spalony włącznik świateł

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

jagr14
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: śr maja 24, 2006 09:21
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

spalony włącznik świateł

Post autor: jagr14 » pn sie 03, 2009 19:43

witam!!!!

czy luźna żarówka (h1) może być powodem spalenia sie włącznika świateł???

dzisiaj po pracy wrócilem do domku i zanim wysiadłem z mojego mk3 zauważyłem że z włącznika świateł leci dymek.... szukałem przyczyny. jedyne na co trafilem to luźna zarówka świateł mijania (tzn nie byla właściwie dopieta drucikiem, ale świacila). w efekcie po ponownym podłączeniu włącznika i ustawieniu na pozycji świateł mijania, świecą się tylko postojówki. po podciągnięcu włącznika świecą sie i światla przeciwmgielne przednie, razem z postojówkami. reasumując brakuje tylko swiateł mijania.

aha no a swiatla drogowe (długie) tylko mrugaja po pociagnieciu za manetke. tak jakby pozycja włącznika byla caly czas na postojówkach.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pn sie 03, 2009 20:00

To jest praktycznie możliwe tylko w jednym, niezwykłym przypadku: gdyby jakimś cudem tak zwarły się piny w tej luźnej żarówce by cały czas świecily mijania z drogowymi łącznie. Jednak nawet w takim wypadku prąd dla trzech włókien (czyli dla tego jednego mijania i dwóch drogowych) szedł by przez jeden bezpiecznik, który powinien natychmiast się spalić - po to m. in. jest.
...chyba że jest tam za mocny lub "drutowany"!
Reasumując: wyłącznik się "normalnie" wypalił a żarówka to raczej przypadek czasowy.



jagr14
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: śr maja 24, 2006 09:21
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: jagr14 » pn sie 03, 2009 20:29

no właśnie bezpiecznik nie jest za duży a dla paru groszy nie chciałoby mi sie go nawet drutować. moze masz racje tylko czy jak kupie nowy włącznik to też sie nie spali.... moze przyczyna leży gdzie indziej.... zapomniałem dodać ze włącznik został przerobiony wg. porady z faq na opcje z przeciwmgielnymi przednimi



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pn sie 03, 2009 22:42

Ba! I czy to teraz wiadomo co się porobiło?
Najpewniejszym rozwiązaniem - ja bym tak zrobił - wpiąć amperomierz o zakresie min. 10 amperów (taki zakres mają nawet te tanie mierniki cyfrowe z marketów) w kabel biało-czarny od wyłącznika świateł do manetek i sprawdzić czy prąd nie przekracza te 10A: 2 żarówki po 55W to 110W ÷ 12 volt = ok. 9,2A.
Jeśli przekracza - wiadomo, coś nie tak z instalką; jeśli nie przekracza - można kupić kolejny wyłącznik, tym razem lepiej z gotową opcją przeciwmgielnych.
Oczywiście te pomiary i wyliczenia dotyczą jednocześnie jednego rodzaju włączonych świateł: albo drogowych albo mijania; oba rodzaje świateł równocześnie to 20A!

A po raz kolejny przeczytałem pierwszy post Kolegi i stwierdziłem, że pominąłem jedną sprawę: Kolega ma przecież jednowłóknowe H1 czyli to by się musiała zetknąć z sąsiednią żarówką drogowych - kompletnie niemożliwe.
Ostatnio zmieniony pn sie 03, 2009 22:48 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 378 gości