Czy to moze byc koniec popmy hamulcowej?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Czy to moze byc koniec popmy hamulcowej?
witam
Mam pytanie mam problem z hamulcami sa slabe kiedy wciskam pedal hamulca kilkakrotnie w dol okazuje sie ze pedal zjezdza nie "trzyma" mechanik mowi ze to pompa siadla hamulcowa co wy na to ? czy moze bc tak ze hamulce sa zapowietrzone dodam iz plyn jest na tym samym poziomie nie ubywa go pozdr
Mam pytanie mam problem z hamulcami sa slabe kiedy wciskam pedal hamulca kilkakrotnie w dol okazuje sie ze pedal zjezdza nie "trzyma" mechanik mowi ze to pompa siadla hamulcowa co wy na to ? czy moze bc tak ze hamulce sa zapowietrzone dodam iz plyn jest na tym samym poziomie nie ubywa go pozdr
Jak masz zapowietrzone hamulce to po kilkukrotnym deptaniu pedał twardnieje.Jak masz pompe do wymiany to po prostu płyn ucieka między tłokiem i nie jest w stanie wytworzyć ciśniena potrzebnego do działania hamulców.Moja rada:odpowietrzyć pompe,hamulce na wszystkich czterech kołach i zobaczysz co będzie.Jak dalej kicha to niestety pompa do roboty.
Zrób jeszcze tak - najpierw odpowietrz cały układ i zobacz czy popraw nie będzie, a jak nie będzie to jeszcze możesz zobaczyć jedną rzecz - co się dzieje na zaślepionych wylotach z pompy. Ale jeśli juz odpowietrzenie (poprawne) nic nie da, zakładając że cylinderki, tloczki masz sprawne i wszysko inne też - to niestety pozostaje pompa.
jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....
Adamtd, daj spokój, mnie to zajęło może dwie godziny wliczając mycie pompy z brudu przed rozbiórką i płukanie denaturatem po montażu... Oczywiście, zaczynamy od rozebrania pompy i oględzin- jak widzimy rysy, zatarcia na metalowych elementach ruchomych, to szukamy nowej pompy, jak wszystko OK, to wymieniamy uszczelniacze i pompa ma gadać. A każdy grosz się liczy. W naszej zasr... rzeczywistości z każdym tysiącem trzeba się liczyć .
Pozdrawiam, V.
Pozdrawiam, V.
Golf i Kałasznikow powstały na bazie tej samej filozofii-prostota, niezawodność i swoista elegancja...
Z tym maluchem masz całkowitą rację, ale jak pewnie pamiętasz, elementy metalowe w pompie malucha miały twardość elementów gumowych w pompie VW... Też się tym paprałem, a maluch był siostry, ja dostawałem w nim napadów klaustrofobii, zaznaczam- mam 162 cm [wzrostu]...
Pozdrawiam, V.
Pozdrawiam, V.
Golf i Kałasznikow powstały na bazie tej samej filozofii-prostota, niezawodność i swoista elegancja...
Nie bardzo się znam na benzyniakach, ale wynikałoby z Twego opisu, że masz dziurę w puszce serwa... Albo podmień serwo na próbę, albo odrdzewianie i opaćkanie żywicą poliestrową z włóknem szklanym , celem uszczelnienia. Chyba, że masz dziurę w membranie serwa, wówczas tylko wymiana.
V.
V.
Golf i Kałasznikow powstały na bazie tej samej filozofii-prostota, niezawodność i swoista elegancja...
Oczywiście wymiana serwa, prosta robota.
Odpinasz zaczep serwa od pedała hamulca, odkręcasz pompę i odchylasz delikatnie w bok (uwaga na rurki pompy!), wyciągasz wężyk podciśnienia, wykręcasz cztery śruby łączące puszkę serwa z podstawą (lub podstawę z grodzią, ale to kłopotliwe), i tyle.
Ale, ale... Zapomniałem, możesz mieć także walnięty wężyk podciśnienia, jego połaczenia, lub zaworek zwrotny, chyba w benzyniakach też jest?
ten wężyk wraz z zaworem możesz łatwo sprawdzić "ustnie": odpinasz go z obu stron, wyciągasz na światło dzienne, zasysasz powietrze ustami przez krociec od strony gaźnika- powinno lecieć, potem dmuchasz- powinien być opór, nawet powinno być słychać takie puknięcie.
V.
Odpinasz zaczep serwa od pedała hamulca, odkręcasz pompę i odchylasz delikatnie w bok (uwaga na rurki pompy!), wyciągasz wężyk podciśnienia, wykręcasz cztery śruby łączące puszkę serwa z podstawą (lub podstawę z grodzią, ale to kłopotliwe), i tyle.
Ale, ale... Zapomniałem, możesz mieć także walnięty wężyk podciśnienia, jego połaczenia, lub zaworek zwrotny, chyba w benzyniakach też jest?
ten wężyk wraz z zaworem możesz łatwo sprawdzić "ustnie": odpinasz go z obu stron, wyciągasz na światło dzienne, zasysasz powietrze ustami przez krociec od strony gaźnika- powinno lecieć, potem dmuchasz- powinien być opór, nawet powinno być słychać takie puknięcie.
V.
Golf i Kałasznikow powstały na bazie tej samej filozofii-prostota, niezawodność i swoista elegancja...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 210 gości