Wymiana ślimaka w skrzyni biegów

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

ricky44
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pt maja 08, 2009 18:45
Lokalizacja: Toruń

Wymiana ślimaka w skrzyni biegów

Post autor: ricky44 » ndz sie 09, 2009 10:49

Witam,

Czy ktoś wie jak wymienić ślimak w skrzyni biegów w MK2, tak żeby nie wpadł on do skrzyni. Tzn. najpierw odkręcić linkę a potem śrubę, czy na odwrót?

Obecnie licznik zawyża dokładnie o 25km/h rzeczywistą prędkość, podejrzewam że może być to sprawa ślimaka, ale nie chcę przy okazji wymieniać całej skrzyni :P



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz sie 09, 2009 11:31

wina samego licznika,nie ślimaka.



bart1887
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: wt gru 23, 2008 14:59
Lokalizacja: okolice krosna

Post autor: bart1887 » ndz sie 09, 2009 12:17

edzio ma racje ja u siebie tez tak mam a sam sobie jestem winny jak zmieniałem tarcze licznika musiałem wcześniej ściągnąć wskazówkę a ze licznik jest od 20km/h nie od zera to oszukuje o taka wartość podczas zakładania wskazówki należałoby obrucić os na której osadzona jest wskazówka o pewien kat ja tego nie zrobiłem wszystko wyszło na jaw podczas jazdy u ciebie podejrzewam ze jest podobnie albo ty albo właściciel wcześniej grzebał przy liczniku



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz sie 09, 2009 12:26

i właśnie na tym polega naprawa takiego licznika ,jak wiesz ,że oszukuje o 25 to ustawiasz wskazówkę np. na 60 ,blokujesz ośkę i cofasz samą wskazówkę o 25 i wszystko.



wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » ndz sie 09, 2009 14:11

ricky44 pisze:Obecnie licznik zawyża dokładnie o 25km/h rzeczywistą prędkość
a jaki rozmiar kół masz



ricky44
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pt maja 08, 2009 18:45
Lokalizacja: Toruń

Post autor: ricky44 » pn sie 10, 2009 07:36

wojtas4589 pisze:
ricky44 pisze:Obecnie licznik zawyża dokładnie o 25km/h rzeczywistą prędkość
a jaki rozmiar kół masz
Rozmiar kół raczej nie gra tu roli. Tzn. ogólnie ma znaczenie, ale raczej nie przy takiej skali zawyżenia. Wcześniej miałem 195 R15 (niski profil ale nie pamiętam dokładnie ile), teraz mam R13 i miej więcej jest to samo.


Co do licznika to grzebał poprzedni właściciel. Z tego co mówił to silnik był wymieniany na nowy w 97' roku i przekręcał licznik na 0. Czy taka jest prawda tego już się nie dowiem :)



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pn sie 10, 2009 09:04

ricky44 pisze:Rozmiar kół raczej nie gra tu roli
a wlasnie raczej ze gra role :) zawsze sa jakies zawyzenia , ale nie 25 km , a powiedz jaki indeks predkosci masz ? bo moze licznik jest nie taki :) jak zaczniesz kombinowac z przestawianiem wskazówki to sie pozniej nie połapiesz, bo po przestawieniu licznik przebigu bedzie miał przekłamania i tak 25 % :) czyli zrobisz 100 km według wskazówki, a w rzeczywistosci bedziesz miał 125 :) i na kazdej setce masz 25 km wiecej :)

[ Dodano: Pon Sie 10, 2009 9:14 am ]
a w sumie jak sie indeks predkosci bedzie zgadzał , to slimaka tez mozesz sprawdzic :) masz likne przykrecana ? czy wkladana w skrzynie a pozniej dociskana blacha i przykrecana ?
w kazdym badz razie jak masz linke przykreecana do tego czegos w skrzyni ,to najpierw odkrecasz linke, a pozniej to cos ze skrzyni wyciagasz delikatnie :)
tak samo jest jezeli linka od razu jest pakowana do skrzyni, bez zadnych połaczen po drodze, trzeba idealnie pionowo wyciagac sama koncowke linki, jak bedzie gdzies zahaczac, to znowu wlozyc i probowac dalej :) nie ciągnac na siłe, bo jak slimak spadnie to módl sie zeby Ci sie udało wyjac slimak z góry :) bo jak nie to masz dwa wyjscia, albo rozbierac skrzynie , albo zostawic slimak w niej i miec nadzieje, ze wpadnie gdzies gdzie nic nie zablokuje, albo poprostu go przemiela tryby :) takze zawsze ryzyko jakies jest :) Powodzenia :)
mozesz miec np zalozony slimak od diesla :) poszukaj na forum czym one sie roznia, na pewno kolorami , w benzynie jest chyba czerwony a w dieslu biały, liczna zebów tez jest istotna :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pn sie 10, 2009 11:45

ricky44, sprawdź, czy licznik kilometrów pokazuje prawdę - zmierz np. ze słupkami przy drodze. Jak pokazuje dobrze - to masz faktycznie przestawioną strzałkę.
Druga sprawa - czy zawsze jest różnica o 25km/h? czy moze przy mniejszych pedkościach jest mniejsza różnica? Jęzli różnica zawsze jest ta sama, niezależnie od prędkości - to strzałka. Jeżeli różnica w prędkości jest mniejsza przy mniejszych prędkościach, a większa przy większych, to winę ponoszą albo inne kola, albo zębatka w skrzyni, lub źle dorbany licznik (nieprawidłowy indeks).
guti pisze:ricky44 napisał/a:
Rozmiar kół raczej nie gra tu roli
a wlasnie raczej ze gra role
- guti, to jest właśnie w zależności od tego, czy predkość jest zawyżana o stałą wartość, czy o stały ułamek aktualnej predkości (czyli im większa pedkość, tym większy błąd).

Co do ustawienia wskazówki -
edzio pisze: właśnie na tym polega naprawa takiego licznika ,jak wiesz ,że oszukuje o 25 to ustawiasz wskazówkę np. na 60 ,blokujesz ośkę i cofasz samą wskazówkę o 25 i wszystko
- no nie bardzo - producent licznika przewidzał specjalne znaki na tarczy, pozwalające prawidłowo ustawić strzałkę. Wszystko jest tutaj opisane:
http://www.vwgolf.pl/?page_id=199

[ Dodano: Pon Sie 10, 2009 11:52 ]
guti pisze:poszukaj na forum czym one sie roznia, na pewno kolorami , w benzynie jest chyba czerwony a w dieslu biały, liczna zebów tez jest istotna
- no nie do końca. Rodzaj zębatki nie zależy od tego, czy diesel, czy nie - zależy od rodzaju (modelu) skrzyni biegów, a włałściwie głównego przełożenia skrzyni. Ogólnie, żeby licznik pokazywał prawidłową prędkosć muszą być ze soba spasowane trzy elementy - przełożenie główne skrzyni biegów, zębatka i indeks licznika. Jakiś czas temu na forum ktoś podawał (chyba sas_gti) przy jakich przełożeniach jaki kolor trybiku powinien być. A kolor to właśnie oznaczenie ilości zębów.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 263 gości