Airbag, święcąca kontrolka, Problem.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » wt sie 04, 2009 21:52

Przy takim uszkodzeniu pojawia się błąd 65535-uszkodzona pamięc sterownika,chyba że polski vag uszkadza go inaczej i inaczej interpretuje błędy,tego nie wiem bo nie używam tego typu sprzętu.Oczywiście można to naprawic koszt 100zł.



Awatar użytkownika
W11
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: wt maja 26, 2009 20:13
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: W11 » wt sie 04, 2009 22:17

edzio, niekoniecznie. Serwisowałem 3 gofry z uwalonym sterownikiem - w każdym inny błąd (Vag-COM 405 oryginał). Na koniec zawsze okazywało się że "poprzedni mechanik" (nikt nie chce się przyznać że sam uwalił) podpinał VAGa samodzielnie.

Ano niestety, uszkodziłeś sterownik poduszek powietrznych.
Ziścił się najczarniejszy scenariusz.

Proponuję albo wymienić na nowy (nowszy niż 2001 - aby nie mieć problemów z VAGiem) albo naprawić. Znam jednego człowieka, który zajmuje się tym profesjonalnie, a naprawa wyjdzie prawdopodobnie taniej niż nowy moduł. Oczywiście wysyłasz mu moduł, a on odsyła naprawiony. Za 50 polskich złotówek zrobi Ci od ręki :-)

To nie do końca tak że on się zawiesił - podczas połączenia VAGa w sterowniku nadpisywany jest pierwszy bit w pamięci, i przez ten "zapis" właśnie niszczy się EEPROM w sterowniku. Teraz trzeba wylutować kość pamięci, przeflashować ją na nowo i zainstalować sterownik w stare miejsce.

Podam CI telefon do elektronika - z nim telefonicznie umówisz się co do naprawy usterki - podaj tylko w jaki sposób go uszkodziłeś i numer Twojego sterownika (dokładny numer- masz na obudowie)

Telefon pierwszy: 0 603 609 884 lub jeśli nie będzie czynny - drugi - 0 607 261 075.

Pozdrawiam i na drugi raz - czytaj forum :-)



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » wt sie 04, 2009 22:34

W11 pisze:Teraz trzeba wylutować kość pamięci, przeflashować ją na nowo i zainstalować sterownik w stare miejsce.
nie trzeba nic wylutowywac,robi się przez gniazdo,lub kostkę sterownika w zależności od typu.



Awatar użytkownika
hakersharp
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: czw paź 25, 2007 16:46
Lokalizacja: Chełm

Post autor: hakersharp » wt sie 04, 2009 23:04

Dzięki W11 za nr. Przydzwonie do tego gościa.
Proponuję albo wymienić na nowy (nowszy niż 2001 - aby nie mieć problemów z VAGiem) albo naprawić.
A jeśli chodzi o nowy - to czy musi być to jakiś konkretny zamiennik, czy może być poprostu jakiś nowszy niż 2001?

bo znalazłem coś takiego:
http://dte.com.pl/index.php?id=ap

pozostaje tylko ten 1C0...., czy coś innego też by się nadało?


[img]http://images38.fotosik.pl/59/cdf322e1a264bd72.jpg[/img]

bajorman
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz maja 08, 2005 14:18
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: bajorman » pn sie 10, 2009 20:48

edzio, Niedawno kupiłem golfika i postanowiłem sprawdzić go polskim vagiem. Jakiś tydzień po skanowaniu wyskoczył komunikat "Airbag fehler" i zapaliła się żółta kontrolka na tablicy. Ponownie podłączyłem vaga i w module poduszek powietrznych pojawiły się dwa błędy:
1217 Zapalnik poduszki powietrznej bocznej lewej - N199 zbyt duża oporność
65535 Uszkodzony moduł sterujący.
Wykasowałem. 1217 pojawił się ponownie i nie chce zniknąć.
Sprawdziłem (przeczyściłem) połączenia poduszki pod siedzeniem kierowcy - wyglądają OK.
Ponownie podłączyłem VAG - błąd nadal występuje. Ponownie pojawia się po każdym kasowaniu. Odczytałem nr identyfikacyjny sterownika: 6Q0909605 A 27 AIRBAG VW5 01 0006.
Myślisz, że mogłem uszkodzić sterownik podczas skanowania? Zaznaczam, że polski vag nawiązuje połączenie i wykrywa błędy.
No i podstawowe pytanie - w jaki sposób mogę to naprawić?
Będę wdzięczny za wszelkie informacje



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pn sie 10, 2009 21:12

Panowie! Przecież nawet ten kod sterownika już nam podpowiada: "6Qrna nie łączyć się". To oczywiście żart ale jest o tym tyle na forum, że każdy biorący interface do ręki powinien już o tym wiedzieć.
A o samym ratunku - posty wyżej.



bajorman
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz maja 08, 2005 14:18
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: bajorman » pn sie 10, 2009 21:43

Zico63b, ale problem pojawił się dopiero po tygodniu od skanowania VAGiem... już teraz wiem, że wtopiłem z tym skanowaniem:( Zastanawiam sie teraz czy jestem w stanie to szybko naprawić w okolicach Krakowa...



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » pn sie 10, 2009 23:36

te sterowniki same potrafią złapac błąd 65535,co do twojego błędu to może kostka przy samej poduszce nie łączy.



bajorman
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz maja 08, 2005 14:18
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: bajorman » wt sie 11, 2009 16:26

edzio, Po założeniu nowego sterownika sytuacja wróciła do normy.
Starego koleś w serwisie nie był w stanie odczarować łącząc sie do niego bezpośrednio. Ten stary też nie wygląda na oryginalny - pewnie poprzedni właściciel autka też go wymieniał. Zastanawiam się tylko co może być przyczyną padania sterowników?
A w jaki sposób sie dostać do kostki przy poduszcze w siedzeniu?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 280 gości