elektroniczny wtrysk
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Borys
- V.I.P.
- Posty: 3319
- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
- Lokalizacja: KOLONIA
- Auto: VR6T
- Kontakt:
Re: elektroniczny wtrysk
nie nie było zadnego 16V MKII na elektronice wszystko na mechanice, chyba ze Limited 16V + G60 ten był na digifant 1Mr.GreeN pisze:siem czy jakis mk II 16 v byl wyposazony w elektroniczny wtrysk
wszystkie MKII 16V które sa na elektryce to sa przeróbki.
www.vrservice.pl
- Michael G60
- Forum Master
- Posty: 1331
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
- Lokalizacja: (RBR...)
- Kontakt:
- Michael G60
- Forum Master
- Posty: 1331
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
- Lokalizacja: (RBR...)
- Kontakt:
To chyba KE - Jetoronic?MAREK 74 pisze:mechaniczno-elektoniczny wtrysk:)
Mam prosbę: ktoś kto ma takie info usystematyzuje wszystko:
1. K-Jetronic to wtrysk.............
2. KE-Jetronic to wtrysk..............
3. VW Digifant to..............
4. Digijet..............
5. Monojetronic
6. Motronic...................
(jedno czy wielopunktowy i podstawowe różnice)
!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!
- silent_rob
- Gadatliwa bestia
- Posty: 852
- Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
- Lokalizacja: Gryfino
- Kontakt:
przeglądałem ksiązki serwisowe
Michael G60 pisze:To chyba KE - Jetoronic?MAREK 74 pisze:mechaniczno-elektoniczny wtrysk:)
Mam prosbę: ktoś kto ma takie info usystematyzuje wszystko:
1. K-Jetronic to wtrysk.............mechaniczny
2. KE-Jetronic to wtrysk..............
3. VW Digifant to.............. raczej tez cyfra od tego przedrostek "Digi"
4. Digijet..............wtrysk elektroniczny (u mnie 1.3i jest komputer od wtrysku TELEFUNKEN i lambda )
5. Monojetronic - ma sonde wiec cos musi przetwarzac jej odczyty
6. KE- Motronic...................ma sonde lambda ale nei jestem pewien czy to elektronik
(jedno czy wielopunktowy i podstawowe różnice)
- Michael G60
- Forum Master
- Posty: 1331
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
- Lokalizacja: (RBR...)
- Kontakt:
- Michael G60
- Forum Master
- Posty: 1331
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
- Lokalizacja: (RBR...)
- Kontakt:
- Michael G60
- Forum Master
- Posty: 1331
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
- Lokalizacja: (RBR...)
- Kontakt:
- Borys
- V.I.P.
- Posty: 3319
- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
- Lokalizacja: KOLONIA
- Auto: VR6T
- Kontakt:
ale przepływomierz jest zupełnie inny i wychyljac sie jest zmiana rezystancji a nie zmiana podciśnienia, jak w K-J, a KE-J ma dodatkowo labde ze sterownikiem i jeszcze seskład dopasowuje mieszanki,Michael G60 pisze:No ale VW Digifant ma jeszcze więcej elektroniki i podobno jest trwalszy od K-Jetronic???
a wszyscy fachowcy od K-J juz poumierali i temu teraz taka opinia sie stworzyła o K-J ze ciezki w uzytkowaniu i w ustawianu
a digi prosty jest, miernik w ręke , na ty i tym pinie ma byc tyle i tyle ohm jesli nie ma to juz wiadomo co sie sypło
www.vrservice.pl
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
Re: przeglądałem ksiązki serwisowe
pisze to drugi raz:[ komp sie zwiesilsilent_rob pisze:Michael G60 pisze:To chyba KE - Jetoronic?MAREK 74 pisze:mechaniczno-elektoniczny wtrysk:)
Mam prosbę: ktoś kto ma takie info usystematyzuje wszystko:
1. K-Jetronic to wtrysk.............mechaniczny
2. KE-Jetronic to wtrysk..............
3. VW Digifant to.............. raczej tez cyfra od tego przedrostek "Digi"
4. Digijet..............wtrysk elektroniczny (u mnie 1.3i jest komputer od wtrysku TELEFUNKEN i lambda )
5. Monojetronic - ma sonde wiec cos musi przetwarzac jej odczyty
6. KE- Motronic...................ma sonde lambda ale nei jestem pewien czy to elektronik
(jedno czy wielopunktowy i podstawowe różnice)
K-JETRONIC- mechaniczny wtrysk wielopunktowy (ciagly wtrysk paliwa na grzybki zaworow) w ktorym dawka paliwa jest scisle zalezna od wychylenia plyty spietrzajacej potocznie luftwaga przeplywomierz, charakterystyka regulowana jets przez wkrety regylacyjne na ramieniu plyty i na samym rozdzielaczu. istnieje mozliwosc regulacji aktywnej k-jetronic (sonda lambda) za pomoca zaworu obejsciowego plyty regulowanego sygnalem z sondy lambda przetworzonym przez prosty sterownik
KE-JETRONIC takze mechaniczny wtrysk wielopunktowy w ktorym wychylenie plyty nie ma juz takiego znaczenia na sklad mieszanki choc od tego wychylenia zalezy takze w pierwszym rzedzie, z tym ze dokladna regulacja odbywa sie za pomoca zaworu umieszczonego w samym rozdzielaczu i regulujacym cisnienie w systemie, zawor sterowany poprzez sygnal ze sterownika przetwarzajacy sygnaly podstawowo z sondy lambda oraz z potencjometru uchylenia plyty spietrzajacej. regulacja podstawowa mozliwa tylko jednym wkretem na lapie plyty
DIGIJET I DIGIFANT elektroniczne wtryski wielopunktowe pracujace przewaznie w pojedynczej sekwencji choc spotkalem juz podwojna i poczworna w ktorym dawka paliwa jest okreslana za pomoca przeliczen sygnalow z kilku czujnikow( predkosci walu temperatur powietrza i plynu sondy lambda uchylenie przepustnicy cisnienie bezwzgledne/masa powietrza)
info: systemy wprowadzone w zwiazku z nowymi normami spalin nie wykrzesuja maxymalnej mocy silnika jednak proste jest to do zmienienia glownie odpowiednia regulacja przeplywomierza, ktory w glownej mierze steruje dawka paliwa ale tez zmiana kata zaplonu przy gwaltownych otwarciach przepustnicy. (przyklad silnik abk w audi sterowany digifantII bez przeszkod pali kapcia na suchym asfalcie bez strzalow sprzeglem na drugim biegu) wada takiego ustawienia lekki pijak sie wlacza silnikowi
MONOJETRONIC jak sama nazwa wskazuje pojedynczy wtrysk paliwa umieszczony centralnie w miejscu niegdys gaznika sklad mieszanki na podstawie czujnikow predkosci walu uchylenia przepustnicy czujnikow temperatur pow.i plynu
KE-MOTRONIC mozecie wierzyc lub nie system praktycznie identyczny z KE-JETRONIC pod kazdym wzgledem
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 314 gości