21

W sumie to podałeś typowy objaw niesprawności świec żarowych.A powiedz czy wymieniłeś jedną czy wszystkie?



Awatar użytkownika
SCRASH
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: wt lis 15, 2005 13:58
Lokalizacja: KLUCZBORK
Kontakt:

Post autor: SCRASH » śr lut 01, 2006 21:24

Wymienilem wszystkie ale kupilem najtansze bo sztuka kosztowala 13 zl.
Jest to mozliwe ze ktoras swieca sie przepalila czy wszystkie dzialaja jak chca ?


Byl Golf MK1 1.6 B+G pozniej Golf MK1 1.6 diesel
teraz jest Vectra 1.8 B+G

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » śr lut 01, 2006 21:28

SCRASH pisze:Wymienilem wszystkie ale kupilem najtansze bo sztuka kosztowala 13 zl.
No to podejrzewam że padła niestety.13 zł to troszke za mało za dobrej jakości świece.A przed wymianą było to samo z odpaleniem czy jakieś inne objawy?



Awatar użytkownika
SCRASH
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: wt lis 15, 2005 13:58
Lokalizacja: KLUCZBORK
Kontakt:

Post autor: SCRASH » śr lut 01, 2006 21:35

Najpierw grzalem swiece 2 razy .Potem na wiekszych mrozach juz 3 razy musialem ale przy - 17 jeszcze odpalal.Rozrusznik musial zrobic kilka obrotow ale po tym od razu zaskoczyl i chodzil ale po puszczeniu gazu tez trzeslo.Po wymianie swiec jest zdecydowanie gorzej


Byl Golf MK1 1.6 B+G pozniej Golf MK1 1.6 diesel
teraz jest Vectra 1.8 B+G

Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » śr lut 01, 2006 21:38

Bo możliwe, że przed wymianą jeszcze np. działały 2 lub 3, a teraz może działać tylko 1 albo 2...

Musisz zakupić dobre świece..ale najpierw sprawdź czy te na 100 % sprawne...


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Awatar użytkownika
qbab
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pn gru 27, 2004 14:01
Lokalizacja: Łódź (okolice)
Kontakt:

Post autor: qbab » śr lut 01, 2006 21:48

witam
trzeba bylo sprawdzic swiece przed montazem za pomoca miernika, oszczedzil bys sobie pracy troche (dostep jest beznadziejny)
Teraz tez mozesz a wrecz powinienes sprawdzic swiece miernikiem (nawet bez wyjmowania, ale po zdjeciu szyny).
Ewentualnie sprawdz jeszcze czy bezpiecznik swiec jest ok, moze ktoras miala zwarcie albo po prostu maja troche wiekszy prad te swiece i poszedl bezpiecznik.
Skoro je kupiles niedawno to pewnie mozesz reklamowac ale po prostu szkoda roboty.
Pozdrawiam i zycze powodzenia


QbaB

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » śr lut 01, 2006 21:52

qbab pisze:Skoro je kupiles niedawno to pewnie mozesz reklamowac ale po prostu szkoda roboty.
Kolego świec żarowych niestety nie można reklamować.



Awatar użytkownika
SCRASH
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: wt lis 15, 2005 13:58
Lokalizacja: KLUCZBORK
Kontakt:

Post autor: SCRASH » śr lut 01, 2006 21:58

Nawet nie mowcie zajelo mi to 5 godzin.nie mowie juz o listwie
a niema inne go sposobu na sprawdzenie niz miernikiem bo nie mam do takowego dostepu.Co do bezpiecznika to jakby siadl to w ogole bym go nie zapalil bo 1,5 roku temu tak mialem a wtedy byla jesien.Mam jeszcze te stare swiece gdzies w bagazniku i tez bardzo mnie ciekawi jak je sprawdzic.Poza tym jak je wyciagalem to wszystkie mialy taki czarny osad.


Byl Golf MK1 1.6 B+G pozniej Golf MK1 1.6 diesel
teraz jest Vectra 1.8 B+G

Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » śr lut 01, 2006 21:58

To sprzedawca powinien w sklepie sprawdzać w tym razie....kiedyś tak będzie:P


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Awatar użytkownika
SławekUKF
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: sob sty 28, 2006 15:32
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: SławekUKF » śr lut 01, 2006 22:10

Gdyby mu walnął bezpiecznik to by mu nigdy nie odpalił. Zrób tak- najpierw sobie sprawdz czy masz dobrą mase na silniku(ważne) potem styki na bezpieczniku potem zmierz jakim napięciem i przez jaki czas sie nagrzewają a jak masz odpowiedni amperomierz to nawet nie trzeba świec ani listwy wykręcać zeby sprawdzić. Wpina sie go w szereg z akum. i powinien w trakcie grzania pokazywać ok 48A poboru poniewaz jedna świeca pobiera ok 12A A jak nigdy nie miałeś miernika w ręce to podłącz miedzy kazdą świece a plus akum. zarówke powinna świecić na każdej. Oczywiście listwa zdjęta.



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » śr lut 01, 2006 22:14

SCRASH pisze:niema inne go sposobu na sprawdzenie niz miernikiem bo nie mam do takowego dostepu
Jest,metoda na iskrzenie albo na żarówke.Na iskrzenie polega na tym że zdejmujesz listwe,podpinasz jakikolwiek kabelek do plusa i dotykasz po kolei kazdą świece.Jak przy dotknięciu jest delikatne iskrzenie to powinna być o.k.Na żarówke tak samo tylko wpinasz szeregowo żaróweczke,jak świeci jest o.k.Tylko małe ale:te testy wykażą tylko ewidentnie padniętą świece przez którą nie ma już przepływu prądu.



Awatar użytkownika
SławekUKF
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: sob sty 28, 2006 15:32
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: SławekUKF » śr lut 01, 2006 22:18

Słuchaj. Najlepiej wez sobie te stare świece i podłącz bezpośrednio do akumulatora i wszystko bedzie przecież jasne panowie...



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » śr lut 01, 2006 22:25

SławekUKF pisze:Słuchaj. Najlepiej wez sobie te stare świece i podłącz bezpośrednio do akumulatora i wszystko bedzie przecież jasne panowie
Stare tak,ale radzimy jak sprawdzić te które ma zamontowane.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 333 gości