Czujniki oleju w mk3
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- j_a_r_o_o_o
- Ma gadane
- Posty: 221
- Rejestracja: pt gru 21, 2007 21:48
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Czujniki oleju w mk3
Witam,
Jak powinny byc wkrecone? Brazowy blizej chlodnicy, bialy blizej bloku silnika, tak??
Jak powinny byc wkrecone? Brazowy blizej chlodnicy, bialy blizej bloku silnika, tak??
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
bez znaczenia. Poza tym zdaje się jeden z nich jest od ciśnienia, a drugi od ciśnienia jest z boku głowicy od strony aku. Przynajmniej u mnie w 2E tak jest. Drugi na podstawie filtra jest od temperatury oleju do MFA
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- j_a_r_o_o_o
- Ma gadane
- Posty: 221
- Rejestracja: pt gru 21, 2007 21:48
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
ma silnik ABS, oba czujniki sa obok siebie na filtrem (tym wspornik na ktory sie go przykreca czy jak to sie tam zwie). Nie mam MFA wiec nie moze byc od temp. Z tego co wiem, jeden jest od wysokiego a drugi od nizskiego cisnienia. I wlasnie nie wiem czy mam dobrze zalozone. Bo wymienilem ostatnio gdyz brzeczala mi kontrolka od oleju. Teraz czasem RAZ (sekunda-dwie) brzecznie po dluzszej trasie. Dzis pochylilem sie zprzy prawej stronie przedniego kolo i slyszalem takie bardzo ciche stuki jak w dieslu i martwie sie czy nie mam czasem problemu z panewkami przez ewentualne problemy z cisnieniem. Zreszta zauwazylem przy rozgrzanym silniku ze "cyka" mi silnik jakby tulejki korbowe sie skonczyly... Myslisz ze zamontowanie czujnika nie ma znaczenia, a bardziej ktorym kablem go podepne?????
Fiat 126p - prawie jak Ferrari,
G.Rasiak - prawie jak piłkarz,
Real M., ManU, Inter - prawie jak Juventus!
G.Rasiak - prawie jak piłkarz,
Real M., ManU, Inter - prawie jak Juventus!
- flatron316
- Gadatliwa bestia
- Posty: 868
- Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:34
- Lokalizacja: 3miasto
- Kontakt:
- j_a_r_o_o_o
- Ma gadane
- Posty: 221
- Rejestracja: pt gru 21, 2007 21:48
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
a ktory jest od wyzszego cisnienia? bialy czy brazowy?? A kontrolka od oleju po wlaczeniu zaplonu wydaje mi sie ze nigdy nie mruga, w zadnym golfieflatron316 pisze:Ten od wyższego ciśnienia -co ci buzer uruchamia-bliżej bloku ma być
A kabli inaczej nie podłaczysz bo jeden jest NO a drugi NC
Jak podłaczysz odwrotnie to kontrolka cisnienia będzie ci po przekreceniu kluczyka swiecić nie mrugać
- flatron316
- Gadatliwa bestia
- Posty: 868
- Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:34
- Lokalizacja: 3miasto
- Kontakt:
owszem kolego mruga i własnie w ABSj_a_r_o_o_o pisze:
a ktory jest od wyzszego cisnienia? bialy czy brazowy?? A kontrolka od oleju po wlaczeniu zaplonu wydaje mi sie ze nigdy nie mruga, w zadnym golfie
Jezeli zdejmiesz kabel z czujnika od wysokiego on jest NO i go zmasujesz to ci własnie nie będzie mrugać tylko swiecić-tak się robi przed sprzedaża jak zajechany jest silnik z deczka.
...no ale zato nie piszczy w czasie jazdy-co nie wywołuje zbędnych stresów u kupca.
[ Dodano: Wto Sie 04, 2009 23:16 ]
wyzsze cisnienie-czujnik biały-NO -1,8 bara
- j_a_r_o_o_o
- Ma gadane
- Posty: 221
- Rejestracja: pt gru 21, 2007 21:48
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
dobra to teraz mi powiedz co i jak mam zrobic zeby to wlasnie sprawdzic tak jak mowisz. Napisz mi jasniej bo nie wiem co to jest masowanie i w ogole. Co odpiac, co podpiac, gdzie i jak zeby sprawdzic? bo na takich rzeczyach sie kompletnie nie znam
[ Dodano: 05 Sie 2009 00:21 ]
[ Dodano: 05 Sie 2009 00:21 ]
wlasnie przeczytalem w instrukcji jak powinno byc, prawidlowo jest jak SWIECI i gasnie tuz po uruchomieniu silnika. Sa nawet filmiki na youtubie pokazujace moment odpalenia silnikow w golferach i tez kontrolki swieca a nie mrugaja po wlaczeniu zaplonu, dopiero po odpaleniu fury gasnaflatron316 pisze:owszem kolego mruga i własnie w ABSj_a_r_o_o_o pisze:
a ktory jest od wyzszego cisnienia? bialy czy brazowy?? A kontrolka od oleju po wlaczeniu zaplonu wydaje mi sie ze nigdy nie mruga, w zadnym golfie
Jezeli zdejmiesz kabel z czujnika od wysokiego on jest NO i go zmasujesz to ci własnie nie będzie mrugać tylko swiecić-tak się robi przed sprzedaża jak zajechany jest silnik z deczka.
...no ale zato nie piszczy w czasie jazdy-co nie wywołuje zbędnych stresów u kupca.
[ Dodano: Wto Sie 04, 2009 23:16 ]
wyzsze cisnienie-czujnik biały-NO -1,8 bara
Fiat 126p - prawie jak Ferrari,
G.Rasiak - prawie jak piłkarz,
Real M., ManU, Inter - prawie jak Juventus!
G.Rasiak - prawie jak piłkarz,
Real M., ManU, Inter - prawie jak Juventus!
- flatron316
- Gadatliwa bestia
- Posty: 868
- Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:34
- Lokalizacja: 3miasto
- Kontakt:
- j_a_r_o_o_o
- Ma gadane
- Posty: 221
- Rejestracja: pt gru 21, 2007 21:48
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
a nie powinna, mam ta ksiazeczke VW SAM NAPRAWIAM i tam jest podane ze ABS powinna swiciec i zgasnac zaraz PO zapaleniu fury. Pod kapturkami ktore przychodza na czujniki masz koncowke kable innego koloru. Jeden jest zolty drugi niebieski (reszta czarna). I zolty przychodzi na bialy czujnik, niebieski na brazowy czujnik - teraz mam podlaczone wg instrukcji i moj znajomy mial tak sam i tez mu swieci a nie mruga. Zmien kable bo masz zle podlaczoneflatron316 pisze:U mnie mruga .Ale niech ktoś się wypowie kto ma jeszcze ABS silnik.
I z tego co pamiętam jak miałem TD to chyba tez mrugała (ale tu już na 100% nie jestem pewien)
- flatron316
- Gadatliwa bestia
- Posty: 868
- Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:34
- Lokalizacja: 3miasto
- Kontakt:
No zgadza się -ale ciekawe jak inni w ABS mają? Może ktoś się wypowie
U mnie na pewno mruga.
Nie zmienię bo odwrotnie nie będzie chodzić-jak zmienię na czujnik wysokiego kabel od niskiego-to mi odrazu zgaśnie kontrolka a zapali się jak 2100 rpm przekroczę .
Jak ci pisałem jeden jest NO a drugi NC czujnik -nie można ich zamieniać-ale z ciekawości na kolory kabli rzucę okiem
U mnie na pewno mruga.
Nie zmienię bo odwrotnie nie będzie chodzić-jak zmienię na czujnik wysokiego kabel od niskiego-to mi odrazu zgaśnie kontrolka a zapali się jak 2100 rpm przekroczę .
Jak ci pisałem jeden jest NO a drugi NC czujnik -nie można ich zamieniać-ale z ciekawości na kolory kabli rzucę okiem
Ostatnio zmieniony śr sie 05, 2009 15:28 przez flatron316, łącznie zmieniany 2 razy.
- j_a_r_o_o_o
- Ma gadane
- Posty: 221
- Rejestracja: pt gru 21, 2007 21:48
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
no i wlasnie to wlaczanie sie jest oznaka albo walnietego ktoregos z czujnikow albo wlasnie niedomagania pompy oleju, badz panewek. Ktos po prostu zamienil kabelki zeby wlasnie tego nie bylo. Oszukiwanie sie zmiana kabelkow spowoduje ze za jakis czas bedziesz mogl pozegnac sie z silnikiem. Sprawdzi powiedz jak masz podlaczone, tzn jakie sa kolory kabelkow pod tymi kapturkamiflatron316 pisze: Nie zmienię bo odwrotnie nie będzie chodzić-jak zmienię na czujnik wysokiego kabel od niskiego-to mi odrazu zgaśnie kontrolka a zapali się jak 2100 rpm przekroczę .
ale juz teraz Ci moge powiedziec ze jak miga to masz zle podlaczone
Ostatnio zmieniony śr sie 05, 2009 15:32 przez j_a_r_o_o_o, łącznie zmieniany 1 raz.
- flatron316
- Gadatliwa bestia
- Posty: 868
- Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:34
- Lokalizacja: 3miasto
- Kontakt:
hehehe ....no qde masz rację-własnie w tym sęk że nie miga-co ja z tym wymysliłemj_a_r_o_o_o pisze: ale juz teraz Ci moge powiedziec ze jak miga to masz zle podlaczone
własnie sprawdziłem jest tak jak napisałeś-a jak odłącze ten od wysokiego -wtedy mruga.
Ale sprawdziłem przy okazji i jest tak jak pisałem biały bliżej bloku i od wysokiego -brązowy dalej i od niskiego.
Ale zauważyłem jeszcze coś ciekawego-lampka od temperatury-mi się zapala po kluczyku i gaśnie po chwili -a książka mówi że ma mrugać i zgasnąć-jak jest u ciebie j_a_r_o_o_o, ?
- j_a_r_o_o_o
- Ma gadane
- Posty: 221
- Rejestracja: pt gru 21, 2007 21:48
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
hmmmm... powiem Ci ze nie zwrocilem uwagi, ale spradwdze to za jakas godzine bo jade do roboty na chwile, i jak wroce to Ci napisze... tak kolo 19.30/20.00flatron316 pisze:j_a_r_o_o_o pisze: Ale zauważyłem jeszcze coś ciekawego-lampka od temperatury-mi się zapala po kluczyku i gaśnie po chwili -a książka mówi że ma mrugać i zgasnąć-jak jest u ciebie j_a_r_o_o_o, ?
wydaje mi sie ze mam tak samo, ale pewien nie jestem...
mam jeszcze pytanie odnosnie przeplywomierza. Wiesz moze w ktorym miejscu u nas sie znajduje i jak sie goczysci, moze jakas fotoporade masz, bylbym wdzieczny
[ Dodano: 05 Sie 2009 20:42 ]
no wiec sprawdzilem... u mnie jest tak samo jak u Ciebie, zaswieca sie i po chwili gasnie (nie miga)
Ostatnio zmieniony śr sie 05, 2009 16:35 przez j_a_r_o_o_o, łącznie zmieniany 2 razy.
- flatron316
- Gadatliwa bestia
- Posty: 868
- Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:34
- Lokalizacja: 3miasto
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 170 gości