GOLF IV 1.6 16V benzyna czipowanie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

sylon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: ndz paź 12, 2008 22:17
Lokalizacja: szczytno
Kontakt:

GOLF IV 1.6 16V benzyna czipowanie

Post autor: sylon » pn sie 03, 2009 23:46

Witam mam golfa IV 1.6 16V slabo jestem zorientowany w temacie a nic nie moge znalesc na ten temat czy jest szansa by zczpiowac ten silnik i jak? Chcialbym mu dodac troche wiecej koni bo mam jedyne 105 prosze o pomoc



poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1646
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » wt sie 04, 2009 00:04

Wszystko jest tylko trzeba poświęcić troszkę czasu. Sam tego nie zrobisz. klik cena pewnie koło 1500-2000
Ostatnio zmieniony wt sie 04, 2009 00:09 przez poolak2006, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » wt sie 04, 2009 00:12

Ile taka przyjemność może kosztować ??



Awatar użytkownika
remik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 21:55
Lokalizacja: Z miasta

Post autor: remik » wt sie 04, 2009 01:19

chipowanie benzyny?
Chyba chipuje się auta z turbinkami ^^
moim zdaniem nie jest to opłacalne, o ile w ogole ktos w benzynie n/a to robi ^^

zmien sobie wałek rozrządu, kolektory, cały nowy dedykowany układ wydechowy i to da Ci przyrost mocy ;)



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » wt sie 04, 2009 07:42

remik pisze:chipowanie benzyny?
Chyba chipuje się auta z turbinkami ^^
moim zdaniem nie jest to opłacalne, o ile w ogole ktos w benzynie n/a to robi ^^

zmien sobie wałek rozrządu, kolektory, cały nowy dedykowany układ wydechowy i to da Ci przyrost mocy ;)
no nie do końca tak jak piszesz... czipowanie to taka uproszczona nazwa bardzo potoczna...
w zależności od możliwości można przeprogramować zawartości pamięci ECU. Przesuniesz tym między innymi ogranicznik obrotów, zmienisz ilości paliwa podawanego do silnika, poprawiając czas zapłonu możesz uzyskać poprawę osiągów ale nieznacznie... Przyrost wartości rzędu 15% maksymalnie... i robi się to zarówno w benzynach jak i w dieslach. tylko w dieslu jest to znacznie prostsze.

co do kosztów to myślę że zmiana programu w sterowniku jest tańsza i łatwiejsza do zrobienia (przez firmy specjalistyczne) niż przebudowanie całego dolotu i wydechu silnika...

myślę że do tego akurat silnika to nie ma co się szarpać na 1000 złotowy wydatek bo przyrost mocy będzie prawie nie odczuwalny.

ja zainwestowałbym w jakiś wkład filtra powietrza, co uelastyczni silnik i niewiele więcej...
Ostatnio zmieniony wt sie 04, 2009 07:45 przez -=ren=-, łącznie zmieniany 1 raz.


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt sie 04, 2009 08:40

sylon, jest dzuał speed na tym forum, odpowiednie informacje na stronach firm tuningowych, poczytaj a dowiesz się że że czipowanie benzyny bez turbo samo w sobie raczej mija się z celem, ponieważ przyrost mocy jest niewielki. Żadne 15 procent. bardzo "śmiałe" reklamy twierdzą że do 10 %, ale raczej to będzie to tylko kilka procent


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
daniel1d
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2250
Rejestracja: pt paź 24, 2008 21:36
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: daniel1d » wt sie 04, 2009 08:51

Może z 5 koni by Ci przybyło których i tak byś nie odczuł..Załóż sobie nitro strzał 35 koni to wtedy napewno być poczuł :)


www.proturbo.com.pl

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 404 gości