Czy ktoś przerabiał mk2 1.6 PN (gaźnik 2EE) na wtrysk ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

speed_k
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 09:16
Lokalizacja: Oświęcim
Kontakt:

Czy ktoś przerabiał mk2 1.6 PN (gaźnik 2EE) na wtrysk ?

Post autor: speed_k » czw sty 12, 2006 22:26

Witam wszystkich. W temacie już napomknołem na temat. Chciałem się dowiedzieć czy wielkim problemem jest przerobienie golfa 2 z silnikeim 1,6 PN z gaźnikiem 2EE na wtrysk. Chciałem się dowiedzieć co trzeba mieć, wymienić i jakie koszty tej operacji są.



Awatar użytkownika
DmX_81
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: czw lis 17, 2005 23:07
Lokalizacja: Sląsk
Kontakt:

Post autor: DmX_81 » czw sty 12, 2006 22:27

dobry temat, tez sie chetnie dowiem o tym (ten sam silniczek :bigok: ) i jakie sa z tego korzysci, jakie roznice, dzieki i pozdro :hmm:


===slucham tylko najlepszej muzy, jezdze autem najlepszej marki===
(O===vw===O)

Awatar użytkownika
wójaszek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 874
Rejestracja: pn paź 17, 2005 23:23
Lokalizacja: NIDZICA - brama na VWARMIĘ I MAZURY
Kontakt:

Post autor: wójaszek » pt sty 13, 2006 00:39

pozwoliłem sobie zaczerpnąc poniższy tekst :D
tekst zaczerpnięty z http://vwgolf.pl/golf2/porada28.html

Przerobka silnika 1,6 z gaznika na wtrysk
- opracowal emcom@wp.pl

1. Wstep

Pomysl przerobki pojawil sie zaraz po tym, jak kupilem ten samochod - gdy znajomy zobaczyl jaki tam mialem gaznik (Keihin) zlapal sie za glowe - Kto ci to wyreguluje ?? - uslyszalem. - Trzebaby to na wtrysk przerobic ! Spojrzalem jak na wariata - Da sie ? A on na to, ze jasne - tylko trzeba zgromadzic potrzebne klocki :) Moge opisac wszystko, co wiem na ten temat, niestety pewnych rzeczy nie wiem w 100% - bo nie ja robilem te przerobke, tylko zostawilem koledze auto w warsztacie. Sam uczestniczylem jedynie w czesci prac. Generalnie, przerobka miala trwac do trzech dni - u mnie zajelo to dluzej, gdyz trzeba bylo powpinac sie w instalacje w paru magicznych miejscach. W golfach wyprodukowanych po 1987 roku byloby podobno latwiej. Od razu zaznaczam tez, ze kolega zalozyl mi ten wtrysk "po znajomosci" - nie placilem za robocizne i czesci, ktore on w to wlozyl. Mam z nim taki uklad, ze opiekuje sie jego komputerami w warsztacie, a on w zamian zajmuje sie moim samochodem.

2. Przygotowania

Na poczatek musialem zgromadzic pewne elementy, ktorych nie posiadal:

Obudowe filtru powietrza wraz z filtrem - trudno bylo to znalezc, ale trafilem w miejsce, gdzie facet mial kilka do wyboru. Udalo mi sie wygrzebac taka z wkladem filtrujacym K&N - zupelnie przypadkiem. I to sie bardzo oplacalo, bo dalem za to razem 100 PLN, a sam ten wklad kosztowalby ponad 200 z tego, co zdazylem sie zorientowac.

Musialem znalezc tez pompe paliwa z filtrem paliwa montowana obok baku, pod podloga - udalo sie, kosztowala kolejne 100 PLN.

Brakowalo tez kolektora wydechowego z sonda Lambda - znalazlem, 50 PLN Jak widac, moj wklad wlasny wyniosl 250 PLN. Aha, i jeszcze rura laczaca filtr powietrza z pokrywa wtrysku - 10 PLN. Czyli w sumie okolo 260.

Czesci, ktore dal mi kolega, mial juz zgromadzone przez jakis czas (chcial zalozyc sobie to w Audi, ale mu sie auto wczesniej rozpadlo ;) ):

kolektor ssacy pod wtrysk - ten gaznikowy niestety nie pasuje
poduszka gumowa pod wtrysk
sam wtrysk
wiazka elektryczna
komputer sterujacy caloscia
przekaznik pompy paliwowej
pompe paliwowa zatopiona w zbiorniku paliwa
nowe uszczelki pod kolektor ssacy i wydechowy oraz kilka szpilek do kolektorow
inne duperele, o ktorych nie pamietam juz teraz - jakies opaski zaciskowe do rurek i inne takie - naprawde, drobiazgi, ktore sa w kazdym warsztacie.

Potrzebny bylby tez "kominek" z czujnikami temperatury przy silniku - ten, z ktorego wychodzi gorna gruba rura do chlodnicy (taki z czerwonym, niebieskim i czarnym czujnikiem). Nie udalo mi sie tego zdobyc - moj istniejacy zostal przerobiony przez nawiercenie i wmontowanie wlasciwego czujnika. Z tego co widze, sam wtrysk jest od Seata - ma na pokrywie logo Seata. (zreszta kilka dni temu widzialem u niego w warsztacie jakiegos wiekszego Seata - chyba jakies Toledo ? Cordoba? nie mial napisu :D a na Seatach to ja sie nie znam ;) w kazdym razie, jak spojrzalem pod maske.... szok ! Wygladalo tam wszystko prawie identycznie jak u mnie !) Komputer sterujacy jest od silnika o oznaczeniu RP. Pompa paliwa ta obok baku (pod podloga) jest standartowa od Golfa. Druga pompa - ta w baku - jest od Volvo. Jest na tyle mala, ze skracajac rurke pobierajaca paliwo udalo sie zamontowac na niej te pompe, przyklejajac ja. Dziala bez zarzutu. A jest konieczna, gdyz ta pierwsza pompa ma zbyt mala wydajnosc. Musza byc dwie, zreszta tak jest w standartowym rozwiazaniu.

3. Co do samych przerobek :


wyrzuca sie gaznik
wyciaga sie kolektor ssacy - i w to miejsce przychodzi kolektor pod wtrysk

wyciaga sie kolektor wydechowy - i wstawia sie ten z sonda Lambda Oczywiscie wymiana kolektorow wiazac moze sie z ukreceniem szpilek - trzeba miec to na uwadze, i miec pod reka cos zapasowego. No, chyba ze uda sie bez ukrecenia ;)

wkreca sie w odpowiednim miejscu pompe paliwa - pod podloga - jest gotowe miejsce fabryczne

odpina sie przewody paliwowe od dotychczasowej pompy paliwa - tej mechanicznej, nie bedzie juz potrzebna, choc warto ja zostawic - gdy zawiedzie elektryczna, mozna ja wpiac w uklad i jechac. Oczywiscie tylko w poczatkowym okresie testow przerobki moze taka ewentualnosc zaistniec, jak juz wszystko bedzie dzialac - nalezy o niej zapomniec. Mozna ja pozniej odkrecic a otwor zaslepic. Ja zostawilem bo nie mam pomyslu na zaslepke ;)

trzeba dociagnac zasilanie od komputera do tych elektrycznych pomp paliwa - przez przekaznik - w/g schematu

zamontowac komputer
wyciagnac dotychczasowa wiazke elektryczna od gaznika i zalozyc nowa - od komputera, podobno majac schemat nietrudno to zrobic. Ja dostalem schemat polaczen juz po calej operacji :) i niestety wiele nie jestem w stanie powiedziec. Ale jak na moje oko, nie jest to skomplikowane

zalozyc "kominek" z czujnikami
podlacza sie wszystkie kostki elektryczne - do czujnikow, do wtrysku, potencjometr przepustnicy itp.... wedlug schematu

podlacza sie przewody paliwowe
na koniec instaluje sie w fabrycznie przewidziane miejsce filtr powietrza i rure doprowadzajaca powietrze do wtrysku. Mozna sobie tez od razu podlaczyc diode LED sygnalizujaca bledy w pracy komputera - ale dziala i bez niej;). Choc znakomicie ulatwia zycie.

4. Startujemy ?

Generalnie, po tym wszystkim bylo pierwsze odpalenie - i od razu dzialalo, bez najmniejszego zajakniecia. Konieczne sa oczywiscie poczatkowe testy i regulacje (sprawdzenie sondy Lambda, regulacja potencjometru przepustnicy) ale to musi wykonac dobry fachowiec z odpowiednim sprzetem. U mnie trwalo to jakies 15 minut ;) Wrazenie z jazdy - w pierwszej chwili piorunujace, roznica w stosunku do gaznika jest po prostu niesamowita. Zadnych zadlawien, nierownosci pracy.... Na biegu jalowym - obroty rowny 1000. Wskazowka jak przybita gwozdziem :) Auto stalo sie dynamiczne, bardzo przyjemnie reaguje na wciskanie gazu. Mam tez wrazenie, ze silnik ciszej pracuje. Oczywiscie zuzycie paliwa jest zauwazalnie mniejsze. I co najwazniejsze - moge wreszcie zapomniec, co to ssanie przy porannym uruchamianiu samochodu - zapala "od dotkniecia" i od razu mozna jechac. I co ciekawe, caly czas ma na jalowym 1000 obrotow - nie to, co przy recznym ssaniu - silnik ryczacy na 2500 i pobudka dla calego miasta :) Jednym slowem - rewelacja. Nawet gdybym teraz mial za to zaplacic, to zaplacilbym. Uwazam ze osiagniety efekt bylby tego wart.

5. Pytania i uwagi

Q: Czy masz w tym gaz? Czy gaz ktory chodzil na gazniku bedzie chodzil na tym monowtrysku ?

E: Gazu nie mam i nie chce miec :) No ale jak juz koniecznie chcesz psuc auto... Podobno mozna tego z doskonalym skutkiem i z gazem uzywac. Ale nie wdawalem sie w szczegoly - nie bylem zainteresowany. Zreszta, ten kolega wlasnie zawsze mi to odradzal - i nie mam podstaw zeby mu nie wierzyc. W sumie prowadzi najlepszy w Lodzi warsztat zajmujacy sie diagnostyka/regulacja silnikow ;)... Najlepiej zapytaj gazownikow - podjedz do jakiegos zakladacza...


Q: Ty miales RF silnik ?
E: Nie, HM. Ale to wersja na Szwecje i taki ma smiszny symbol. Jest to zwykly 1.6.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=217495][img]http://img516.imageshack.us/img516/3865/c6b24316065aee5c.jpg[/img][/url]

speed_k
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 09:16
Lokalizacja: Oświęcim
Kontakt:

Post autor: speed_k » sob sty 14, 2006 09:31

No tak wielkie dzięki za info. Ja już mam sonde więc zakup kolektora wydechowego odpada. Ale coraz bardziej jestem skłonny do tego żeby zainwestować we wtrysk bo ten gaźnik mnie denerwuje. No tylko że właśnie potrzebował bym kogoś do pomocy żeby pomugł mi podłączyć elektronikę bo z mechanicznymi bajerami dał bym sobie rade. Pozdrawiam wszystkich.



Awatar użytkownika
kesier
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: pn lut 07, 2005 21:03
Lokalizacja: Jawor
Kontakt:

Post autor: kesier » sob sty 14, 2006 13:31

poszukaj w postach kiedys ktorys z forumowiczow mial jakis problem wlasnie po takiej przerobce albo pomecz kolege SZORKA bo zdeje mi sie ze on cos na ten temat bedzie wiedzial wiecej



Awatar użytkownika
replay
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 217
Rejestracja: pn sty 31, 2005 02:40
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: replay » pn sty 16, 2006 23:22

ja juz qpilem odpowiedni ekwupunek do przerobki mojej PN-ki na wtrysk z RP... chodzi o to ze mam wszystko tylko mechanik ktory mial mi to zrobic ostatnio sie miga :/ znacie moze kogos na slasku kto by bez problemu potrafil to przerobic?


Życie zaczyna się po ... wyżej momentu obrotowego

endriu78
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn sty 30, 2006 17:46
Lokalizacja: Lublin

Post autor: endriu78 » wt sty 31, 2006 16:44

siema u nas w Lublinie 500zl i daje rok gwarancji


endriu

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » wt sty 31, 2006 19:08

witam.
moim zdaniem bezsensowne.
szkoda kasy, napewno nieuzyskacie żadnej większej mocy.
tylko mniej będzie palił.
gażniki są najlepsze.
jak chcecie lepszą jazde to lepiej zapodać jakiegoś weberka, ale pali więcej, niestety co za coś.
wiem że są problemy z tymi gażnikami sam taki mam, nienażekam narazie na drwujce wykręcam 110km/h, silnik 1,6pn.bez żadnych modyfikacji, ale są już plany podłubać przy głowicy i dolocie.
a szczeże jak jest kasa to lepiej zakupić większy silnik np. 1.8-16v.
pozdro.



Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » wt sty 31, 2006 20:58

piter_s pisze:witam.
moim zdaniem bezsensowne.
szkoda kasy, napewno nieuzyskacie żadnej większej mocy.
tylko mniej będzie palił.
gażniki są najlepsze.
jak chcecie lepszą jazde to lepiej zapodać jakiegoś weberka, ale pali więcej, niestety co za coś.
wiem że są problemy z tymi gażnikami sam taki mam, nienażekam narazie na drwujce wykręcam 110km/h, silnik 1,6pn.bez żadnych modyfikacji, ale są już plany podłubać przy głowicy i dolocie.
a szczeże jak jest kasa to lepiej zakupić większy silnik np. 1.8-16v.
pozdro.

zgadzam sie z przedmowca. sam to przechodzilem wprawdze dalem za wygana bo tak mnei to denerwowalo, ale wymiana na wtrysk jednopunktowy duzo nie da. bo po wierwsze ten wtrysk tez jest dosc zawodny i jest tylko troche lepszy od tego gaznika (2EE to tak jest pomiedzy zwyklym gaznikiem a jednopunktem), po drugie spalanie duzo mniejsze nei bedzie a mzoe nawety wieksze bo wkoncu to tylko 1 punkt. Po trzecie to lepiej poprostu zmienic gaznik na zwykly chyab 2E2 lub 2E3. mniej roboty, pewniejszy efekt bo regolacja to zaden problem, a spalanie samemu regolujesz.

a tak na marginesie to jesli mialbym wydac 500 za wymiana + czesci za kiulka stowek to wolalbym kupic za 1200 silniczek ze skrzynia jakis gti



Awatar użytkownika
kesier
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: pn lut 07, 2005 21:03
Lokalizacja: Jawor
Kontakt:

Post autor: kesier » wt sty 31, 2006 21:04

piter_s pisze:gażniki są najlepsze.
no to porownaj czestotliowsc pojawiania sie na forum zapytan o awaryjnosc swojego gaznika a monojetronica
piter_s pisze:ak chcecie lepszą jazde to lepiej zapodać jakiegoś weberka
od razu 50% wiecej mocy



Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » wt sty 31, 2006 21:19

tu sa przedstawione problemy z RP:


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » wt sty 31, 2006 21:21

kolego bez przesady te 50% mocy!!!!.
chyba cię nieobraziłem że masz taki wtrysk.
no ciekawe czego rajdówki robią na gażnikach, oczywiście niewszystkie.
najlepsze pole do manewru to gażnik i zawory regulowane nie chydrauliczne, nastawny rozrząd, poczytaj gdziekolwiek to znajdziesz na ten temat dużo.
to są moje opinie , każdy ma swoje zdanie.
ps. masz racje te gażniki są troszke porypane.
pozdro.



Awatar użytkownika
kesier
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: pn lut 07, 2005 21:03
Lokalizacja: Jawor
Kontakt:

Post autor: kesier » wt sty 31, 2006 21:33

piter_s pisze:chyba cię nieobraziłem że masz taki wtrysk.
:pub: bez przesady



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » wt sty 31, 2006 21:39

ok.
pozdro.
:okej:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 149 gości