MK2 ciężko odpala jak jest ciepły

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

grymek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: śr sie 05, 2009 20:09
Lokalizacja: Bochnia

MK2 ciężko odpala jak jest ciepły

Post autor: grymek » śr sie 05, 2009 20:32

Witam. Mam mały problem z moim vw. Od jakiegoś czasu ciężko odpala na benzynie jak jest ciepły silnik,jak odpali to dopiero z wciśniętym pedałem gazu do podłogi, zaczyna wtedy kopcić na czarno i nierówno pracuje. To trwa ok 20 sekund i póżniej jest wszystko ok.Auto jest z gazem i na lpg jest wszystko ok.Oznaczenie silnika PN a gażnika 2 E E.Co można sprawdzić i co naprawić?Przeczytałem różne posty i nic nie znalazłem podobnego.Za różne porady dzięki :pub:



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: jeryk10 » śr sie 05, 2009 22:15

Zobacz czy klapka ssania do konca sie otwiera jak jest rozgrzany silnik Sprawdz wezyki czy nie sa odpiete oraz Zobacz tez czy jakis kabel nie wysunol sie czasami z wtyczki



grymek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: śr sie 05, 2009 20:09
Lokalizacja: Bochnia

MK2 ciężko odpala jak jest ciepły

Post autor: grymek » czw sie 06, 2009 08:48

Zauważyłem że klapka ssania jak jest wyłączony zapłon jest w pozycji pionowej, po przekręceniu kluczyka pochyla się w pozycji ok. 45 stopni i tak jest praktycznie cały czas. Jak dodam gazu i odpuszczę to klapka na chwilę jest w pozycji pionowej (to sprawdzałem na ciepłym silniku). I jeszcze po włączeniu zapłonu strasznie klapka ssania brzęczy że dość dobrze ją słychać. I czy ta klapka powinna być cały czas w pozycji pionowej jak jest ciepły silnik? :grin:
Ostatnio zmieniony czw sie 06, 2009 11:49 przez grymek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw sie 06, 2009 10:21

Pewien jesteś że masz gażnik Pierburg 2EE, może 2E2. Porównaj z fotkami w necie pełno znajdziesz


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

grymek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: śr sie 05, 2009 20:09
Lokalizacja: Bochnia

MK2 ciężko odpala jak jest ciepły

Post autor: grymek » czw sie 06, 2009 11:47

Na 100 %.Sprawdzałem wcześniej żeby być pewnym :grin:



mecek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pt lip 11, 2008 09:05
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: mecek » pt sie 07, 2009 14:15

Witam! Miałem podobny problem z moim autkiem. U mnie pomogła wymiana czyjnika temperatury w gaźniku.



grymek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: śr sie 05, 2009 20:09
Lokalizacja: Bochnia

MK2 ciężko odpala jak jest ciepły

Post autor: grymek » pt sie 07, 2009 21:22

mecek, a dokładnie ten czujnik w którym miejscu się znajduje :grin:



Jurek99
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 21:38
Lokalizacja: Elblag

Post autor: Jurek99 » pt sie 07, 2009 22:25

Witam. Też to miałem. Masz walnięty czujnik pomiaru temperatury płyny chłodzącego. Ten, który podaje informację do kompa. Są dwa czujniki obok siebie na króćcu przy wyjściu z bloku silnika (niebieski i czarny). Jeden daje info na wskaźnik, drugi info do kompa. Nie pamiętam tylko jaki kolor ma ten do kompa, bo minęło trochę czasu od wymiany. Zresztą, ja wymieniłem obydwa. Wymiana prosta. Jak silnik zimny, to komp nie mając info o temperaturze pracuje w trybie awaryjnym i daje wzbogaconą mieszankę i jest OK. A jak ciepły, to tez uznaje, nie mając info o temp., że jest zimny i wzbogacona mieszanka zalewa i są kłopoty z odpaleniem i pracą silnika. Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pt sie 07, 2009 23:59

Niebieski czujnik na węzu do sprawdzenia, opory przy danych temp dostepne sa na forum,
czarny jest od wskazan na desce,
czerwony od podgrzewania jeza :)
amen


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

grymek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: śr sie 05, 2009 20:09
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: grymek » sob sie 08, 2009 20:48

Dziś sprawdziłem opór na czujnikach, na niebieskim nic nie pokazywał a na czarnym wygląda że jest ok, sprawdzałem na zimnym (wysoki opór) i rozgrzanym (opór spadł)(myślę że dobrze to opisałem) . W przyszłym tygodniu będę miał czujnik jak wymienię to napisze o efektach.Pozdrawiam :D

[ Dodano: 29 Sie 2009 16:49 ]
Witam, czujnik wymieniony i jest ok wszystko chodzi tak jak przedtem.Zepsuty był niebieski czujnik, wymiana szybka i bez problemu.Dzięki chłopaki macie u mnie piwo :pub: .Pozdrawiam.

[ Dodano: 29 Sie 2009 16:51 ]
Temat uważam za zamknięty. :grin:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 311 gości