golf 2-- tylne hamulce

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
karpik05
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 12:53
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

golf 2-- tylne hamulce

Post autor: karpik05 » pn sty 30, 2006 21:32

kończą mi sie powoli tylne szczeki hamulcowe, a strasznie nie lubie ich wymieniać.
te spreżyny zdjąc i zalozyc-dla mnie to horror.rozebrać latwo -zlożyc gorzej.
może ktos zna sposób na kolejnosc wymiany lub zna strone z podpowiedzia a moze znajdzie sie tam jakies zdjecie.
pozdrawia i czekam na pomoc.
karpik05



Mariusz D.
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: śr sty 05, 2005 17:25
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Mariusz D. » pn sty 30, 2006 22:04

Ściągnij sobie książkę tam są zdjęcia jak ma wyglądać wszystko poskładane. Wiem, że to jest pieroństwo nawet ściągnięcie bębna daje popalić. Zeby pozakładać wszystkie sprężynki najlepiej mieć cienkie wkrętaki, ale dość dobre żeby się nie wyginały. Też tego nie lubię robić, ale kasy szkoda na mechaników. :okej:



Awatar użytkownika
vorlog
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: czw sty 27, 2005 00:17
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: vorlog » pn sty 30, 2006 22:26

Faktycznie, nieciekawa robota, ale znam gorsze :)
Podstawa- jeżeli robisz to pierwszy raz, to po ściągnięciu bębna :grrr: dokładnie obejżyj całość, nie rozbieraj od razu obu kompletów na osi- zawsze masz możliwość porównania. Ściąganie bębna:
OMAWIAMY DEMONTAŻ BĘBNA OD STRONY KIEROWCY.
Poluzuj nakrętki naciągu linek ręcznego, zdemontuj dekielek łożyska, odkręć nakrętkę itp., wyjmij łożysko.
Teraz ustaw bęben tak, by otwory na szpilki felgi tworzyły krzyż.
Wsuń śrubokręt w lewy otwór szpilki (w poziomie), przytrzymaj bęben i naciśnij rączkę śrubokręta w dół- w ten sposób zwalniasz klin samoregulatora, teraz bęben powinien pozwolić się zdjąć.
Oczywiście, hamulec ręczny ma być zwolniony (tfu, raz zapomniałem...).
Demontaż i montaż elementów szczęk trudno opisać z głowy, spróbuj ściągnąć książkę, jak radzi kolega wyżej.
Wymiana jednego kompletu oczywiście nie ma sensu, wymieniamy obie strony.
Nie zapomnij o wymyciu smaru z łożysk bębnów i włożeniu nowego, należy także wymienić uszczelniacze piasty na nowe.
V.


Golf i Kałasznikow powstały na bazie tej samej filozofii-prostota, niezawodność i swoista elegancja...

Awatar użytkownika
karpik05
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 12:53
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Post autor: karpik05 » wt sty 31, 2006 12:54

pozdrawiam i dziekuje za rady.skorzystam z tej ksiązki jak uda mi sie ją sciągnąc.
gdzie mam jej szukać.?
mam nadzieje ze pójde jak burza z wymianą-ale każda rada jest cenna..!
karpik :majkel:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot], MSN [Bot] i 105 gości