czy to normalne że bierze tyle oleju- 1litr na 3 tys.km

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

przemas1983
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: wt sty 08, 2008 14:45
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

czy to normalne że bierze tyle oleju- 1litr na 3 tys.km

Post autor: przemas1983 » wt sie 11, 2009 10:13

bo np. u kuzynka w astrze od wymiany do wymiany co 15.000 km wieźmie mu tylko to co jest na bagnecie a ma 280.000 silnik 1.6. W golfach normalne to jest, czy wam mniej bierze bo musze mu dolewać co 3 lub 4 tysiace litr oleju. Aha i czy jest jakiś gęściejszy olej od mineralneg dzieki za odp. pzdr



Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lukasz_mk2 » wt sie 11, 2009 10:32

ja u siebie w 1.8ABS jeżdżę na półsyntetyku i po wymianie uszczelniaczy na zaworach od wymiany do wymiany :bigok: (co ok. 12 000km)


Obrazek

Awatar użytkownika
pakero
Diesel Power
Diesel Power
Posty: 287
Rejestracja: czw paź 11, 2007 20:43
Lokalizacja: EOP

Post autor: pakero » wt sie 11, 2009 10:44

coś jest nie halo skoro bierze tyle oleju. Zobaczy czy nie masz gdzieś jakiegoś wycieku czy się nie pocie silniki. Następnie jak odpalisz to na jaki kolor zakopci ? Być może już kończą się uszczelniacze zaworowe. Nie ma nic gęstrzejszego raczej z tego co kojarzę niż mineralny olej.



Awatar użytkownika
Racer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 212
Rejestracja: śr mar 12, 2008 21:35
Lokalizacja: WR RACER
Auto: Golf MK2 GTi, Passat B4 GL
Silnik: PF

Post autor: Racer » wt sie 11, 2009 11:12

Jest coś gęściejszego... olej do ciężarówek, jest tak gęsty, że ciężko go wylać z bańki jak jest zimny :) Do osobowych się nie nadaje kompletnie. Mój ma przejechane ponad 300k i od wymiany do wym co 10tys nic nic nie muszę dolewać. Jeśli silnik ma przejechane więcej niż 150tys to lub czasem mniej, jak był przegrzany to do wymiany na początek są uszczelniacze zaworowe. Impreza zwraca się dość szybko jak tyle oleju trzeba mu dolewać. Kwestia tego czy kopci czy cieknie.


Serwis, sprzedaż skuterów, motocykli, kładów... TRANSPORT aut, motocykli, quadów i innych.
Naprawy aut grupy VAG, specjalizacja GOLF II, JETTA A2.

haps
Forum Master
Forum Master
Posty: 1292
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: haps » wt sie 11, 2009 11:55

najlepiej to jakbys powiedzial jak wyglada silnik i co widzisz we wstecznym lusterku jak odpalasz golfa po dlugim postoju i jak np redukujesz bieg i dajesz sporo gazu...

bo jesli to tylko uszczelniacze a stawiam na to 90%, bo sam u siebie to mialem zostalo to zrobione bez zdejmowania glowicy i silniczek nie lyka oliwy, no chyba ze go krece pod odcinke i jade ostro po trasie, ale to normalne i sa to bardzo male ubytki..



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt sie 11, 2009 12:03

przy takim małym braniu oleju nic nie bedzie z rury widać ale proponuję uszczelki zaworów wymienić, a jeśli nie pomoze to na razie wstrzymać sie z grubszymi naprawami bo sie nie opłaca.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

przemas1983
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: wt sty 08, 2008 14:45
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

..

Post autor: przemas1983 » wt sie 11, 2009 15:59

najlepsze jest to ze silnik jest suchy a za mna nic niewidze jak daje koło 5 tys/obr przy 1500 obr/min troche słychac popychacze ale ogólnie zadnych wycieków moze olej zmienie bo ma juz przejechane 16.000



Awatar użytkownika
pakero
Diesel Power
Diesel Power
Posty: 287
Rejestracja: czw paź 11, 2007 20:43
Lokalizacja: EOP

Post autor: pakero » wt sie 11, 2009 17:16

przemas1983 pisze:moze olej zmienie bo ma juz przejechane 16.000
no to na pewno mu nie zaszkodzi bo nie ma co przeginać z przebiegiem na jednym oleju. :helm: :bajer:



pawel szymczak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: ndz maja 18, 2008 15:52
Lokalizacja: Namysłów

Post autor: pawel szymczak » wt sie 11, 2009 19:39

przemas1983, należało by kolego, tak jak piszą poprzednicy, uszczelniacze zaworowe, a jeśli to nie pomoże to pierścienie olejowe kolego do wymiany!!!!!!!! Za uszczelniacze zapłacisz po 1,60 , a pierścienie to zależy od sklepu. Zrób golfa kolego bo cie na oleju zrójnuje :bigok: :bajer:



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: czy to normalne że bierze tyle oleju- 1litr na 3 tys.km

Post autor: doggie » wt sie 11, 2009 19:41

przemas1983 pisze:bo np. u kuzynka w astrze od wymiany do wymiany co 15.000 km wieźmie mu tylko to co jest na bagnecie a ma 280.000 silnik 1.6. W golfach normalne to jest, czy wam mniej bierze bo musze mu dolewać co 3 lub 4 tysiace litr oleju. Aha i czy jest jakiś gęściejszy olej od mineralneg dzieki za odp. pzdr
dolej mu moto-doktora, ostatnio przeszedł pozytywne testy na TVN Turbo



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 301 gości