Wymiana rozrusznika.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
KEFRZYSKI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 484
Rejestracja: ndz lut 01, 2009 23:47
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Wymiana rozrusznika.

Post autor: KEFRZYSKI » ndz sie 02, 2009 23:11

Witam mam problem z rozrusznikiem. Odpalanie zazwyczaj twa kilka sekund dluzej i troszke chalasliwie. Kilka osob powiedzialo mi ze to bendix. I chce teraz wymienic caly rozrusznik. Czy wymiana go samemu jest to jakas duza filozofia ? I czy bardzo jest potrzebny do tego kanał. Moj silnik to 1.6 16V



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » ndz sie 02, 2009 23:22

Nie nie jest do tego potrzebny kanał. Wystarczy lewarek hydrauliczny lub dwa. musisz podstawić silnik gdzieś pod miskę olejową, bo przez śruby rozrusznika jest mocowana blacha do przedniej poduszki utrzymującej silnik podstawiasz go lewarkiem tak żeby nie uszkodzić jmiski olejowej. najlepiej przez jakiś klocek drewniany.

Potem odkręcasz dwie śruby na klucz 19 lub 17 i jedną na duży imbus.

CO WAŻNE! Odłącz akumulator przed zabawą z rozrusznikiem. Zanim zaczniesz zabierać się za odkręcanie rozrusznika odłącz od niego też kable...


vwlifestyle.pl
Obrazek

lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Post autor: lwlw » pn sie 03, 2009 09:07

Sorry, że nie na temat, ale istnieje w ogóle jakiś 1,6 16v w MK3?



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » pn sie 03, 2009 09:16

lwlw pisze:ale istnieje w ogóle jakiś 1,6 16v w MK3?
wydaje mi się że istnieje na pewno... taki teoretycznie 101 koni posiadający :)


vwlifestyle.pl
Obrazek

lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Post autor: lwlw » pn sie 03, 2009 09:34

Aha, ja myślałem, że to też 8 zaworów.



Awatar użytkownika
j_a_r_o_o_o
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 221
Rejestracja: pt gru 21, 2007 21:48
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: j_a_r_o_o_o » pn sie 03, 2009 10:45

-=ren=- pisze:
lwlw pisze:ale istnieje w ogóle jakiś 1,6 16v w MK3?
wydaje mi się że istnieje na pewno... taki teoretycznie 101 koni posiadający :)
Nie ma w mk3 takiego silnika! Jedynym 16V silnikiem produkowanym w mk3 byl silnik 2.0 (ABF) - posiadajacy 150 kucow. Nawet obie wersje VR6 mialy 12V (ale 6 cylindrow) :kac: Wszystkie inne mialy tylko i wylacznie 8V
Ostatnio zmieniony pn sie 03, 2009 10:46 przez j_a_r_o_o_o, łącznie zmieniany 1 raz.



twromek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 739
Rejestracja: pn maja 21, 2007 18:10
Lokalizacja: Oderwalde
Kontakt:

Post autor: twromek » pn sie 03, 2009 10:51

j_a_r_o_o_o, :helm: :mlotek:

a co do tematu to sam powinieneś dać rady, podstawa to mieć na to czas jeśli robisz pierwszy raz takie rzeczy

a ten 1,6 16V to chyba miał rozrusznik z przodu przy chłodnicy a nie tak jak ABU, ABD itd z tyłu po stronie bloku, bo tam to się gorzej to wyciąga :chytry:
Ostatnio zmieniony pn sie 03, 2009 10:53 przez twromek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
j_a_r_o_o_o
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 221
Rejestracja: pt gru 21, 2007 21:48
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: j_a_r_o_o_o » pn sie 03, 2009 11:00

twromek pisze:j_a_r_o_o_o, :helm: :mlotek:

a co do tematu to sam powinieneś dać rady, podstawa to mieć na to czas jeśli robisz pierwszy raz takie rzeczy

a ten 1,6 16V to chyba miał rozrusznik z przodu przy chłodnicy a nie tak jak ABU, ABD itd z tyłu po stronie bloku, bo tam to się gorzej to wyciąga :chytry:
tak, tak na pewno :rotfl: stary wez mi pokaz silnik 1.6 w mk3 ktory ma 16V. Jak zobacze to zwroce honor :grin:



twromek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 739
Rejestracja: pn maja 21, 2007 18:10
Lokalizacja: Oderwalde
Kontakt:

Post autor: twromek » pn sie 03, 2009 15:56

no sory, pomyliłem się, nie doczytałem :crazy:

ale poza ABF-em był jeszcze A59 :jezor:



Awatar użytkownika
KEFRZYSKI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 484
Rejestracja: ndz lut 01, 2009 23:47
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: KEFRZYSKI » pn sie 03, 2009 17:09

Widze troche koledzy nie do informowani jestescie jakie silniki wychodzily. Tutaj macie link gdzie mozna zobaczyc MK3 z silnikiem 1.6 16V

http://74.125.79.132/translate_c?hl=pl& ... l15Huf2LjQ

Tak rozrusznik jest z prawej strony dosc latwy dostep jest do niego. Bardziej sie obawiam tego oleju ktory leci, bo w bloku mieszkam wiadomo jak to z sasiadami roznie czasem bywa.
Ostatnio zmieniony pn sie 03, 2009 17:12 przez KEFRZYSKI, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
michalqqr
...
...
Posty: 1052
Rejestracja: sob cze 07, 2008 20:36
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: michalqqr » pn sie 03, 2009 17:21

KEFRZYSKI, to co pokazałeś to jest silnik AFT i nie jest wcale 16V tylko 8V! była już kiedyś o tym dyskusja na forum



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » pn sie 03, 2009 18:32

KEFRZYSKI pisze:Widze troche koledzy nie do informowani jestescie jakie silniki wychodzily. Tutaj macie link gdzie mozna zobaczyc MK3 z silnikiem 1.6 16V
bravo...Pokazałeś zdjęcie silnika AFT 1.6 8V !!!! NIE BYŁO MK3 1.6 16V FABRYCZNYCH!!!
KEFRZYSKI pisze:ak rozrusznik jest z prawej strony dosc latwy dostep jest do niego. Bardziej sie obawiam tego oleju ktory leci, bo w bloku mieszkam wiadomo jak to z sasiadami roznie czasem bywa.
jaki olej ma Ci lecieć?? Przecież rozrusznik nie ma żadnego powiązania z olejem


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Post autor: lwlw » pn sie 03, 2009 18:45

A nie mówiłem...



Awatar użytkownika
KEFRZYSKI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 484
Rejestracja: ndz lut 01, 2009 23:47
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: KEFRZYSKI » pn sie 03, 2009 22:58

pierwsze slysze hehe 8V. Jakas jadac do salonu VW innych mechanikow zawsze pada slowo 16V. Nie spotkalem sie jeszcze z silnikiem 1.6 8V hehe. Nawet wpisujac w google nie ma nic takiego.
Wychodzily 1.6 16V-101KM, 1.8 16V 140KM, i 2.0 16V 150KM
Ostatnio zmieniony pn sie 03, 2009 23:06 przez KEFRZYSKI, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 200 gości