Chłodnica

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt sty 27, 2006 22:58

Przecież nie było ty żadnych złości (jeśli to do mnie Tomasz), trochę nieścisłej terminologii wyjaśniłeś i jest ok.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pt sty 27, 2006 23:09

Tomasz Żaguń pisze:Ten nieszczęsny wężyk to jest wężyk przelewowy i do dopowietrzania chłodnicy.jak misiek10111 napisał to im wyższe ciśnienie w układzie tym wyższa temperatura wrzenia a wrzenie płynu jest zawsze przyczyną wywalania płynu z układu do czego niepowinien dopuszczać termostat, pompa wody i korek w zbiorniczku .jak te urządzenia działają dobrze to zawsze będzie ok (oczywiście pomijamy uszkodzoną uszczelkę pod głowicą i wiele innych) Także panowie ten korek w zbiorniczku jest odpowiedzialny za utrzymanie odpowiedniego ciśnienia w układzie najlepszego dla silnika.Mam rację ? Myślę że tak.Debata była ostra i każdy ma swoje racje ale czasami trzeba sie zastanowić nad wypowiedziami innych a nuż kolega ma rację i sie czasami zgodzić no i konsultować ale bez nerwów i złości Pozdrawiam
alleluja


:-k ...

Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » pt sty 27, 2006 23:23

Ja piszę ogólnie Paweł Marek naprawdę , dyskusja była dobra bo ją śledziłem i było ciekawie .Oboje macie duży zasób wiedzy za co Was szanuję no i spór był ciekawy ale spokojnie naprawdę do nikogo nie piję tylko tak ogólnie .Serio .



Awatar użytkownika
Rafał G2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 259
Rejestracja: sob gru 17, 2005 17:04
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Post autor: Rafał G2 » sob sty 28, 2006 12:56

Dzięki za wszelkie podpowiedzi i wskazówki :pub: jeśli chodzi o korek w zbiorniku to faktycznie jest w nim odpowietrznik, bo jak miałem rozgrzany silnik i otworzyłem maske to właśnie słyszałem syczenie z okolic korka :grin: Pozdrawiam



Wawro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: wt paź 04, 2005 00:27
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Wawro » sob sty 28, 2006 15:38

W moim golfie podobny efekt miałem, podnosił mi się płyn chłodniczy. Innym ciekawą rzeczą że jak po załączeniu silnika , bez różnicy zimny czy ciepły, po przykryciu dłonią otworu na zbiorniczku czuć było ciśnienie. Potem to nawet przez korek wyciskało. W sumie wyszło na głowicę, planowanie trzeba było zrobić, dziś odebrałem po remoncie. Płynu nie wyciska przy otwartym korku, czy ciepły czy zimny.

[ Dodano: Sob Sty 28, 2006 14:44 ]
Dodam jeszcze że przechodziłem przez: niesprawny korek (fałsz), zatkany przewód przelewu (fałsz), niesprawny termostat (prawie fałsz, bo pod wplywem ciśnienia przestawał działać), pompa wody (fałsz), nieodpowietrzony układ (fałsz). W sumie podejrzenie o głowicę było od początku, tylko się łudziłem że może jednak nie ... . A jednak 600 zł niemoje od wczoraj :( .



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » sob sty 28, 2006 20:43

Wawro pisze:Dodam jeszcze że przechodziłem przez: niesprawny korek (fałsz), zatkany przewód przelewu (fałsz), niesprawny termostat (prawie fałsz, bo pod wplywem ciśnienia przestawał działać), pompa wody (fałsz), nieodpowietrzony układ (fałsz). W sumie podejrzenie o głowicę było od początku, tylko się łudziłem że może jednak nie ... . A jednak 600 zł niemoje od wczoraj
zawsze zaczynamy diagnozę od najtańszych rzeczy


:-k ...

Awatar użytkownika
Rafał G2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 259
Rejestracja: sob gru 17, 2005 17:04
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Post autor: Rafał G2 » sob sty 28, 2006 20:59

Ostatnio miałem problem z niedogrzanym silnikiem i jakos po naprawie odpowietrzenia z chłodnicy zaczął mi się silniczek nagrzewać do temp. 90 stopni i nic nie spada, czyli wygląda na to że sprawny obieg też jest odpowiedzialny za dogrzanie silnika, trochę to dziwne i nie zrozumiałe dla mnie, ale prawdziwe :grin:



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » sob sty 28, 2006 21:05

jeżeli woda stoi a nie przepływa przez czujnik to potem tak to wygląda na nie dogrzany silnik, a tak jak masz już w pełni przepływ pełną rurą to wszystko gra


:-k ...

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » sob sty 28, 2006 21:07

Rafał G2 pisze:zyli wygląda na to że sprawny obieg też jest odpowiedzialny za dogrzanie silnika
to podstawa


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

polo007
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pt mar 04, 2005 00:21
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: polo007 » wt sty 31, 2006 22:36

Witam mam problem z ubywającym płynem tylko ja niestety zaczalem od najwiekszych kosztów czyli glowica uszczelka :-( u mnie problem jest taki ze płynu mi caly czas ubywa silnik sie przegrzewa a dolny waz jest zimny nio i wentylator sie wlacza aha mowie o MKIII 1,4 co moze byc przyczyna bo juz mam dosyc gdybania :-( prosze o pomoc



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » wt sty 31, 2006 22:44

polo007 pisze:Witam mam problem z ubywającym płynem tylko ja niestety zaczalem od najwiekszych kosztów czyli glowica uszczelka u mnie problem jest taki ze płynu mi caly czas ubywa silnik sie przegrzewa a dolny waz jest zimny nio i wentylator sie wlacza aha mowie o MKIII 1,4 co moze byc przyczyna bo juz mam dosyc gdybania prosze o pomoc
skoro Ci płynu ubywa i nie widać(tak przypuszczam) wielkich wycieków na ukł. chł. to jest jedno podejrzenie spalasz płyn w silniku(poprzeż uszczelkę dostaje się do silnika- za wysokie ciś. płynu i przeciska do wew. silnika), co do wentylatora to nie powinien sie on załączać przy zimnym wężu dolnym(czujnik znajduje się w dole chłodnicy), a z czego wnioskujesz że Ci się silnik przegżewa?


:-k ...

polo007
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pt mar 04, 2005 00:21
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: polo007 » śr lut 01, 2006 00:02

to jest to ze uszczelka byla wymieniana + kapitalny remont głowicy razem ze sprawdzeniem szczelnosci a wnioskuje to po tym ze temp mam na 110 i waz gorny jest goracy nio i to cis plynu sam juz nie wiem co to moze byc w piatek jade do goscia ktory wie ponoc co to jes ale ja juz stracilem wiare poprostu nie mam pojecia wymieniony termostat czujnik temp i chł. uszczelka pod glowica uszczelniacze uszczelki pod kolektory i nic usterka dalej jest



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » śr lut 01, 2006 22:59

Możliwe że przy montażu żle dokręcili głowicę i się wypaczyła czyli pogieła.



Wawro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: wt paź 04, 2005 00:27
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Wawro » śr lut 01, 2006 23:39

Bardzo możliwe, w moim silniku, dwa lata po remoncie generalnym głowicy, dupneło w okolicy jednego cylindra, rozwarstwiło uszczelkę, i do planowania. Pozatym tym jednym miejscem głowica idealna, spawy robione dwa lata temu nie wykazywały śladów zniszczenia. Mechanik stwierdził że chyba jakiś patałach skręceał, bo jak demontował głowicę, to każdą śrubę z różną siłą odkręcał.


I did it all for the nookie ... :D

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 235 gości