Problem z wymianą gum stabilizatora -zerwany gwint w sankach
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z wymianą gum stabilizatora -zerwany gwint w sankach
Jak w temacie. Już nie wspomnę że za chiny nie mogę dociągnąć nowej obejmy tak żeby w ogóle śruba załapała (i gumy i obejmy z ASO), ale próbując wkręcić śrubę na sucho zauważyłem że kiepsko łapie. Prawdopodobnie wcześniej była krzywo wkręcona na siłę, bo widać na niej ślady zjechania gwintu. I pewnie to samo stało się w gnieździe sanek, bo jak już końcu tak ją napasuję że się wkręca (na sucho, bez obejmy), to po dwóch obrotach się zacina. Nie wiem co dalej, boję się kręcić na siłę?
Jakie mam opcje? Przegwintować to na zwykłe M8 (bo oryginalnie jest gwint stożkowy) lub M10, albo wymiana sanek? ...Żeby z powodu takiej pierdoły popaść w koszty - ja się załamię chyba...
Jakie mam opcje? Przegwintować to na zwykłe M8 (bo oryginalnie jest gwint stożkowy) lub M10, albo wymiana sanek? ...Żeby z powodu takiej pierdoły popaść w koszty - ja się załamię chyba...
kolego kup gwintownik większy od tamtego i prze gwintuj i tyle
tylko jak tam jest otwór 7mm czyli gwint około m8 to kup m10 lub m10X1 tylko możliwe ze będzie trzeba rozwiercić wiertłem 8,8mm
wszystko kupisz w metalowym a gwint m10x1 jest silniejszy od zwykłego m10
śrubkę kupisz też
tylko jak tam jest otwór 7mm czyli gwint około m8 to kup m10 lub m10X1 tylko możliwe ze będzie trzeba rozwiercić wiertłem 8,8mm
wszystko kupisz w metalowym a gwint m10x1 jest silniejszy od zwykłego m10
śrubkę kupisz też
był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0
Dzięki za odzew!
W sumie myślałem o tym, tylko się zastanawiam, czy będzie śruba trzymała. Ta oryginalna to jest niby M8, ale nie do końca: po pierwsze jest stożkowa (u podstawy ma 7.8 mm po zewnątrz a w dwóch trzecich zwoju już 8.1 mm) , a po drugie skok gwintu też jest jakiś dziwny (zwykły M8 z grzebyka wzorcowego nie pasuje mi idealnie. albo ja coś źle mierzę, nie wiem). To jest chyba celowe, bo wtedy śruba niejako sama się zaciska w gwincie (kontruje).
Jak myślisz - prosty M10 nie będzie mi się wykręcał?
W sumie myślałem o tym, tylko się zastanawiam, czy będzie śruba trzymała. Ta oryginalna to jest niby M8, ale nie do końca: po pierwsze jest stożkowa (u podstawy ma 7.8 mm po zewnątrz a w dwóch trzecich zwoju już 8.1 mm) , a po drugie skok gwintu też jest jakiś dziwny (zwykły M8 z grzebyka wzorcowego nie pasuje mi idealnie. albo ja coś źle mierzę, nie wiem). To jest chyba celowe, bo wtedy śruba niejako sama się zaciska w gwincie (kontruje).
Jak myślisz - prosty M10 nie będzie mi się wykręcał?
- tattoo_men
- Mały gagatek
- Posty: 65
- Rejestracja: pn sty 19, 2009 16:57
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
To jest wszystko z tzw. wzgledow "bezpieczenstwa". Tak samo jak nie kupisz w zamienniku ani w sklepie metalowym śruby mocującej pasy bezpieczeństwa. O ile sobie przypominam łącznik stabilizatora przykręcony jest śruba fi8 z gwintem drobnozwojnym x1 bądz1,25 a więc nie jest to typowa M8. Proponowałbym poprawić gwint odp. gwintownikami zacznij dwojka a potem trojka i możesz zastosować klej do gwintów. W razie niepowodzenia zawsze ostatecznie mozesz rozwiercic na 10ke.
Koledzy, dzięki za pomoc i propozycje działania. Chciałem to zrobić, ale mając auto na klockach, i nie odkręcając wahacza ma się dostęp za przeproszeniem tak chu..wy, że się w końcu poddałem (nie było nawet jak złapać gwintownika, a i obejmy na nowej gumie nie umiałem zmusić do współpracy - odstawała na ponad centymetr i nie dało się złapać jej śrubą).
Ostatecznie oddałem auto do mechanika i ten załatwił temat. Mam teraz założone oryginalne gumy, co prawda posmarowane i z lewej strony na dłuższej niż oryginalna śrubie, ale trzyma mocno i nic nie skrzypi. Ostatecznie nie przegwintowywał otworów. Mam nadzieję, że tak wytrzyma na długi czas.
Ostatecznie oddałem auto do mechanika i ten załatwił temat. Mam teraz założone oryginalne gumy, co prawda posmarowane i z lewej strony na dłuższej niż oryginalna śrubie, ale trzyma mocno i nic nie skrzypi. Ostatecznie nie przegwintowywał otworów. Mam nadzieję, że tak wytrzyma na długi czas.
kolego jeśli martwisz sie o to zęby ci się śruba nie wykręciła kup klej do gwintu zabezpieczający a jeśli chcesz to na amen zabetonować kup klej ale nie zabezpieczający tylko taki do łożysk np lokid lub k2 to ten sam środek
pamiętaj zabezpieczający czyli zrywalny klej to słabszy tak abyś to kiedyś odkręcił a jak kupisz ten do wklejania łożysk to morze ale nie koniecznie to odkręcisz
na oba kleje działa ciepło przy około 300 a 400 stopniach powinien z kruszec klej
pamiętaj zabezpieczający czyli zrywalny klej to słabszy tak abyś to kiedyś odkręcił a jak kupisz ten do wklejania łożysk to morze ale nie koniecznie to odkręcisz
na oba kleje działa ciepło przy około 300 a 400 stopniach powinien z kruszec klej
był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 398 gości