1.6 ABU - prawidłowe obroty, wskazania czujnikow potrzebne

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

bl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 14:22
Lokalizacja: Gliwice

1.6 ABU - prawidłowe obroty, wskazania czujnikow potrzebne

Post autor: bl » pn sie 10, 2009 14:37

witam,


potrzebuje troche informacji o tym jak diagnozować i sprawdzić prawidłowe parametry pracy silnika 1.6 ABU.

chce doprowadzić do idealnego stanu moj silnik i potrzebuje:

1: jakie prawidlowe sa wolne obroty w tym modelu? czy można je sprawdzić też za pomocą vag-com lub polskiego vaga np w
blokach?

2: jak sprawdzić czujnik temp. najlepiej przy pomocy vaga, ew. jak go sprawdzić [jeśli za pomoca interfejsu sie nie da] że
tak powiem analogowo?:)

3: czy opisana na forum operacja regulacji TPS jest prawidlowa dla silnika ABU, czy w tym silniku jest coś inaczej?

4: czy w vagu moge sprawdzić prawidlowe dzialanie lambdy? bledu nie ma, ale z tego co wiem nie ma go też gdy się sonde
odepnie, więc może widać gdzieś w czasie realnym czy ona oscyluje?

5: czy w vagu mogę sprawdzić ustawienie zapłonu? jakie powinny być prawidłowe ustawienia zapłonu?

6: jakie są jescze istotne elementy elektroniczne sterujace silnikiem, jak je sprawdzić, i tak dalej?

ogólnie:
do wymiany mam sonde lambda, ktora zostanie wymieniona. [i może z tego wynikają problemy jakie iopisuje]

na LPG mam problem po rozgrzaniu auta, polegajacy na wypadaniu zapłonów, i szarpaniu przy przyspieszaniu tak do około 2000
rpm. dzieje się tak tylko po solidnym rozgrzaniu auta.

na rozgrzanym silniku występuje też dziwny efekt, polegajacy na tym że muszę dłużej kręcić by zapalił - na zimnym jest to
dosłownie strzał, kiedy na ciepłym trzeba już z 3 sekundy trzymać. może to wynika z tego że jezdzi na gazie a odpala na
benzynie, ale też z tego że lambda jest uszkodzona i np podaje złą mieszankę, a może właśnie czujnik temp. nawala... chce to
sprawdzić.

No i obroty: mam około 650 rpm, może nieco więcej. nie stwierdzam by zwiększały się przy uruchamianuiu [ssanie], silnikiem
nie trzęsie, ale czy nie powinny być nieco wyższe?


chcę w tym tygodniu zdiagnozować wszystko na benzynie - dlatego pytam o prawidłowe wolne obroty, o prawidłowe ustawienie
zapłonu, wymienie też sonde, tak by w przyszłym tygodniu do idealnie pracujacego silnika przelozyć nowoczesniejszego kompa gazowego.

silnik pracuje ok, tzn nie skaczą obroty, nie gaśnie...


może ktoś poradzi co jescze sprawdzić, ile mogę w vagu zobaczyć, itp itd.
tylko konkrety: gdzie w vagu, ew. jakie parametry prawidłowe, itp itd;)
tak by to było dość konkretne i w jednym miejscu.

taki zbiorczy temat dla posiadaczy ABU myślę będzie przydatny.


jeśli gdzieś są inform,acje o jakie pytam, dajcie linka;) bo szukałem ale coś kiepsko;)


pzdr, Bartek
jest: reanimowany, ratowany przed zlomem golf III 3d 1.8 + LPG
był: golf III 1.6 ABU + LPG
byl: golf II 1.6D JP - nie zniszczalny, jedyny w swoim rodzaju;)

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn sie 10, 2009 15:01

mogę tylko napisać że BARDZO źle szukałeś. ABU to wtrysk jednopunktowy, prawie wszystkie dane czyjników do wtrysku sa takie jak do ABS czyli najczęstszego silnika w mk3
Czujnik temp. płynu i powietrza sprawdzasz omomierzem, dane na forum takie same do wszystkich mk3
Vag niema funkcji oscyloskopu, ma podać współczynnik lamda który ma być około 1
Vag nie poda ustawienia zapłonu, ustawia się lampą stroboskopową na 6 stopni.
Powinieneś przed dalszymi działaniami wydać kasę na nowe elementy układu zapłonowego czyli kable świece kopułkę i palec, jeśli masz najmniejsze watpliwości co do ich stanu.
Resztę naprawde znajdziesz szukajką, no i pewnie jeszcze ktoś coś dopisze.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

bl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 14:22
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: bl » pn sie 10, 2009 15:22

witaj,

o takie dane wlasnie mi chodzilo - nie wiedzialem jakie sa roznice miedzy poszczegolnymi silnikami.
rozumiem ze predkosci obrotowe na biegu jalowym też są takie same w tych roznych silnikach itp itd?
[gdzies wyczytałem że nie, z tąd pytam]

elementy ukladu zaplonowego mam nowe: kable, świece, ustawiona przerwa na świecach, palec, itp.
chyba że kable nawalają ale nic na to nie wskazuje.

na benzynie jezdzi ok - nie przerywa, nie szarpie, nie faluje, pewnie lepiej jescze będzie jak lambda będzie nowa.
ale musze zweryfikować wszystko co jest na benzynie, tak by potem ew. mieć pewność że LPG nawala.
kable zmierzyłem, wizualnie oglądnąlem, wymienione były zimą.

hmm.


pzdr, Bartek
jest: reanimowany, ratowany przed zlomem golf III 3d 1.8 + LPG
był: golf III 1.6 ABU + LPG
byl: golf II 1.6D JP - nie zniszczalny, jedyny w swoim rodzaju;)

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 116 gości