Podłączenie cewki z modułem starego typu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Papierek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw lip 09, 2009 19:49
Lokalizacja: Poznań

Podłączenie cewki z modułem starego typu

Post autor: Papierek » pn sie 03, 2009 18:30

Jakiś czas temu zgłaszałem problem z przepalającą się cewką.
Kolega z forum elektrody zauważył, że cewka starego typu rozwiązuje problem.
Więc jest to cewka firmy TELEFUNKEN 867 905 104A, która posiada 2 piny a nie jak wtyczka w aucie 3 piny.
Wnioskuje, że należy nie podłączać pinu z komputera, ale chciałem się upewnić.
Jakie jest wasze zdanie?

Pozdrawiam



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: jeryk10 » pn sie 03, 2009 18:35

W jaki sposob sie cewka przepala



Papierek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw lip 09, 2009 19:49
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Papierek » pn sie 03, 2009 18:36

Przegrzewa się

mam dokładnie ten sam motyw co jest tutaj:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1224712.html

Silnik był na wszystkie sposoby już pomierzony



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn sie 03, 2009 18:38

gdybys nie podłączył pinu z komputera to nie miałbyś iskry, cewki sa trzypinowe, również i ta której symbol podałeś.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Papierek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw lip 09, 2009 19:49
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Papierek » pn sie 03, 2009 19:01

a to nie jest tak że komputer zbiera tylko sygnał czy cewka jest sprawna?

W tej cewce są dwa piny. To jest starego typu cewka tylko z dwoma Obrazek



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn sie 03, 2009 19:06

Papierek pisze:zbiera tylko sygnał
przeciwnie, wysyła sygnał do modułu ceki a wzmocnienie następuje w module , kazda taka ewka z modułem ma pokrywkę a pod nia te sróbki. Nie tedy droga. Cewka ma byc zmasowana do blachy jak należy a najlepiej osobnym kabelkiem do sróby pokrywy zaorów, i iskra nie moze mieć za dużych oporów po drodze z powodu marnych kabli, kopułki, palca i świec. I napioęcie ładowania z alternatora nie może być za wysokie, (regulator). Innych kruczków tu nie znam.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Papierek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw lip 09, 2009 19:49
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Papierek » pn sie 03, 2009 19:15

wiem, że nie tędy droga.
napięcie ładowania perfect. wymieniłem świece, kable, kopułkę, palec.
Dorobiona masa z aku na silnik i osobno na cewkę.
Nawet przebieg prądu na oscyloskopie był sprawdzony.
Tu skończyły mi się pomysły.
Czyli mówisz, że jedna śrubka będzie do VAG`a a druga prąd?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn sie 03, 2009 19:36

to sa śróbki kończące uzwojenie cewki których nie wykorzystujesz w mk3, chyba ze maiłbyś jakąś kombinację w stylu osobnego modułu wzmocnienia. W mk3 moduł wzmocnienia jest w cewce, sygnał z komputera musi być najpierw wzmocnionu w tym module i dopiero słuzy do wzbudzenia cewki. Bez szczególnych przeróbek musisz wykorzystac jak w oryginale 3 piny. Jesli wszystko poza cewką jest ok to po prostu trafiłes jakies felery.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » pn sie 03, 2009 20:57

Tak gwoli ścisłości to cewka z fotki jest cewką z MK3 !
Jest tylko zdemontowany moduł zapłonu.
Ktoś z forum elektrody zapewne proponował cewkę z MK2 czyli cylindryczną z modułem zapłonu z MK2 - taki czarny moduł z bodajże 7 wyprowadzeniami. Faktem jest,że taki zestaw z MK2 jest duuużo niezawodniejszy niż cewkomoduł z MK3 .


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » pn sie 03, 2009 21:17

raczej nie zadziała ta kombinacja z golfa II,bo są inne sygnały wyjściowe wg.przebiegów oscyloskopowych.



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » pn sie 03, 2009 21:34

edzio pisze:raczej nie zadziała ta kombinacja z golfa II,bo są inne sygnały wyjściowe wg.przebiegów oscyloskopowych.
Dlaczego miałaby nie zadziałać? W obu przypadkach sterownik zapłonu podaje stan niski na moduł w celu wywołania iskry na cewce. Więc nie widzę żadnego problemu, jedyne co to trochę więcej kabelków. :D


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » pn sie 03, 2009 22:01

Obrazek Obrazek



Awatar użytkownika
dziabi3
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 905
Rejestracja: pt maja 16, 2008 15:34
Lokalizacja: xxxxxxxx

Post autor: dziabi3 » pn sie 03, 2009 22:06

a morze to element kluczujący w ecu auta jest uszkodzony i przepala cewkę po jakimś czasie

możliwe ze na wyjściu tranzystora kluczującego jest dioda zabezpieczająca przed zwrotnym prądem emitera i ona padła co powoduje niewłaściwe sterowanie cewką <chwilowa odwrotna polaryzacja >

koledzy sterowanie układem zapłonowym nie jest tak proste , w układach z cewkami doży wpływ ma to co sie znajduje w uzwojeniu wtórnym czyli kable kopułka palec świeca , wiem ze kable mają rożne rezystancje i one nawet chyba są opisywane w instrukcji , morze kolega ma jakieś magiczne kable i cudaczne świece

Proponuje przeanalizować stan kabli świec kopułki i ich rodzaj , potem może zakupić drugie eku a co do cewek to można założyć od wszystkiego byle prąd z eku z emitera jej nie zchajczył i impedancja była takie same

a co do cewek starego typu mogą mieć większe impedancje co zatem idzie prąd emitera jest mniejszy i cewka mniej wysilona i działa bez awarii

można by zakombinować z jakimś kondensatorem od sprzęgającym ceramicznym ale to trzeba by policzyć żeby bum nie było



na tych fotkach wyżej co zapodał kolega widać ze sygnał na jednym trwa krócej a na drugim dłużej czyli jedna cewka się nasyca dłużej a druga krócej co morze mieć wpływ na siłę iskry , mam w domu taki bajer z cewki od syreny co wytwarza iskrę na 5 cm i w nim mam regulacje częstotliwości i wypełnienia i za ich pomocą można uzyskać długi przeskok iskry jak i krótki ale o sile która zapali karton więc parametry po zastosowaniu innej cewki się zmienia
Ostatnio zmieniony pn sie 03, 2009 22:19 przez dziabi3, łącznie zmieniany 2 razy.


był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » pn sie 03, 2009 22:23

W sumie jedyne co w praktyce różni te przebiegi czasy trwania impulsów (szerokość impulsów) ale to chyba nie jest zależne od modułów a ustalane przez sterownik zapłonu. Dlatego nie ma co bazować na tych oscylogramach w kwestii przydatności modułów.





P.S
Co do postu powyżej to mądrze napisane bo cewka przegrzewa się albo na skutek utrzymywania na niej napięcia stałego bez pracy silnika (kluczyk na zapłonie a napięcie na cewkę nie zanika) albo przeciążenia na wyjściu (uzwojenie wtórne) prze jakieś magiczne przewody-kopułkę-palec.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 105 gości