Chłodnica się poci

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
j_a_r_o_o_o
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 221
Rejestracja: pt gru 21, 2007 21:48
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: j_a_r_o_o_o » śr sie 05, 2009 21:26

dziabi3 pisze:a ile kolego ci ubywa tego płynu ??

jeśli ci ubywa z 100ml na 2tyś km to normalne , u mnie jest tak i niema żadnego wycieku i uszczelka pod głowicą nie puszcza płynu , porostu przez ciągłe nagrzewanie i schładzanie płyn paruje przez zawór spustowy w korku i tyle
absolutnie sie nie zgadzam. Te 100 ml jest co najwyzej do zaakceptowania, ale na pewno nie jest to zjawisko normalne. Jesli Ci tyle ubywa to moze zainteresuj sie innym plynem. Ubytku w sprawnym ukladzie chlodzenia nie powinno byc w ogole i basta.



Awatar użytkownika
dziabi3
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 905
Rejestracja: pt maja 16, 2008 15:34
Lokalizacja: xxxxxxxx

Post autor: dziabi3 » śr sie 05, 2009 21:37

jeśli by nie miało być ubytków to w instrukcji nie nakazywali by sprawdzania poziomu chyba co 2 tyś

mi w zimę też nic nie ubywa , ale jak śmigam dziennie 2 X 20 km to po 2 tyś < czyli po około miesiącu bo jeżdżę nie tylko do pracy> dolewam 100ml i z poziomu minimalnego robi mi się max

ale jak jadę np w trasę i robię w jedną stronę 700km i wracam następnego dnia to poziom nie spada
Ostatnio zmieniony śr sie 05, 2009 21:39 przez dziabi3, łącznie zmieniany 1 raz.


był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0

Awatar użytkownika
j_a_r_o_o_o
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 221
Rejestracja: pt gru 21, 2007 21:48
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: j_a_r_o_o_o » śr sie 05, 2009 22:47

dziabi3 pisze:jeśli by nie miało być ubytków to w instrukcji nie nakazywali by sprawdzania poziomu chyba co 2 tyś
boze, sprawdzac nakazuja by w razie "awarii" badz nieszczelnosci zaregowac w miare szybko jakby zbyt duzo sie ulalo, bo wiadomo co sie stanie jak sie silnik przegrzeje, tak? a nie dlatego ze to jest nromlane.

plyn hamulcowy tez zalecaja kontrolowac, od servo rowniez... a ubywa? bardzo rzadko, no chyba ze cos jest nie tak
Ostatnio zmieniony śr sie 05, 2009 22:52 przez j_a_r_o_o_o, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
kamil52115211
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 01:53
Lokalizacja: gw
Kontakt:

Post autor: kamil52115211 » czw sie 06, 2009 09:50

jaro sprawdzałem kruciec i nic sucho było wieczorem mylem auto i rano tako po 11 sprawdzałem chłodnice i lekko była jescze mokra w rogu na dole po prawej stronie ale nie wiem czy to od tego ze myty był i nie zdążył wyschnąć a pozniej było ok
korek i bagnet ok był

a dolewam co 2-4 dzien zrobiłem ostatnio 230 km odkrecam zbiorniczk wyrównawczy naciskam wąż i jest takie bulgotanie jakby mało juz było i znow musiałem dolać powyżej pół litra
jutro jescze raz obadam chłodnice po nocy czy jednak to nie jest przyczyną bo juz sam nie wiem



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw sie 06, 2009 10:15

kamil52115211 pisze:lekko była jescze mokra w rogu na dole po prawej stronie
to jest typowe miejsce wycieku spowodowane korozją stalowej obejmy łączącej radiator z plastykową pokrywą boczną. Nic z tym nie zrobisz na dłużej. Wymieniaj chłodnicę.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
daszczyk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 195
Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 22:32
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: daszczyk » czw sie 06, 2009 13:39

ja stawiam na pompe wody na 99% miałem to samo nic nie było widać ... podotykaj palcem pompę na zimnym i ciepłym. pod kołem pompy na trzpieniu ...

pozdro


Seba

Awatar użytkownika
j_a_r_o_o_o
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 221
Rejestracja: pt gru 21, 2007 21:48
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: j_a_r_o_o_o » czw sie 06, 2009 14:38

Paweł Marek pisze:
kamil52115211 pisze:lekko była jescze mokra w rogu na dole po prawej stronie
to jest typowe miejsce wycieku spowodowane korozją stalowej obejmy łączącej radiator z plastykową pokrywą boczną. Nic z tym nie zrobisz na dłużej. Wymieniaj chłodnicę.
wydaje mi sie w tym przypadku, ze kolega ma racje... niestety
daszczyk pisze:ja stawiam na pompe wody na 99% miałem to samo nic nie było widać ... podotykaj palcem pompę na zimnym i ciepłym. pod kołem pompy na trzpieniu ...

pozdro
nie wydaje mi sie, nie byloby mokro w takim miejscu



Awatar użytkownika
kamil52115211
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 01:53
Lokalizacja: gw
Kontakt:

Post autor: kamil52115211 » czw sie 06, 2009 14:59

sprawdze jeszcze jutro tą chłodnice rano bo dzis sprawdzałem też i było sucho :panna:
ale najszybciej zrobie tak jak sugerujecie chłodnica do wymiany :grrr:
dzieki panowie



Awatar użytkownika
dziabi3
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 905
Rejestracja: pt maja 16, 2008 15:34
Lokalizacja: xxxxxxxx

Post autor: dziabi3 » czw sie 06, 2009 15:37

j_a_r_o_o_o,
boze, sprawdzac nakazuja by w razie "awarii" badz nieszczelnosci zaregowac w miare szybko jakby zbyt duzo sie ulalo, bo wiadomo co sie stanie jak sie silnik przegrzeje, tak? a nie dlatego ze to jest nromlane.

plyn hamulcowy tez zalecaja kontrolowac, od servo rowniez... a ubywa? bardzo rzadko, no chyba ze cos jest nie tak
boze
troszkę śmieszny jesteś

jakby układ chłodzenia był całkowicie szczelny to by ci rozwaliło węzę

nie czaisz ze w zbiorniczku jest zawór spustowy i przez niego wraz z nadmiarem ciśnienia wydostanie się troszkę pary wodnej wilgoć czy jak ci to napisać

a w razie awarii jak ty piszesz to po 20 km już by był silnik zagotowany a nie po 2 tyś km


a sprawdzać stan w zbiorniczku należy co 1000km

ty masz swoje zdanie ja mam swoje


był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0

Awatar użytkownika
j_a_r_o_o_o
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 221
Rejestracja: pt gru 21, 2007 21:48
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: j_a_r_o_o_o » czw sie 06, 2009 15:53

smieszny to mozesz byc Ty, ok? mow co chcesz mi jakos nie ubywa, a jezdze pewnie 5 razy tyle co Ty! Po miescie, krotkie, dlugie trasy. ani kropli nie dolalem


Fiat 126p - prawie jak Ferrari,
G.Rasiak - prawie jak piłkarz,
Real M., ManU, Inter - prawie jak Juventus!
Obrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14226
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » czw sie 06, 2009 16:15

dziabi3 pisze:nie czaisz ze w zbiorniczku jest zawór spustowy i przez niego wraz z nadmiarem ciśnienia wydostanie się troszkę pary wodnej wilgoć czy jak ci to napisać
dziabi3, ten zawór upustowy (nie spustowy)działa wtedy,gdy ciśnienie skoczy ponad normę,czyli tłumacząc po chłopsku-gdy coś jest nie halo z silnikiem.Zawór ten upuszcza ciśnienie gdy dojdzie do ok.1,6 bara.Nie ma tak,że jak ciecz zaczyna się nagrzewać i zwiększa objętość,to zawór od razu upuszcza.
j_a_r_o_o_o, ja też jeżdżę bardzo dużo i nic nie dolewam :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
j_a_r_o_o_o
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 221
Rejestracja: pt gru 21, 2007 21:48
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: j_a_r_o_o_o » czw sie 06, 2009 16:22

Michaś_1977 pisze:
dziabi3 pisze:nie czaisz ze w zbiorniczku jest zawór spustowy i przez niego wraz z nadmiarem ciśnienia wydostanie się troszkę pary wodnej wilgoć czy jak ci to napisać
dziabi3, ten zawór upustowy (nie spustowy)działa wtedy,gdy ciśnienie skoczy ponad normę,czyli tłumacząc po chłopsku-gdy coś jest nie halo z silnikiem.Zawór ten upuszcza ciśnienie gdy dojdzie do ok.1,6 bara.Nie ma tak,że jak ciecz zaczyna się nagrzewać i zwiększa objętość,to zawór od razu upuszcza.
j_a_r_o_o_o, ja też jeżdżę bardzo dużo i nic nie dolewam :bigok:
no dokladnie, to ze producent zaleca kontrole co 1000 km nie znaczy ze ma ubywac. Po prostu chlodzenie jest to newralgiczny punkt auta i jak go zabraknie nie musze mowic co sie stanie. Sprawdzanie nie ma nic do tego ze ubywanie plynu jest rzecza normlana. Sprawny uklad trzyma plyn, ktory temp wrzenia ma wieksza niz woda, wiec nic nie powinno wyparowywac. Skoro kolega twierdzi inaczej, niech twierdzi jego brocha. W megance rodzicow od dnia zakupu, tj od 2000 roku nigdy nic nie dolewalem, tylko wymienialem okresowo plyn, bo wiadomo traci swoje wlasciwosci. Ale do ukladu nie poszla dodoatkowo ani kropla w zyciu. W golfie od kiedy uporalem sie z ukladem rowniez, wczesniej ubywalo, raz wiecej raz mniej. Tyle z mojej strony

ps. dzieki za poparcie i wyjasnienie koledze ze nie ma jednak racji :kwiat:



Awatar użytkownika
dziabi3
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 905
Rejestracja: pt maja 16, 2008 15:34
Lokalizacja: xxxxxxxx

Post autor: dziabi3 » czw sie 06, 2009 16:56

j_a_r_o_o_o,

proszę bardzo

Producent określając ze co 1 tyś km należny sprawdzić stan i ewentualnie go uzupełnić

Obrazek


Wiec ja to rozumiem ze jest jaś tolerancja i niema tak ze jak ci ubędzie 1 ml to już trzeba szukać wycieku
Kolego jak jesteś taki mądry to napisz czy robisz remont silnika jak ci łyknie z 0,5 litra na 10tyś km oleju , zdaje mi się ze nie bo to jakaś tolerancja
Więc ktoś zadał pytanie koledze co zakładał temat ile mu ubywa ???????? Bo morze minimalne ilości a kolega kupi w pośpiechu chłodnice. Kiedyś rozmawiałem z mechanikiem i pytałem się go o coś takiego on to określił jako coś naturalnego.

Wiem jedno ze ja do zbiorniczka w lato zaglądam ze 3 razy . pierwszy raz po zimie i ze 2 razy w wakacje << jak sobie policzyłem to co jakieś 6 tyś bo w poprzednim poście przesadziłem pisząc ze co 2 tyś>> dolewając płynu z poziomu min do max a resztę roku nie bo stan się zgadza.

Mogę się zgodzić ze układ w teorii nie powinien powodować żadnych strat płynu a wiadomo ze niejednokrotnie teoria daleko odbiega od rzeczywistości i dopuszcza się jakieś odchyłki

więcej nie odpisuje w tym temacie , dziękuje za uwagę idę szlifować alusy :green_fuck:

[ Dodano: 06 Sie 2009 16:57 ]
j_a_r_o_o_o, fajnie ze masz tak szczelny układ morze i ja kiedyś się takiego dorobię pozdro i zapraszam kiedyś na browar :pub:
Ostatnio zmieniony czw sie 06, 2009 17:06 przez dziabi3, łącznie zmieniany 3 razy.


był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0

Awatar użytkownika
j_a_r_o_o_o
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 221
Rejestracja: pt gru 21, 2007 21:48
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: j_a_r_o_o_o » czw sie 06, 2009 21:11

ale powiedz mi co ma to do rzeczy, ze producent zaleca sprawdzanie co jakis czas? To nie znaczy, ze uklad chlodzenia ma tendencje do wypluwania plynu. Producentowi raczej chodzi o to zeby wszystkie plyny sprawdzac W RAZIE UBYTKU SPOWODOWANEGO AWARIA tak? wez pomysl

a po drugie MOŻE pisze sie przez Ż nie przez RZ
a co do twojej ironi dotyczacej szczelnosci mojego ukladu to spojrz ze koledze powyzej jakos tez nie ubywa. Moze warto posluchac czasem innych a nie twierdzic na sile ze jak cos ubywa to TEN SILNIK TAK MA. Wielu mechanikow tak w Polsce twierdzi i widze ze przejmujesz ich paleczke
Ostatnio zmieniony czw sie 06, 2009 21:12 przez j_a_r_o_o_o, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 373 gości