wielkosci cylinderków

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

zonku
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: śr sie 12, 2009 17:58
Lokalizacja: Małopolska

wielkosci cylinderków

Post autor: zonku » śr sie 12, 2009 18:12

Witam

Moje pytanie odnosnie dotyczy tego jakie wielkosci cylinderków byly montowane w golfie poprostu jakie wielkosci tloczkow w tych oto cylinderkach 21,22mm ... itd poprostu chcialbym zmienic tylne cylinderki na wieksze nie znam jeszcze ich wielkosci bo jeszcze ich nie wycionglem dlaczego chce zmienic na wieksze aby zwiekszyc sile chamowania tylnych kół .
Wiec jesli by ktos wiedzial np. od czego pasujom z trójki moze kombi ma wieksze czy moze werssje z reduktorem był bym wzdzieczny . No i wogóle co myslicie czy wymiana cylinderkow na wieksze zwiekszy sile chamowania tylnych kół jakie jest wasze zdanie...z góry dzieki...



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » śr sie 12, 2009 18:15

Masz w aucie korektor hamowania (tylnych kół) ?


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

zonku
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: śr sie 12, 2009 17:58
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: zonku » śr sie 12, 2009 18:19

nie mam



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » śr sie 12, 2009 18:27

W mk2 były dwa rodzaje cylinderków, 14(z hakiem)mm i 17(z hakiem)mm.
W mk3 : niecałe 16mm i 17 z hakiem (tak jak te mocniejsze w mk3).
Zależy jakie tam masz teraz, czy te "14" czy te "17".


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

zonku
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: śr sie 12, 2009 17:58
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: zonku » śr sie 12, 2009 18:39

aha wiekie dzieki czyli musze zobaczyc jakie mam a moze wiecie cos o pasacie albo audi aby adaptacja nie byla dosc trudna



pilotka_ewa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr sie 12, 2009 18:31
Lokalizacja: Lubawa

Post autor: pilotka_ewa » śr sie 12, 2009 18:43

Ja mam pytanko co to jest mój golf3 zapal i gaśnie od razu. Jak na popych to zapala normalnie bez :grrr: problemowo. POMOCY :grrr:


pilotka_ewa

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » śr sie 12, 2009 18:45

W pasku B3 były 19,05 i (w mocniejszych wersjach) 20,64 .


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Jajcek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 17:39

Post autor: Jajcek » śr sie 12, 2009 19:09

Mam Jettę 1,8 z 1990r i ostatnio miałem podobny problem. W moim były 17. Cylinderki o rozmiarze 14 były przy silnikach 1,3



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr sie 12, 2009 21:25

Mniejsze cylinderki (14,29mm) były wtedy, gdy nie było korektora siły hamowania, większe (17,29mm) jak był. Jeżeli nie masz korektora siły hamowania, to nie wstawiaj mocniejszych hamulców z tyłu, bo możesz się nieźle zdziwić, jak zarzuci Tobie tył przy hamowaniu. Chodzi o to, ze tylne koła nie powinny blokować się podczas hamowania. Jeżeli z tyłu mamy te mniejsze hamulce i nie ma korektora, to ten efekt jest osiągnięty. Jeżeli natomiast jest korektor hamowania, to osłabia on tylne hamulce w zależności od obciążenia - jak samochód ciężki, to tył hamuje mocniej - bo trudniej wtedy zablokowac koła, dlatego wtedy moga być mocniejsze hamulce z tyłu.
Ostatnio zmieniony śr sie 12, 2009 21:28 przez Lipek81, łącznie zmieniany 1 raz.



zonku
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: śr sie 12, 2009 17:58
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: zonku » czw sie 13, 2009 00:11

(w mocniejszych wersjach) 20,64 . wlasnie czy takiej wielkosci zmiana byla by juz odczówalna czy moze som jeszcze wieksze bo jesli teraz som 14 bo to jeden trzy przy uzyciu korektrora mozna bylo by regulowac sile chamowania poprzez zmniejszenie cisnienia lecz chcialbym spróbowac samych cylinderków na poczontek a co do chamowania to wlasnie o to chodzi zeby zarzucalo ale wcale nie musi zalezy od techniki
montaż tych 20,64 nie sprawil by chyba zadnych wiekszych problemów ...



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » czw sie 13, 2009 08:17

zonku, ale przecież to niebezpieczne jest. Ponieważ tył jest lżejszy od przodu szybciej będzie blokowało tył i może Ciebie zarzucić. Będziesz miał taki efekt jak w tirze z naczepą - kiedy przy ostrym hamowaniu zarzuca naczepę.

A w ogóle to zainstaluj sobie fire foxa, żeby podkreślało tobie błędy ortograficzne przy pisaniu.



zonku
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: śr sie 12, 2009 17:58
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: zonku » czw sie 13, 2009 10:38

czy to jest niebezpieczne o tym dopiero dowiedzial bym sie po modyfykacji wydaje mi sie że wcale nie tak bardzo biorąc... lecz to nie jest tematem wieć wcale nie chce mi się o tym poisać niebezpiecznie moze byc tylko chamowanie podczas skrecania wtedy tylko trzeba będżie pamiętać o tylnych kołach a przy kołach prostych dużo szybciej się zaczymasz i wogóle auto bedżie wpadało szybciej w poślizgi :D:D a o to też chodzi./oczywiście przybajmiej na początku kontrolowane/

czyli te od passata powinny działać ...



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 367 gości