Skrzynia biegów
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Skrzynia biegów
Witam panowie mam problem ze skrzynia ostatnio zaczęła coś zgrzytac przy zmianie biegów. na 1 i 2 biegu na małych obrotach słychać jakby tryby grzechotaly co może być z nią nie tak? a i jeszcze jedno jaki olej dolewa się do skrzyni i jak sprawdźic poziom owego oleju i czy wogóle się leje jakiś. Jest to skrzynia czwórka. Przepraszam że pisze nowy temat ale nie mogę włączyć szukałki. Proszę o szybką odpowiedź
-
- Wamia Mazury
- Posty: 1250
- Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
- Auto: Golf V
- Silnik: BKC
- Kontakt:
olej 75W/90mrozik pisze:jaki olej dolewa się do skrzyni
za lewym przednim kołem jest śruba w skrzyni na imbus nr. 17, odkręcasz ją i lejesz olej aż wyleci przez tę dziuremrozik pisze:jak sprawdźic poziom owego oleju
tutaj masz na temat zgrzytania
http://forum.vwgolf.pl/printview.php?t= ... d4c23b745a
Ostatnio zmieniony ndz sie 02, 2009 17:30 przez wojtas4589, łącznie zmieniany 1 raz.
olej mozesz tez wlac poprzez odkrecenie linki predkosciomierza od skrzyni,jak stoisz przodem do samochodu to jest ona z tylu skrzyni,na pewno znajdziesz...a poziomu oleju wtedy nie sprawdzisz dobrze...ale w miare dokladnie,ze tak powiem,poprostu wkladasz suchy patyczek do srodka przez miejsce gdzie wkrecona jest linka predkosciomierza i patrzysz z boku na ta srube ktora jest przeznaczona do wlewania i wkladasz patyk na taka glebokosc ile ma byc oleju,jesli sie nie zamoczy w oleju to dolewasz i sprawdzasz ponownie,az osiaagniesz prawidlowy poziom
chyba ze chcesz to kup sobie imbus 17(troszke kosztuje a bez niego tez mozna)i zrobisz jak nalezy
chyba ze chcesz to kup sobie imbus 17(troszke kosztuje a bez niego tez mozna)i zrobisz jak nalezy
sposób dolewania oleju jaki opisał pietka_86, jest dobry.
co do zgrzytania przy zmianie biegów z 1 na 2 to temat jest prosty: uszkodził się synchronizator, najprawdopodobniej pękł lub rozsypał się na kila części. Nie ma na to rady, a wymiana oleju nie pomoże... trzeba fizycznie rozebrać skrzynię i zregenerować lub wymienić mechanizm przesuwki i synchronizacji tych dwóch biegów...
[ Dodano: 02-08-09, 23:38 ]
aha co ważne... można z tym jeździć po prostu troszkę dłużej "przytrzymać" przed wrzuceniem dwójki. Przy szybkiej zmianie biegów -po dłuższej jeździe z taką skrzynią- może to skutkować zablokowaniem pierwszego biegu lub drugiego. Operacja dosyć kosztowna jeśli nie zrobisz tego samemu...
co do zgrzytania przy zmianie biegów z 1 na 2 to temat jest prosty: uszkodził się synchronizator, najprawdopodobniej pękł lub rozsypał się na kila części. Nie ma na to rady, a wymiana oleju nie pomoże... trzeba fizycznie rozebrać skrzynię i zregenerować lub wymienić mechanizm przesuwki i synchronizacji tych dwóch biegów...
[ Dodano: 02-08-09, 23:38 ]
aha co ważne... można z tym jeździć po prostu troszkę dłużej "przytrzymać" przed wrzuceniem dwójki. Przy szybkiej zmianie biegów -po dłuższej jeździe z taką skrzynią- może to skutkować zablokowaniem pierwszego biegu lub drugiego. Operacja dosyć kosztowna jeśli nie zrobisz tego samemu...
tak da się... spróbuj użyć opcji szukaj...
[ Dodano: 03-08-09, 14:04 ]
albo po prostu zerknij tutaj:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=247559
[ Dodano: 03-08-09, 14:04 ]
albo po prostu zerknij tutaj:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=247559
oczywiscie ze da sie bez najmniejszego problemu...sam ostatnio robilem,
dobrze bylo by jak mial bys kanal ale i bez niego poradzisz...
najpierw musisz olej ze skrzyni spuścić,potrzebowal bys klucza imbus 17 ale ja poradzilem sobie bez niego,ja mam skrzynie 4 biegowa i u mnie od dolu skrzyni wkrecony jest czujnik wlaczania swiatla wstecznego....bierzesz butelke 5 litrowa ucinasz w polowie podstawiasz i odkrecasz...okej sie wyleje ale nie dokonca bo czujnik nie jest polozony w najnizszym miejscu skrzyni,ale u mnie wystarczylo
od walka zmiany biegow musisz odkrecic drazek ktory idzie do lewarka to jest na kluczyk 10,wyciagasz stary simmerring,dobrze odtluszczasz miejsce w ktorym byl,nowy smarujesz delikatnie smarem i wciskasz
skladasz wszystko w odwrotnej kolejnosci:)a jak sprawdzic czy masz oleju w skrzyni ok to wyzej opisalem w mojej skrzyni 4 biegowej ma byc 2,2 litra a w 5 biegowej 3,1 litra
wymiary simmerringu 15x24x7
dobrze bylo by jak mial bys kanal ale i bez niego poradzisz...
najpierw musisz olej ze skrzyni spuścić,potrzebowal bys klucza imbus 17 ale ja poradzilem sobie bez niego,ja mam skrzynie 4 biegowa i u mnie od dolu skrzyni wkrecony jest czujnik wlaczania swiatla wstecznego....bierzesz butelke 5 litrowa ucinasz w polowie podstawiasz i odkrecasz...okej sie wyleje ale nie dokonca bo czujnik nie jest polozony w najnizszym miejscu skrzyni,ale u mnie wystarczylo
od walka zmiany biegow musisz odkrecic drazek ktory idzie do lewarka to jest na kluczyk 10,wyciagasz stary simmerring,dobrze odtluszczasz miejsce w ktorym byl,nowy smarujesz delikatnie smarem i wciskasz
skladasz wszystko w odwrotnej kolejnosci:)a jak sprawdzic czy masz oleju w skrzyni ok to wyzej opisalem w mojej skrzyni 4 biegowej ma byc 2,2 litra a w 5 biegowej 3,1 litra
wymiary simmerringu 15x24x7
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 412 gości