Czujnik Halla

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
bicker83
KIEROVWNIK
KIEROVWNIK
Posty: 418
Rejestracja: pt mar 13, 2009 02:34
Lokalizacja: GSL / IRL
Kontakt:

Czujnik Halla

Post autor: bicker83 » czw sie 13, 2009 01:30

siemka. po sprawdzeniu VAGiem bledow silnika wsykoczylo cos takiego:

515 Czujnik Halla -G 40
brak sygnału - BŁĄD SPORADYCZNY

Ma ktos pojecie o co chodzi?
PZD


[img]http://www.bicker.republika.pl/av.gif[/img]

Był [b]MK4 - AKL[/b]
Teraz jest [b]A6 - APU[/b]
Bedzie [b]MK4 GTTDI[/b]

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » czw sie 13, 2009 02:18

Gdy Kolega sprawdzał samochód z silnikiem benzynowym na postoju, przy niepracującym silniku - taki błąd jest prawidłowy. Sterownik czyli komputer mając włączony zapłon i niekręcący się silnik odczytuje ten stan jako błąd czujnika Halla. To inaczej czujnik obrotów silnika, wbudowany jest w aparat zapłonowy.
Sprawdzić jeszcze na pracującym silniku, po skasowaniu błędu.



Awatar użytkownika
czarnykurczak
_
_
Posty: 1919
Rejestracja: wt kwie 17, 2007 13:47
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: czarnykurczak » czw sie 13, 2009 08:11

Z tego co czytałem w różnych gazetach to przy awarii tego czujnika silnik nie powinien odpalić.


Malina :wub: Kiedyś sobie jeszcze kupię MK4...
Śmieć

szaki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: pt kwie 03, 2009 06:58
Lokalizacja: Żory

p/k

Post autor: szaki » czw sie 13, 2009 09:26

czy w gofrze iv mozna stosowac odciecie tego czujnika jako zabezp. p/kradziezy czy komp sfiksuje ?



Awatar użytkownika
bicker83
KIEROVWNIK
KIEROVWNIK
Posty: 418
Rejestracja: pt mar 13, 2009 02:34
Lokalizacja: GSL / IRL
Kontakt:

Post autor: bicker83 » czw sie 13, 2009 10:43

Zico63b pisze:Gdy Kolega sprawdzał samochód z silnikiem benzynowym na postoju, przy niepracującym silniku - taki błąd jest prawidłowy. Sterownik czyli komputer mając włączony zapłon i niekręcący się silnik odczytuje ten stan jako błąd czujnika Halla. To inaczej czujnik obrotów silnika, wbudowany jest w aparat zapłonowy.
Sprawdzić jeszcze na pracującym silniku, po skasowaniu błędu.
Na wlaczonym silku byl ten blad. Nie wiem czy m to cos ze soba wspolnego ale jeszcze jest tak ze na wolnych obrotach z wlacoznym climatroickiem obroty sa stale a jak go wylacze to dleikatnie sie silnik telepie i raz na jakis czas spada delikatnie z obrotow? Tak mi sie przypomnialo o tej schizie. :P


[img]http://www.bicker.republika.pl/av.gif[/img]

Był [b]MK4 - AKL[/b]
Teraz jest [b]A6 - APU[/b]
Bedzie [b]MK4 GTTDI[/b]

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » czw sie 13, 2009 13:23

No to jeśli odpalimy silnik, zeskanujemy błędy, skasujemy je i ponownie sprawdzając - znów jest widoczny - wtedy już jest diagnoza: uszkodzenie czujnika.
Sporadyczny to znaczy był a nie ma lub źle kontaktuje. Może tylko wtyk lub kabelek?



Awatar użytkownika
bicker83
KIEROVWNIK
KIEROVWNIK
Posty: 418
Rejestracja: pt mar 13, 2009 02:34
Lokalizacja: GSL / IRL
Kontakt:

Post autor: bicker83 » czw sie 13, 2009 15:54

Zico63b pisze:No to jeśli odpalimy silnik, zeskanujemy błędy, skasujemy je i ponownie sprawdzając - znów jest widoczny - wtedy już jest diagnoza: uszkodzenie czujnika.
Sporadyczny to znaczy był a nie ma lub źle kontaktuje. Może tylko wtyk lub kabelek?
Moze i tak :) tylko powiedz mi ak mozesz gdzie go znalezc? I czy ma to cos wspolnego z tymi nierownymi obrotami a jezeli nie to czym moga byc one spowodowane?? zgory dzieki za odpowiedz.


[img]http://www.bicker.republika.pl/av.gif[/img]

Był [b]MK4 - AKL[/b]
Teraz jest [b]A6 - APU[/b]
Bedzie [b]MK4 GTTDI[/b]

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » czw sie 13, 2009 16:18

Jest nabudowany na aparacie zapłonowym. Dokładnie rzecz biorąc, zamiast aparatu, na głowicy silnika od strony kierowcy. Zapomniałem bowiem że nie ma tam już klasycznego aparatu i rozdzielacza a cewka ma 4 wyjścia.
W każdym razie jest to część 26 lub 27, zależnie od wersji silnika. Do niej dochodzi po prostu wtyczka z kabelkami.
Obrazek
Ostatnio zmieniony czw sie 13, 2009 20:35 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
bicker83
KIEROVWNIK
KIEROVWNIK
Posty: 418
Rejestracja: pt mar 13, 2009 02:34
Lokalizacja: GSL / IRL
Kontakt:

Post autor: bicker83 » czw sie 13, 2009 17:14

Zico63b pisze:Jest nabudowany na aparacie zapłonowym. Wieczorem podam szczegóły, teraz mało czasu.
Czekam z niecierpliowscia na szczegoly :)


[img]http://www.bicker.republika.pl/av.gif[/img]

Był [b]MK4 - AKL[/b]
Teraz jest [b]A6 - APU[/b]
Bedzie [b]MK4 GTTDI[/b]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 535 gości