gdzie jest sonda lambda

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mazio_leczna
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: pt lut 08, 2008 11:49
Lokalizacja: Dratów Kolonia
Kontakt:

gdzie jest sonda lambda

Post autor: mazio_leczna » śr sie 05, 2009 14:03

Witam jak w temacie gdzie jest sonda lambda i jak ja sprawdzic i jakie sa objawy.

Bo u mnie sa objawy spalania 20l na 100km kopci nie przepala paliwa swiece czarne i za duzo pali jak na 1.8 RP.

I jeszcze gdzie sie znajduje silniczek krokowy bo mi sie zawieszaja obroty a czytalem ze przez ten silniczek tak sie robi i jak go i czym przeczyscic i jak go wyjac nagrodze punktami wszystkie pomocne podpowiedzi :pub:


vw VENTO 2E-130PS
Perełka w modyfikacji :)

Awatar użytkownika
krxychu
z Dorotką
z Dorotką
Posty: 359
Rejestracja: pn maja 15, 2006 09:33
Lokalizacja: Katowice

Post autor: krxychu » śr sie 05, 2009 14:42

Krokowy masz te małe czarne urzadzenie z napisem BOSCH zaznaczone na foto . Sonda lambda znajduje sie za silnikiem jak sie przypatrzysz bedziesz widział


Sonde możesz sprawdzić zwykłym miernikiem wyniki sonda musi byc aktywna czyli wartosci musza skakac w zakresie od 0.2 -0.8 V Silnik musi sie rozgrzac bo na zimnym sonda nie działa to ma stała wartośc

Obrazek
Ostatnio zmieniony śr sie 05, 2009 14:45 przez krxychu, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » śr sie 05, 2009 14:42

mazio_leczna pisze:gdzie jest sonda lambda i jak ja sprawdzic i jakie sa objawy.

no na pewno przy rurze wydechowej :) czyli za kolektorem wydechowym dalej masz taką blachę osłaniającą i za tą blachą rura schodzi do kata... tam jest sonda lambda odstaje prostopadle od rury wydechowej... jak sprawdzić szukaj na forum...

silnik krokowy przy urządzeniu wtryskowym na rysunku zaznaczyłem.
Obrazek


vwlifestyle.pl
Obrazek

Damian3942
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 557
Rejestracja: śr lut 25, 2009 13:30
Lokalizacja: okolice krakowa
Auto: Passat b5 fl 2003r Kombi
Silnik: AZM

Post autor: Damian3942 » śr sie 05, 2009 14:42

sonda jest wkręcona w katalizator z tego co pamiętam

ps znalazłem to w google....

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic488990.html
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=210089
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=2225
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=94463

a co do sprawdzenia po odpięciu jej silnik powinien wejść na tryb awaryjny tzn obroty sie zmienią jakos takoś poszukaj :)
Ostatnio zmieniony śr sie 05, 2009 14:44 przez Damian3942, łącznie zmieniany 1 raz.


passat b5 115KM AZM 2003r

Awatar użytkownika
mazio_leczna
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: pt lut 08, 2008 11:49
Lokalizacja: Dratów Kolonia
Kontakt:

Post autor: mazio_leczna » śr sie 05, 2009 14:53

a jak najlepiej sie do sondy dostac? a jak beda mi jakies smieszne pomiary wyskakiwac to wina sondy ze takie ma duze spalanie, a to jak sie wieszaja tak obroty to wina krokowca?

bo dostep moge miec od dolu to lepiej sonde od gory atakowac czy od dolu i jeszcze jak zmiezyc odpiac ja i mierzyc?


vw VENTO 2E-130PS
Perełka w modyfikacji :)

Awatar użytkownika
krxychu
z Dorotką
z Dorotką
Posty: 359
Rejestracja: pn maja 15, 2006 09:33
Lokalizacja: Katowice

Post autor: krxychu » śr sie 05, 2009 15:10

mazio_leczna pisze:a jak beda mi jakies smieszne pomiary wyskakiwac to wina sond
jeżeli sonda jest uszkodzona to zazwyczaj śpi :) jest nieaktywna
mazio_leczna pisze:a to jak sie wieszaja tak obroty to wina krokowca
na 90 % tak
mazio_leczna pisze:bo dostep moge miec od dolu to lepiej sonde od gory atakowac czy od dolu i jeszcze jak zmiezyc odpiac ja i mierzyc?
łatwiej sie dostać od góry co do pomiary to patrzysz jak idzie kabelek z sondy w miejscu gdzie jest łaczenie ściagasz tasme izolacyja i tam podpinasz miernik jeden kabelek do sondy drugi do masy np silnik



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » śr sie 05, 2009 15:20

-=ren=- pisze:no na pewno przy rurze wydechowej :) czyli za kolektorem wydechowym dalej masz taką blachę osłaniającą i za tą blachą rura schodzi do kata... tam jest sonda lambda odstaje prostopadle od rury wydechowej... jak sprawdzić szukaj na forum...
sonda wkręcona jest w kolektor wydechowy ! przed łaczeniem z rura wydechowa.jest widoczna z góry , ja wymienialem sonde z góry :) auto na ziemi stało, ja mialem tylko jeden klucz, kawalek rurki , mlotek , ucinaczki, izolacje i to wszystko, no moze to nie byłoby dziwne, gdyby nie to , ze robiłem to w zime u kumpla pod domem na chodniku :) wiec jak widac wszedzie sie da , jak trzeba :)


odpnij wogole sonde, ECU powinno wejsc w tryb awaryjny, powininno auto troszke kulturalniej pracowac, ale spalanie wiele sie nie zmieni, to tak tylko zeby dojechac na wymiane w miare cywilizowany sposób :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » śr sie 05, 2009 15:45

ja w tym motorku bym sprawdził szczelność dolotu, podstawkę pod wtryskiem, potem zajął się samym wtryskiwaczem... ma jakąś złączkę diagnostyczną ten golfik?? spróbuj zapiąć jakiś skaner VAG albo Euroscan. zerknij czy są jakieś błędy i odpowiednie wskazania.


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
mazio_leczna
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: pt lut 08, 2008 11:49
Lokalizacja: Dratów Kolonia
Kontakt:

Post autor: mazio_leczna » śr sie 05, 2009 15:49

a macie moze jakis pomysl gdzie kupic i jaka nowa czy ori uzywana?

[ Dodano: 05 Sie 2009 15:51 ]
ten golfik ma zlacze ale na kody blyskowe a nie mam czasu zrobic sobie takiego urzadzonka podstawa wtrysku jest dobra nic nie leje nie jst mokry a ni nic sprawdzalem myslalem ze wtrysk leje ale jest ok wtryskuje jak powinien nawet u mechanika bylem mowil ze prawidlowo

[ Dodano: 05 Sie 2009 15:58 ]
a co do sondy jeszcze jak bedzie uszkodzona to na cieplym i na zimnym silniku bedzie spala czyli bedzie nie aktywna?


vw VENTO 2E-130PS
Perełka w modyfikacji :)

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » śr sie 05, 2009 17:02

-=ren=- pisze:spróbuj zapiąć jakiś skaner VAG albo Euroscan. zerknij czy są jakieś błędy i odpowiednie wskazania.
ty chyba nie wiesz co piszesz facet, co Ci pokaze Vag w RPku ? błędy błyskowe ?? ty naprawde masz RPka ? bo az mi sie nei hchce wierzyc !


mazio_leczna,
mazio_leczna pisze:a co do sondy jeszcze jak bedzie uszkodzona to na cieplym i na zimnym silniku bedzie spala czyli bedzie nie aktywna?
ja zalozylem uzywke, prawi za darmo miałem, a załozyłem ja tez z tgo powodu , ze te nówki uniwersalne ( przystępne najbardziej cenowo) sa o kant d... potłuc ,wladnie wymieniałem taka superowska sonde, teraz włozylem uzywke Boscha ( byla 4 przewodowa, ale ja przerobiłem na jedno)
mazio_leczna pisze:a co do sondy jeszcze jak bedzie uszkodzona to na cieplym i na zimnym silniku bedzie spala czyli bedzie nie aktywna?
tak , tylko na zimnym silniku u mnie przez doslownie kilnanascie sekund , moze pół minuty , było ok, rowno chodził , za chwile spadały ,szarpało go , musialem wciskac gaz zeby to jakos podtrzymac, jak sie nagrzał to wisiał na obrotach , jechac jechał , ale palił jak smok i silnik za głosno pracował.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
mazio_leczna
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: pt lut 08, 2008 11:49
Lokalizacja: Dratów Kolonia
Kontakt:

Post autor: mazio_leczna » śr sie 05, 2009 17:17

guti u mnie wlasnie tak jest ze na zimnym chwile jest ok rowno wszystko a pozniej obroty ma chyba z 800 i gasnie pozniej szarpie kopci jak smok i zalewa go caly czas nie przepala wszystkiego pluje benzyna postaram sie kupic jakas dobra uzywke bo to co jest niby bosch lub ngk na allegro to tez mi sie wydaje ze o kant :ass: potluc


vw VENTO 2E-130PS
Perełka w modyfikacji :)

Awatar użytkownika
tbrally
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: śr lip 08, 2009 00:39
Lokalizacja: Miasto kościołów
Kontakt:

Post autor: tbrally » śr sie 05, 2009 23:05

a czy prawda to, że MK4 1,6.SR ma dwie sondy ??
gdzie ich szukać
i która bedzie odpowiedzialna za duże spalanie i problemy przy porannym rozruchu (później jest git tylko spalanie ogromniaste) ??



Awatar użytkownika
mazio_leczna
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: pt lut 08, 2008 11:49
Lokalizacja: Dratów Kolonia
Kontakt:

Post autor: mazio_leczna » pt sie 07, 2009 19:21

chlopaki jeszcze jedno pytanie to mozliwe ze u mnie sonda czyli w RP ma jeden kabel czyli to jest ta zwykla nie regulowana ani nie podgrzewana tylko jest na jeden przewod?dobrze mowie?


vw VENTO 2E-130PS
Perełka w modyfikacji :)

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pt sie 07, 2009 22:56

mazio_leczna pisze:chlopaki jeszcze jedno pytanie to mozliwe ze u mnie sonda czyli w RP ma jeden kabel czyli to jest ta zwykla nie regulowana ani nie podgrzewana tylko jest na jeden przewod?dobrze mowie?
tak , w RP ma jeden kabel :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 330 gości