MK IV tdi - nierówne obroty!!!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

PFudala
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt sty 03, 2006 16:13
Lokalizacja: Brodnica

MK IV tdi - nierówne obroty!!!

Post autor: PFudala » pn sty 30, 2006 11:46

Mam Golfa 4 tdi 90 KM, rok 1998 - kiedy schodzi z obrotów troche trzęsie silnikiem - o co chodzi. POMOCY.
Kiedy jadę ok 100 km/h i zwalniam i silnik schodzi z obrotów to do momentu kiedy auto się nie zatrzyma lekko trzęsie silnikiem i minimalnie nierówno chodzi. Jak samochód stanie wszystko się uspokaja i silniczek znowu ładnie pyka - powiedzcie o co chodzi???[/b]



Awatar użytkownika
ksionc
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: wt paź 04, 2005 13:45
Lokalizacja: Białystok,Bielsk Podlaski
Kontakt:

Post autor: ksionc » pn sty 30, 2006 22:10

ale wychamowujesz od 100km/h na biegu? no bo jezeli na biegu to od pewnej predkosci silnik zacznie sie dusic (zbyt mala predkosc obrotowa). zauwazylem podobne trzesienie u siebie, tez mam tdi 90KM 1998. tylko jeszcze nie wiem czy te podobne trzesienie nie jest od hamulcow. tylko ze nie za kazdym razem trzesie i nie trzesie kierownica tylko cale auto sie nieprzyjemnie trzesie. jakby byly tarcze krzywe to by pewnie kierownica biła.


Mody mode on in one point najn ti di aj endzajn

PFudala
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt sty 03, 2006 16:13
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: PFudala » wt sty 31, 2006 10:18

ksionc, NIe wychamowuję na biegu, mam wciśnięte sprzęgło i tak jak u Ciebie nie zawsze trzęsie. O co tu chodzi?



Awatar użytkownika
ksionc
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: wt paź 04, 2005 13:45
Lokalizacja: Białystok,Bielsk Podlaski
Kontakt:

Post autor: ksionc » wt sty 31, 2006 11:47



Mody mode on in one point najn ti di aj endzajn

PFudala
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt sty 03, 2006 16:13
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: PFudala » wt sty 31, 2006 14:43

ksionc, Czy mógłbyś mi przybliżyć tematykę koła dwumasowego - co to za ustrojstwo i poco?Dzięki



Awatar użytkownika
ksionc
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: wt paź 04, 2005 13:45
Lokalizacja: Białystok,Bielsk Podlaski
Kontakt:

Post autor: ksionc » śr lut 01, 2006 00:34

Dwumasowe koło zamachowe pomaga zredukować wibracje pochodzące od przekładni, zapewniając większe tłumienie drgań skrętnych w zakresie niskich prędkości obrotowych.
Koło zamachowe - koło o dużej masie, w którym wykorzystuje się jego bezwładność. W silnikach spalinowych energia rozpędzonego koła zamachowego podtrzymuje ruch silnika podczas fazy sprężania.
Koło zamachowe jest umieszczone poza blokiem silnika. Pełni bardzo ważną funkcję w pracy silnika. Gdyby nie ono silnik nie mógłby pracować, ponieważ energii do obrotu wału korbowego dodaje tylko jeden suw – pracy. Pozostałe takty potrzebują siły z zewnątrz. Tej siły dostarcza koło zamachowe w postaci zgromadzonej wcześniej energii kinetycznej. Dokładność wyważenia koła jest bardzo ważna. Minimalne odchyły i nierówności powodują niespokojną pracę silnika, a komfort jazdy jest zerowy. Koło zamachowe najczęściej konstruowane jest z żeliwa. Ten materiał ma odpowiednią wagę oraz wytrzymałość na tarcie.

to nie moje, znalazlem na necie :grin: w sumie proste i banalne.


Mody mode on in one point najn ti di aj endzajn

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 330 gości