Witam na wstępie zaznaczam ze na temat rozrzadu tematów jest multum co wiecej 90% z nich przeczytałem
C
Czy da się i jak ustawić rozrząd bez zciągania dolnej osłony rozrządu tzn wał na znacznik szczytu cylindrów 1 i 4 i do tego przesunięcie wałka rozrządu wg znacznika OT
co ciekawe z wszystkich rysunków wynika ze ustawiam wałek rozrządu znacznikiem od strony silnika na równo z pokrywą zaworów co zarazem równa się pokryciu znaczników OT a wał znacznikiem na spotkanie z wałkiem pośrednim czyli fizycznie niewielki obrót koła patrząc od zewnatrz zgodnie z ruchem zegara; przy czym mój pali dopiero gdy przekręce o około 1,5cm obwodu koła pasowego wału w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek
w zasadzie mysle ze wystarczyłoby mi zdjęcie koła zębatego wałka rozrządu w momencie ustaienia wału w szczycie
dodam ze teraz tez jezdze nim ustawionym na słuch i ma bardzo dobry dolny zakrez obrotów za to góra to pupa totalna
rozrząd RP
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Da się, przeciez znacznik masz wlasnie na obudowie i musi być ona założona żeby znacznik na kole pasowym wału korbowego pokrył sie ze znaczkiem wlasnie na niej.sgly pisze:Czy da się i jak ustawić rozrząd bez zciągania dolnej osłony rozrządu tzn wał na znacznik szczytu cylindrów 1 i 4 i do tego przesunięcie wałka rozrządu wg znacznika OT
Jednoczesnie znaczek na kole zębatym wałka rozrządu OT ma się pokrywać z OT na pokrywie głowicy albo znaczek na wewnętrznej stronie koła zębate wałka rozrządu z płaszczyzną górną głowicy (zależy który występuje, do wyboru.)
I to wszystko! Zostaje ci ustawienie zapłonu na znacznik żeby auto odpalało a jak odpala to ustawić zapłon na lampę.
Dodatkowo pomocne jest znacznik naniesiony na kole zamachowym który musi się pokazać w okienku kontrolnym w momencie gdy od strony rozrządu masz poustawiane znaki. Mozesz tez odkrecic swiece jesli masz wątpliwosci czy to na pewno GMP. Kręcac kluczem założonym na centralnasrubę wału i świecać w otwór świecy mozna to łatwo zaobserwować.
Byc moze robisz zle zalozenia ustawiajac rozrząd. nie wiem ale jak uwstaisz tak jak napisalem to musi byc dobrze.
Ostatnio zmieniony wt sie 04, 2009 18:55 przez sas_gti, łącznie zmieniany 2 razy.
tak właśnie myślałem ustawiałem naciecia na kole pasowym wału wałek rozrządu na OT ( koło zamachowe pokazyje naciecie)
i tak go chciałem odpalić na samym początku od razu jak dostałem głowice i nic
to jest ustawienie przy którym silnik jest głuchy
punkt na którym pali i moge powiedziec ze jest nieźle to mniej wiecej 2 zęby dalej
palec na nacięcie gdy ot sie pokrywają
i tak go chciałem odpalić na samym początku od razu jak dostałem głowice i nic
to jest ustawienie przy którym silnik jest głuchy
punkt na którym pali i moge powiedziec ze jest nieźle to mniej wiecej 2 zęby dalej
palec na nacięcie gdy ot sie pokrywają
czyli naciecie na plastikowej obudowie to jest punkt w którym kończy się wałek pośredni???sas_gti pisze: Da się, przeciez znacznik masz wlasnie na obudowie i musi być ona założona żeby znacznik na kole pasowym wału korbowego pokrył sie ze znaczkiem wlasnie na niej.
.
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
nie chce mi sie czytac , wiec napisze od razu jak ustawiam ja
1, na kole zebatym wałka rozrzadu, kreska z koła wałka O "I" T ma sie pokrywac ze ze strzałka na obudwie plastikowej od osłony rozrzadu.
2 w dziurze w skrzyni , masz znalezc znak wyciety dosc mocno na kole zamachowym to jest "zero" i ma sie pokryc z dzióbkiem na obudowie skrzyni biegów.
3. palec aparatu zapłonowego na pierwszy cylinder ( liczymy od rozrzadu ) , pod palcem jest taka osłonka , pod nia jest naciecie na aparacie wskazujace pierwszy cylinder ( jezeli mamy poprawnie załozony aparat )
takie ustawienie spinamy paskiem i ma odpalic, pozniej jak sie ma lampe stroboskopowa, to nalezy ustawic zapłon, to jest takie naciecie na kole zamachowym oddalone od "O" o jakies 2 cm , widac to dokladnie , to jest wyprzedzenie okolo 6 stopni, jak mamy LPG to mozna dodac jeszcze troszke wyprzedzenia , tak jakis 2-3 stopnie
1, na kole zebatym wałka rozrzadu, kreska z koła wałka O "I" T ma sie pokrywac ze ze strzałka na obudwie plastikowej od osłony rozrzadu.
2 w dziurze w skrzyni , masz znalezc znak wyciety dosc mocno na kole zamachowym to jest "zero" i ma sie pokryc z dzióbkiem na obudowie skrzyni biegów.
3. palec aparatu zapłonowego na pierwszy cylinder ( liczymy od rozrzadu ) , pod palcem jest taka osłonka , pod nia jest naciecie na aparacie wskazujace pierwszy cylinder ( jezeli mamy poprawnie załozony aparat )
takie ustawienie spinamy paskiem i ma odpalic, pozniej jak sie ma lampe stroboskopowa, to nalezy ustawic zapłon, to jest takie naciecie na kole zamachowym oddalone od "O" o jakies 2 cm , widac to dokladnie , to jest wyprzedzenie okolo 6 stopni, jak mamy LPG to mozna dodac jeszcze troszke wyprzedzenia , tak jakis 2-3 stopnie
Ostatnio zmieniony wt sie 04, 2009 21:59 przez guti, łącznie zmieniany 1 raz.
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
mala poprawka do tego co napisałem wcześniej. W rp nie masz znaku na dolnej plastykowej obudowie tylko musisz ustawić znak na koła pasowego wału na ząbek od kółka zębatego wałka pośredniego. Wybraź sobie że masz naniesiony znak na kole żebatym wałka pośredniego i na niegoustaw, bo szukanie i ustawnianie na właściwy znak nie ma sensu.
Prawdopodobnie tu leży problem w Twoim sposobie ustawnia rorządu że za wszelką cenę chcesz zgrać do tego wszystkiego właśnie znak na wałku posrednim, podczas gdy juz wcześniej ktoś mógł tam zgubić znak (korektę zrobił potem na aparacie) a wtedy sie zapłon za bardzo rozjechał (i dlatego mówisz że korekcja dwa zabki poprawia sytuację)
Wałek pośredni olewasz przy uwstawianiu rozrządu. Znak na nim co prawda występuje ale tylko jako pomoc żeby nie zgubić zapłonu jesli sie nie chce zdejmować kopułki. W praktyce to pilnowanie tego znaku jest dość niewygodne bo i tak jak zgubisz ten znak (jeszcze nie widziałem golfa z niezgubionym tym znakiem) to po prostu będziesz musiał zdjąć kopułkę i tam ustawić palec na kreskę. I tak przeważnie się robi. Jak go zgubisz ekstremalnie tak że nie będzie ruchu aparatem go go wyjmujesz i ustawiasz i wsadzasz spowrotem.
Najlepiej jak zapomnisz wszystko co do tej pory wiedziałeś i jeszcze raz ustawisz tak jak Ci mówi Guti albo ja. Ja kiedyś wrzucałem foty wszystkich znaków przy jakiejs okazji ale już teraz ciężko mi to będzie znaleźć.
EDIT: O mam
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=166717&start=0
jak mozesz tu przeczytać też kiedyś się przejmowałem znakiem na kole zębatym walka pośredniego i za wszelką cenę chciałem ustalić po co on aż ustaliłem (głównie to że już był przestawiony ), ale nie musisz tego wszystkiego czytać, po prostu zerknij na foty w pierwszym poście. Ma być właśnie tak jak na nich z poprawką na to żeby nie przejmować się znakiem na kole zębatym wałka pośredniego. Musisz po kolei zrobić. 1 Znak wału na kółko wałka pośredniego obojetnie czy na znak czy nie!. 2 Wałek rorządu OT na OT. 3 skontrolować w okienku skrzyni czy widać wybite 0, powinno być widać a jak nie to prawdopodobnie jest bardzo blisko i trzeba podrkecić minimalnie wałem choć czsem trzeba wprawnego oka żeb je zoabczyć. Skontrolowac jeszcze raz od początku 1 , 2 i 3. potem 4 Założyć pasek, napiąć poskręcać , zakręcić wałem za kluczem za śrubę , skontrlowoać naciąg i dla pewności jeszcze raz przejśc przez punkty 1, 2 i 3 skoro są takie jazdy że sie nie chce ustawić. Rozrząd Gotowy . Jak tak zrobisz to musi być dobrze .
A teraz dopiero ustawiasz zapłon . Jak sie nie daustawić na kreskę bo jest jest poza zakresem ruchu aparatem to trzeba go wyjąć ustawić i wsadzić spowrotem. Może byc konieczne ustawienie trzpienia jakimś śrubokrętem zeby aparat wszedł. Jak spojrzysz do środka to zobaczysz o co chodzi.
to wszystko i nie widzę opcji żeby coś nie grało ale jeśli jednak auto nadal nie będize jechało to na pewno nie jest to przyczyna źle ustawionego rorządu i w tym przypadku przestawianie o 2 zabki to tylko maskowanie jakiejś usterki, w/g mnie trzeba wtedy usunac przyczynę. Ale myślę że to jednak rorząd. Ustawisz i powinno latać. pozdro
Prawdopodobnie tu leży problem w Twoim sposobie ustawnia rorządu że za wszelką cenę chcesz zgrać do tego wszystkiego właśnie znak na wałku posrednim, podczas gdy juz wcześniej ktoś mógł tam zgubić znak (korektę zrobił potem na aparacie) a wtedy sie zapłon za bardzo rozjechał (i dlatego mówisz że korekcja dwa zabki poprawia sytuację)
nie ma czegoś takego jak "kończy się wałek pośredni", ja nie rozumiem, ale zostawmy to. A nacięcia w rp nie ma pomylłem silniki :pczyli naciecie na plastikowej obudowie to jest punkt w którym kończy się wałek pośredni???
Wałek pośredni olewasz przy uwstawianiu rozrządu. Znak na nim co prawda występuje ale tylko jako pomoc żeby nie zgubić zapłonu jesli sie nie chce zdejmować kopułki. W praktyce to pilnowanie tego znaku jest dość niewygodne bo i tak jak zgubisz ten znak (jeszcze nie widziałem golfa z niezgubionym tym znakiem) to po prostu będziesz musiał zdjąć kopułkę i tam ustawić palec na kreskę. I tak przeważnie się robi. Jak go zgubisz ekstremalnie tak że nie będzie ruchu aparatem go go wyjmujesz i ustawiasz i wsadzasz spowrotem.
Najlepiej jak zapomnisz wszystko co do tej pory wiedziałeś i jeszcze raz ustawisz tak jak Ci mówi Guti albo ja. Ja kiedyś wrzucałem foty wszystkich znaków przy jakiejs okazji ale już teraz ciężko mi to będzie znaleźć.
EDIT: O mam
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=166717&start=0
jak mozesz tu przeczytać też kiedyś się przejmowałem znakiem na kole zębatym walka pośredniego i za wszelką cenę chciałem ustalić po co on aż ustaliłem (głównie to że już był przestawiony ), ale nie musisz tego wszystkiego czytać, po prostu zerknij na foty w pierwszym poście. Ma być właśnie tak jak na nich z poprawką na to żeby nie przejmować się znakiem na kole zębatym wałka pośredniego. Musisz po kolei zrobić. 1 Znak wału na kółko wałka pośredniego obojetnie czy na znak czy nie!. 2 Wałek rorządu OT na OT. 3 skontrolować w okienku skrzyni czy widać wybite 0, powinno być widać a jak nie to prawdopodobnie jest bardzo blisko i trzeba podrkecić minimalnie wałem choć czsem trzeba wprawnego oka żeb je zoabczyć. Skontrolowac jeszcze raz od początku 1 , 2 i 3. potem 4 Założyć pasek, napiąć poskręcać , zakręcić wałem za kluczem za śrubę , skontrlowoać naciąg i dla pewności jeszcze raz przejśc przez punkty 1, 2 i 3 skoro są takie jazdy że sie nie chce ustawić. Rozrząd Gotowy . Jak tak zrobisz to musi być dobrze .
A teraz dopiero ustawiasz zapłon . Jak sie nie daustawić na kreskę bo jest jest poza zakresem ruchu aparatem to trzeba go wyjąć ustawić i wsadzić spowrotem. Może byc konieczne ustawienie trzpienia jakimś śrubokrętem zeby aparat wszedł. Jak spojrzysz do środka to zobaczysz o co chodzi.
to wszystko i nie widzę opcji żeby coś nie grało ale jeśli jednak auto nadal nie będize jechało to na pewno nie jest to przyczyna źle ustawionego rorządu i w tym przypadku przestawianie o 2 zabki to tylko maskowanie jakiejś usterki, w/g mnie trzeba wtedy usunac przyczynę. Ale myślę że to jednak rorząd. Ustawisz i powinno latać. pozdro
Ostatnio zmieniony śr sie 05, 2009 00:22 przez sas_gti, łącznie zmieniany 6 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 199 gości