wymiana tulejek wahacza, przy okazji sworznia i drążków?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

seboljeiv
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: wt paź 07, 2008 23:54
Lokalizacja: wawa

wymiana tulejek wahacza, przy okazji sworznia i drążków?

Post autor: seboljeiv » śr sie 12, 2009 12:10

wymieniłem zawieche na amory sportowe i chcialem zrobic po tym geometrie ale pan mechanik na trzepakach wykrył mi luzy na wahaczu prawym na tylnej tulejce i na sworzniu , lewy wahacz jest OK

ze wzgledu na ingerencje w geometrie przy kazdej wymianie elementow zawieszenia w golfie chcialbym abyście mi poradzili czy nawet przy sprawnym lewym wahaczu i jak narazie koncowki drążków i łączniki stabilizatora są ok to wziąć sie za te wszystkie elementy czy poprostu wymienic tylko prawą tylnią tulejkę i sworzeń na wahaczu??? boje sie o robienie za kazdym razem geometri/zbieznosci za kazdym razem kiedy cos sie rozkraczy...

jest jakas zasada ze powinno sie wymieniac te elementy(jak tulejki , sworzeń . końcówki drążka) po obu stronach na raz?

i czy macie ewentualnie jakies sposoby jak zobaczyć czy te elemnty na wahaczu jeszcze wytrzymają?

mam mozliwosc kupienia takiego zestawu:
http://allegro.pl/item709...ii_2_3_d72. ... 3_d72.html

i tych koncowek
http://allegro.pl/item705...passat_ni6. ... t_ni6.html

i zastanawiam sie czy kupic to wszystko czy raczej nie ma sensu?

co z tego zestawu moglbym ewentualnie sam wymienic ? (mam tylko zabe i narzedzia, brak prasy i imadla)



Awatar użytkownika
$layer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 222
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 21:12
Lokalizacja: OSTROŁĘKA

Post autor: $layer » śr sie 12, 2009 13:10

Ja bym wymienił tylko to co zużyte czyli swożeń prawy i tulejkę. Kąty z przodu reguluje sie na amortyzatorze, jak nie będziesz tego ruszał po regulacji to napewno przy następnej wymianie swoznia/ tulejki do ustawienia będziesz miał tylko zbiezność.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr sie 12, 2009 13:13

jest o tym mase tematów. Ale mnie się wydaje że stare tuleje wachaczy polecą błyskawicznie na sportowym zawieszeniu więc wymień komplet. Co do tylnych tulei - koledzy polecają od chyba leona turbo, są identyczne tylko z pełnej gumy a nie ażurowej jak w mk3
Ostatnio zmieniony śr sie 12, 2009 13:15 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 2 razy.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

seboljeiv
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: wt paź 07, 2008 23:54
Lokalizacja: wawa

Post autor: seboljeiv » śr sie 12, 2009 18:27

najchetniej to wszystko bym powymieniał ale dochodze do wniosku ze nie bede poprostu w tym momencie mial na robocizne i na czesci

zatem podjąłem decyzje ze na pewno wymienie 2 tulejki wahaczy po obu stronach + sworznie i pytanie czy kupić zwykłe FEBI czy takie jak tu ktos oferuje z poliuretanu:
http://allegro.pl/item701260416_vw_golf ... retan.htmlhttp://allegro.pl/item701260416_vw_golf ... retan.html

albo caly zestaw?:
http://allegro.pl/item709584025_vw_golf ... estaw.htmlhttp://allegro.pl/item709584025_vw_golf ... estaw.html

a odnosnie drążków i łącznika stabilizatora poniewaz na trzepaku nic nie wyszło to powiedzcie mi chociaz czy optycznie widać cos niepokojącego zeby je wymieniac czy przetrzymaja jeszcze stosunkowo dlugo?

lewa koncowa drążka:
Obrazek
Obrazek

prawy łącznik stabi:
Obrazek
Obrazek

lewy i prawy łącznik stabi sa w takim sam stanie:
Obrazek
Obrazek




a moze te sworznie nie sa jeszcze do wymiany????
prawy:
Obrazek
lewy:
Obrazek
Obrazek



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 267 gości