Domykanie el. szyb

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
slodki01
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: sob lut 16, 2008 22:39
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Domykanie el. szyb

Post autor: slodki01 » ndz maja 18, 2008 12:52

Mam takie pytanie.mam golfa 4 z 4-ma elektrycznymi szybami, i centralny zamek sterowany kluczykiem "scyzorykiem".I pytanie jest takie ,czy da sie podpiac te szyby zeby jak zamykam pilotem samochod niedomkniete szyby sie domkneły.czy jest taka mozliwosc.Np w MK3 tak mialem .byl fabryczny centralny z alarm i szyby domykalo.czy tutaj da sie tak zrobic?dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam wszystkich.
Ostatnio zmieniony ndz maja 18, 2008 13:11 przez slodki01, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » ndz maja 18, 2008 12:57

szyby powinny domykac się po przytrzymaniu klawisza close w scyzoryku jeśli nie idzie nalezy postępowac wg tej procedury
dokładnie taki sam temat załozyłem wczoraj
Mój problem z A6



Programowanie/przeprogramowanie Sterownika Modułu Comfortu

Przeglądając amerykańskie forum PassatWorld natknąłem się na ciekawy manual jak uaktywnić/dopasować dodatkowe opcje.
Jacyś zdolni geniusze w Niemczech odkryli, że można zmodyfikować oprogramowanie modułu komfortu, żeby pracował tak jak to robi Audi i nowy VW.

Przytrzymaj guzik otwierania drzwi na pilocie i okna otwierają się w dół
Przytrzymaj guzik zamykania drzwi na pilocie i okna zamykają się (puść przycisk szyby stają)

Co trzeba zrobić, można było zapomocą kluczyka/pilota domykać szyby

Najpierw musimy tylko ustalić jaki mamy numer Modułu Komfortu 1C0 959 799 B
Jak się dowiedzieć numeru sterownika komfortu:
Możemy to sprawdzić zaglądając pod dywanik (numer jest na obudowie sterownika



przykład: 1C0 959 799 C, 1C0 959 799 B,
Moduły B i C różnią się częstościami obsługiwania (433, 434 i 315 MHz)

Lub podłączając VAG adres [46] i numer sterownika wyświetla się nam automatycznie


-------------------------------------------------
Address 46: Central Conv.
Part No: 1C0 959 799 B
Component: 10 Komfortgerát HLO 0002
Coding: 00259
Shop #: WSC 05311
------------------------------------------------

Jeśli już wiemy jaki mamy sterownik zapoznajemy się z możliwościami jakie on posiada oraz możliwością opcji dodatkowych (moduły różnia się elektroniką i opcjami dodatkowymi)

Programik do przeprogramowania naszego Modułu komfortu nazywa się:
pobierz - VDC_PRO

Program uruchamia się pod DOS-em i łażczy sięz portem COM poprzez interfejs VAG:
pobierz - obraz płyty botowalnej do wypalenia na CD
można użyć do wypalenia programu NERO. Proces palenia CD.......DONE

Mamy CD z którego uruchamiamy komputer w przypadku kiedy nie mamy komputera który potrafi bootować z CD mamy lekki kłopot ponieważ CD jest tak spreparowany by nie były widoczne dane pod windowsem ale jest to bardzo ale to bardzo dobre rozwiązanie. Dlaczego zapytacie?? Otóż odpowiedź jest prosta zawsze znajdzie się inteligentny inaczej, który będzie chciał odpali programik pod windowsem a przypomnieć należy ze program umożliwia operacje na otwartym sercu piłą łańcuchową.



Uruchamiamy komputer i wpisujemy polecenie vdc_e którym uruchamiamy program, powinien nam pokazać monit uruchamiania programu w systemie DOS:



Jeżeli nie pokaże się te menu naciskamy Esc i pojawi się.
Teraz czas na skonfigurowanie połączenia (conf tak spreparowany by nie zrobić czegoś przypadkiem) naciskamy „alt c” i mamy:



Od razu zaznaczamy tak jak na powyższym zdjęciu poprzez „alt F” i jak kropka pojawi się przy Fixed naciskamy „Alt O” zatwierdzając.
Teraz mamy już ustawioną komunikacje/połaczenie. Czas na zabawę właściwą to jest operacje na otwartym sercu modułu komfortu.
Wybieramy - Central Comfort - wpisując (46) i powinniśmy uzyskać:



Jeżeli nie otrzymamy tego menu functions bo program coś tam będzie wydziwiał i będzie pokazywał coś takiego:



Oznacza to że:
1. nie mamy włączonego zapłonu
2. źle skonfigurowane połączenie
3. kabel słabo działa z programem np: USB
4. uruchamiamy wszystko od nowa.

Ale załóżmy że jest OK. i przechodzimy do opcji 11 tj. LOGOWANIE



W okienku wpisujemy: 19283
Po czym musimy uzyskać:



Jeżeli mam OK. jest spoko i możemy bez obaw walczyć dalej.
Teraz warto sprawdzić czy mam wartości takie jak w opisie a jeżeli SA Inne warto je zanotować łącznie z adresem pod którym występują.

Sprawdzenie polega na odczycie wartości umieszczonej pod podanym adresem.
Więc używamy opcji 26 (EEPROM serial read) po sprawdzeniu wartości zgodnego z modułem możemy zacząć modyfikować pamięć eeprom modułu.

Opcja 27 (EEPROM serial write).

Po podaniu 27 pojawi się okienko z możliwością podania adresu i wartości docelowej.
Jeżeli zapiszemy nową wartość a nie będziemy znali starej bo np. pomylimy adresy może stanowić to wielki problem bo trudno będzie zgadnąć, który adres został zmieniony wiec dlatego warto dokładnie sprawdzać co się robi (operacja na otwartym sercu).



Po podaniu adresu i wartości docelowej sprawdzamy czy na pewno się zgadza zwłaszcza adres. Jeżeli jest OK. naciskamy ENTER po czym program zapyta czy na pewno wiemy co robimy na co również odpowiadamy mu enterem a zaprzeczamy ESC.

Po wpisaniu wszystkich wartości odpowiednich dla naszego modułu warto sprawdzić poprawność zapisu i używamy do tego opcji 26.

Jeżeli wszystko się zgadza możemy się cieszyć domykanie szyb z przy pomocy pilota.
Aby było weselej możemy również otwierać wszystkie szyby przytrzymując przycisk otwarcia przez kilka sekund.


Instrukcja przeznaczona jest dla większości samochodów (VW Audi Seat Skoda) które używają tego samego wzorca kontroli sterowania typu. Passat B5, B5.5, Golf Mk IV, Leon Miejsca, Jetta, Bora...

1J0 959 799 AH (odnośnik) 1J0 959 799 S 03B

Memory Address / old value / new value
Adres Pamięci / stara wartość / nowa wartość
04283 / 8 / 2
04289 / 8 / 2
08628 / 242 / 246 strony kierowcy przednie okno
12724 / 250 / 254 strony pasażera przednie okno
16820 / 250 / 254 strony kierowcy tylne okno
20916 / 242 / 246 strony pasażera tylny okno

1J0 959 799 J 00E
Adres Pamięci / stara wartość / nowa wartość
04286 / 8 / 2
04291 / 8 / 2
04296 / 8 / 2
08628 / 242 / 246 strony kierowcy przednie okno
12724 / 250 / 254 strony pasażera przednie okno
16280 / 250 / 254 strony kierowcy tylne okno
20916 / 242 / 246 strony pasażera tylny okno

1C0 959 799 (odnośnik) 1C0 959 799 B dla Wariant
Adres Pamięci / stara wartość / nowa wartość
04361 / 75 / 67
04362 / 75 / 67
04363 / 75 / 67

1C0 959 799 (odnośnik) 1C0 959 799 B dla Limuzyna
Adres Pamięci / stara wartość / nowa wartość
04361 / 74 / 66
04362 / 74 / 66
04363 / 74 / 66

1C0 959 799 B dla Bora / Jetta
Adres Pamięci / stara wartość / nowa wartość
04361 / 72 / 64
04362 / 72 / 64
04363 / 72 / 64

Serdecznie dziękuję naszemu koledze api13 z naszego forum, za pomoc w wykonaniu powyższego manuala jak i również przetestowanie powyższej procedury/opcji w działaniu na swoim Passacie (1J0 959 799 AH) TO Działa !!!
Ostatnio zmieniony ndz maja 18, 2008 13:04 przez Fahoo, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
slodki01
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: sob lut 16, 2008 22:39
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: slodki01 » ndz maja 18, 2008 22:42

Sprawdzalem dzis ale szyby po wcisnieciu i przytrzymaniu na piloci e przycisku zamykania zamka , niedomykaja sie.



Awatar użytkownika
mariosol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 326
Rejestracja: czw gru 28, 2006 19:18
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Post autor: mariosol » ndz maja 18, 2008 23:17

slodki01 pisze:Sprawdzalem dzis ale szyby po wcisnieciu i przytrzymaniu na piloci e przycisku zamykania zamka , niedomykaja sie.
a jak wlozysz kluczyk w zamek i przytrzymasz dluzej w pozycji zamknietej to domkna Ci sie szyby? Nie znam sie na tym ale umnie tak jest i wydaje mi sie ze jest to najprostszy sposob na sprawdzenie czy moduł komfortu obsluguje ta funkcje.



Boogie

Post autor: Boogie » pn maja 19, 2008 09:15

Najkrócej jak można:
Z kluczyka w zamku da się domknąć (oczywiście jak modół komfortu jest), z pilota (na kluczyku) nie!
Chodzi o to, ze w Passacie i Audi sterowanie jest poprzez "plus", a w Golfie poprzez "minus".



Awatar użytkownika
marcin2628
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt maja 13, 2008 09:10
Lokalizacja: inowrocław

Post autor: marcin2628 » pn maja 19, 2008 13:00

mariosol napisał "a jak wlozysz kluczyk w zamek i przytrzymasz dluzej w pozycji zamknietej to domkna Ci sie szyby? Nie znam sie na tym ale umnie tak jest i wydaje mi sie ze jest to najprostszy sposob na sprawdzenie czy moduł komfortu obsluguje ta funkcje."


Święta racja to co napisał kolega mariosol. Też mi tak sprawdzali jak zakładali mi alarm i teraz w chwili załączenia alarmu domykają sie szybki. Pozdrawiam :okej:



Wiesiek74
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 23:27
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Wiesiek74 » pn maja 19, 2008 18:59

Panowie, Dj.Fahoo powiedział już wszystko na ten temat i jest to jedyne rozwiązanie, jeśli ktoś chce to zrobić tanio, a jak nie to kupić specjalny wtyk programujący za 200zł, lub serwis VW. Ja to sobie sam aktywowałem w ten właśnie sposób, mogę pomóc.
Modół komfortu jest na pewno!!!!
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
slodki01
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: sob lut 16, 2008 22:39
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: slodki01 » pn maja 19, 2008 21:42

jak wloze kluczyk do zamka ,przekrece i przytrzymam to szyby sie domykaja.jak przytrzymam na pilocie to juz nie,mam program giagnostycznu POLSKIVAG 2.5 ale chyba tym si enieda aktywowqac tej opcji.alarmu narazie niemam wplanach zakladac.jak to mozna zrobic a najprosciej?



Awatar użytkownika
Oli
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 725
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 22:02
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

Post autor: Oli » pn maja 19, 2008 21:54

najprościej to musisz mieć program do zczytywania pamięci, najlepiej vds-pro, zmieniasz co trzeba i gra gitara, vagiem tego nie zrobisz


[b]148KM/326Nm[/b]

Awatar użytkownika
FILIP_1988
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: pt gru 28, 2007 23:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: FILIP_1988 » pn maja 19, 2008 23:55

skad w takim razie pobrac ten program?



MichałP
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: czw maja 17, 2007 23:25
Lokalizacja: lubraniec

Post autor: MichałP » wt maja 20, 2008 00:17

mam trochę gorszy problem założyłem sobie komfort 1C0 1C0 959 799 B B wydaje mi się, że podłączyłem poprawnie jednak nie opuszczają się szyby ani nie regulują lusterka, zamek centralny działa zarówno z kluczyka jak i z panela na drzwiach kierowcy zamyka i otwiera
jak przytrzymam klucz przekręcony w poz otwierania to szyby opuszczają się jak w zamykanie podnoszą. przyciski są sprawne bo do zeszłego tygodnia założony był moduł 1J0 959 799 B ale to jest moduł z 1999 a ja mam samochód z sierpnia 2002, i były mała zgrzyty więc zmieniłem i teraz są problemy. Przekręcam kluczyk, zapalają się kontrolki na liczniku słychać pisk i na
wyświetlaczu w liczniku pojawia się napis LUGGAGGE COMP. OPEN, podłączyłem się VAGIEM przez OBD i odczytuję:

vag nr nazwa systemu
comfort 1C0 959 799 B 1C Komfortgerat HLO 0003
kod oprogr. warsztat
00259 WSC 01266
Extra steuergerat Fahr. antwortet nicht |
steuergerat
Baif. antwortet nicht
Extra steuergerat HL antwortet nicht |
steuergerat
HR antwortet nicht



6 błędy

01336 Comfort Data Bus
37-00
01334 Sterownik drzwi pasażera J389 TP -49-00 brak komunikacji
01333 Sterownik drzwi pasażera J388 TL -49-00 brak komunikacji
01332 Sterownik drzwi pasażera J387 -49-00 brak komunikacji
01331 Sterownik drzwi kierowcy J386 -49-00 brak komunikacji

kiedy chcę wykasować błędy na laptopie pojawia się napis
No DTC's Found,
or DTC's not supperteg dy controller

jeżeli ktoś potrafi to proszę o pomoc, co może być źle i czym to usunąć nie mam zupełnie doświadczenia w tych rzeczach

[ Dodano: 20 Maj 2008 01:15 ]
ten program znalazłem pod tym adresem przed chwilą

http://www.eserviceinfo.com/download.php?fileid=13489



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » wt maja 20, 2008 07:43

VDC_PRO
Program uruchamia się pod DOS-em i łażczy sięz portem COM poprzez interfejs VAG:
pobierz - obraz płyty botowalnej do wypalenia na CD- VDC_PRO

przeczytaj cały ten wątek on pomoże ja zrobiłem jak w opisie i działa

PROGRAMOWANIE MODUŁU KOMFORTU
Ostatnio zmieniony wt maja 20, 2008 07:46 przez Fahoo, łącznie zmieniany 3 razy.


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

MichałP
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: czw maja 17, 2007 23:25
Lokalizacja: lubraniec

Post autor: MichałP » wt maja 20, 2008 08:26

Ja jestem zupełnie zielony, kiedyś byłem elektronikiem ale to przed naszą erą i wydawało mi się,że jak podłączę kable i urządzenia to powinno działać ? a tu d... i nie wiem jak to dalej ugryźć. Proszę więc tylko o wskazówki czy taka sytuacja może mieć miejsce pomimo poprawnego zamontowania sprzętu?
co oznacza ten komunikat na wyświetlaczu licznika?
mam w tym momencie dylemat czy składać to wszystko w całość, czy coś jest źle podłączone i czy nie trzeba będzie rozbierać od nowa?



ADHD
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob lip 25, 2009 20:46
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

zapytanie

Post autor: ADHD » ndz sie 09, 2009 10:32

Witam mam pytanie dotyczące zaprogramowania domykania szyb jak pisze instrukcjia zamieszczona przez ciebie . nr modułu niby ok program działa wszystko idzie dobrze do momentu kiedy przechodzimy do opcji 11 (logowanie ) wpisuje:19283 i wtedy pokazuje mi
OK ale powraca do opcji 11,a nie pokazuje opcji 26 ani 27 . może jesteś mi wstanie jakoś pomóc .


Programowanie/przeprogramowanie Sterownika Modułu Comfortu

Przeglądając amerykańskie forum PassatWorld natknąłem się na ciekawy manual jak uaktywnić/dopasować dodatkowe opcje.
Jacyś zdolni geniusze w Niemczech odkryli, że można zmodyfikować oprogramowanie modułu komfortu, żeby pracował tak jak to robi Audi i nowy VW.

Przytrzymaj guzik otwierania drzwi na pilocie i okna otwierają się w dół
Przytrzymaj guzik zamykania drzwi na pilocie i okna zamykają się (puść przycisk szyby stają)

Co trzeba zrobić, można było zapomocą kluczyka/pilota domykać szyby

Najpierw musimy tylko ustalić jaki mamy numer Modułu Komfortu 1C0 959 799 B
Jak się dowiedzieć numeru sterownika komfortu:
Możemy to sprawdzić zaglądając pod dywanik (numer jest na obudowie sterownika



przykład: 1C0 959 799 C, 1C0 959 799 B,
Moduły B i C różnią się częstościami obsługiwania (433, 434 i 315 MHz)

Lub podłączając VAG adres [46] i numer sterownika wyświetla się nam automatycznie


-------------------------------------------------
Address 46: Central Conv.
Part No: 1C0 959 799 B
Component: 10 Komfortgerát HLO 0002
Coding: 00259
Shop #: WSC 05311
------------------------------------------------

Jeśli już wiemy jaki mamy sterownik zapoznajemy się z możliwościami jakie on posiada oraz możliwością opcji dodatkowych (moduły różnia się elektroniką i opcjami dodatkowymi)

Programik do przeprogramowania naszego Modułu komfortu nazywa się:
pobierz - VDC_PRO

Program uruchamia się pod DOS-em i łażczy sięz portem COM poprzez interfejs VAG:
pobierz - obraz płyty botowalnej do wypalenia na CD
można użyć do wypalenia programu NERO. Proces palenia CD.......DONE

Mamy CD z którego uruchamiamy komputer w przypadku kiedy nie mamy komputera który potrafi bootować z CD mamy lekki kłopot ponieważ CD jest tak spreparowany by nie były widoczne dane pod windowsem ale jest to bardzo ale to bardzo dobre rozwiązanie. Dlaczego zapytacie?? Otóż odpowiedź jest prosta zawsze znajdzie się inteligentny inaczej, który będzie chciał odpali programik pod windowsem a przypomnieć należy ze program umożliwia operacje na otwartym sercu piłą łańcuchową.



Uruchamiamy komputer i wpisujemy polecenie vdc_e którym uruchamiamy program, powinien nam pokazać monit uruchamiania programu w systemie DOS:



Jeżeli nie pokaże się te menu naciskamy Esc i pojawi się.
Teraz czas na skonfigurowanie połączenia (conf tak spreparowany by nie zrobić czegoś przypadkiem) naciskamy „alt c” i mamy:



Od razu zaznaczamy tak jak na powyższym zdjęciu poprzez „alt F” i jak kropka pojawi się przy Fixed naciskamy „Alt O” zatwierdzając.
Teraz mamy już ustawioną komunikacje/połaczenie. Czas na zabawę właściwą to jest operacje na otwartym sercu modułu komfortu.
Wybieramy - Central Comfort - wpisując (46) i powinniśmy uzyskać:



Jeżeli nie otrzymamy tego menu functions bo program coś tam będzie wydziwiał i będzie pokazywał coś takiego:



Oznacza to że:
1. nie mamy włączonego zapłonu
2. źle skonfigurowane połączenie
3. kabel słabo działa z programem np: USB
4. uruchamiamy wszystko od nowa.

Ale załóżmy że jest OK. i przechodzimy do opcji 11 tj. LOGOWANIE



W okienku wpisujemy: 19283
Po czym musimy uzyskać:



Jeżeli mam OK. jest spoko i możemy bez obaw walczyć dalej.
Teraz warto sprawdzić czy mam wartości takie jak w opisie a jeżeli SA Inne warto je zanotować łącznie z adresem pod którym występują.

Sprawdzenie polega na odczycie wartości umieszczonej pod podanym adresem.
Więc używamy opcji 26 (EEPROM serial read) po sprawdzeniu wartości zgodnego z modułem możemy zacząć modyfikować pamięć eeprom modułu.

Opcja 27 (EEPROM serial write).

Po podaniu 27 pojawi się okienko z możliwością podania adresu i wartości docelowej.
Jeżeli zapiszemy nową wartość a nie będziemy znali starej bo np. pomylimy adresy może stanowić to wielki problem bo trudno będzie zgadnąć, który adres został zmieniony wiec dlatego warto dokładnie sprawdzać co się robi (operacja na otwartym sercu).



Po podaniu adresu i wartości docelowej sprawdzamy czy na pewno się zgadza zwłaszcza adres. Jeżeli jest OK. naciskamy ENTER po czym program zapyta czy na pewno wiemy co robimy na co również odpowiadamy mu enterem a zaprzeczamy ESC.

Po wpisaniu wszystkich wartości odpowiednich dla naszego modułu warto sprawdzić poprawność zapisu i używamy do tego opcji 26.

Jeżeli wszystko się zgadza możemy się cieszyć domykanie szyb z przy pomocy pilota.
Aby było weselej możemy również otwierać wszystkie szyby przytrzymując przycisk otwarcia przez kilka sekund.


Instrukcja przeznaczona jest dla większości samochodów (VW Audi Seat Skoda) które używają tego samego wzorca kontroli sterowania typu. Passat B5, B5.5, Golf Mk IV, Leon Miejsca, Jetta, Bora...

1J0 959 799 AH (odnośnik) 1J0 959 799 S 03B

Memory Address / old value / new value
Adres Pamięci / stara wartość / nowa wartość
04283 / 8 / 2
04289 / 8 / 2
08628 / 242 / 246 strony kierowcy przednie okno
12724 / 250 / 254 strony pasażera przednie okno
16820 / 250 / 254 strony kierowcy tylne okno
20916 / 242 / 246 strony pasażera tylny okno

1J0 959 799 J 00E
Adres Pamięci / stara wartość / nowa wartość
04286 / 8 / 2
04291 / 8 / 2
04296 / 8 / 2
08628 / 242 / 246 strony kierowcy przednie okno
12724 / 250 / 254 strony pasażera przednie okno
16280 / 250 / 254 strony kierowcy tylne okno
20916 / 242 / 246 strony pasażera tylny okno

1C0 959 799 (odnośnik) 1C0 959 799 B dla Wariant
Adres Pamięci / stara wartość / nowa wartość
04361 / 75 / 67
04362 / 75 / 67
04363 / 75 / 67

1C0 959 799 (odnośnik) 1C0 959 799 B dla Limuzyna
Adres Pamięci / stara wartość / nowa wartość
04361 / 74 / 66
04362 / 74 / 66
04363 / 74 / 66

1C0 959 799 B dla Bora / Jetta
Adres Pamięci / stara wartość / nowa wartość
04361 / 72 / 64
04362 / 72 / 64
04363 / 72 / 64

Serdecznie dziękuję naszemu koledze api13 z naszego forum, za pomoc w wykonaniu powyższego manuala jak i również przetestowanie powyższej procedury/opcji w działaniu na swoim Passacie (1J0 959 799 AH) TO Działa !!!
[/quote]



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 89 gości