Silnik 2E chyba umiera...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Silnik 2E chyba umiera...

Post autor: -=ren=- » pn sie 03, 2009 09:36

Silnik jak w temacie 2E. Jechany na gazie, przy szybkim rozpędzeniu przy zmianie na 3 bieg, okazało się że silnik zasłabł potem szarpnął i zgasł... zatrzymałem się obejrzałem co się stało... Wydawać by się mogło że nic się nie stało, ale jednak rura z dolotu spadła, więc chyba kichnął LPG. po złożeniu rur, obejrzałem czy jest jeszcze rozrząd i czy nie widać zerwania paska lub wyciętych zębów... brak takich objawów.

Przy próbie zapaleniu i kręceniu rozrusznikiem słychać dźwięk jakby auto lekko kręciło wałem, coś takiego jak przy wykręconej którejś świecy. Auto zapala ale nie pracuje równo... ma niskie wolne obroty i mocno się trzęsie...

Przy lekkim dodaniu gazu - puknięciu w pedał słychać metaliczne pukanie...
Auto zgaszone i odholowane...

Pytanie brzmi od czego zacząć szukanie usterki...

czy stuka panewka, czy sworzeń tłoka, czy głowica??

wszystkie pomysły, sugestie i dyskusje mile widziane.


vwlifestyle.pl
Obrazek

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pn sie 03, 2009 10:38

Jedyna sensowna sugestia to sprawdzić czy zgadzają się znaki rozrządu. Jeśli się zgadzają to tylko głowica w dół i sprawdzanie co sie dzieje z ukladem korbowo-tlokowym. Innej mozliwości trafnego diagnozowania w tym przypadku raczej nie będzie. Możesz jeszcze na początek zrzucić samą miskę olejową i zerknąć jak zachowuje sie uklad korbowy przy kręceniu wałem.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

henio12323
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: ndz sie 02, 2009 18:10
Lokalizacja: Włodawa

Post autor: henio12323 » pn sie 03, 2009 10:56

na samochodach sie nie znam aż tak ale za to wiem wszystko o moto. wiec jeżeli w moto są takie objawy to padło łozysko na wale lub korbowodzie.



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » pn sie 03, 2009 11:40

Mogłeś nie dojrzeć - pasek rozrządu stracił "ząbki".Wystarczy trzy...rozrząd. :pub:
Przestawiony rozrząd i słyszysz detonację.Fazy rozrządu do wału korbowego zupełnie w innych miejscach - tylko rozrząd...
Ostatnio zmieniony pn sie 03, 2009 11:42 przez oldstaszek, łącznie zmieniany 1 raz.


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » pn sie 03, 2009 13:26

oldstaszek pisze:Mogłeś nie dojrzeć - pasek rozrządu stracił "ząbki".Wystarczy trzy...rozrząd
Być może bo ciężko było na zglebowanym aucie zerkać na dolną połowę obudowy paska... Sprawdzę
oldstaszek pisze:Przestawiony rozrząd i słyszysz detonację
... ale to też byłby taki metaliczny dźwięk??

a swoją drogą rozrząd leżał i czekał na wymianę... i nadal czeka :(
henio12323 pisze:wiec jeżeli w moto są takie objawy to padło łozysko na wale lub korbowodzie.
czyli panewka? albo główna albo korbowa tak?
bugalon pisze:Możesz jeszcze na początek zrzucić samą miskę olejową i zerknąć jak zachowuje sie uklad korbowy przy kręceniu wałem
tak też planowałem od tego zacząć i sprawdzić od razu panewki... i ewentualnie czy są jakieś ślady opiłków w misce...


vwlifestyle.pl
Obrazek

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » pn sie 03, 2009 13:34

Zaczynasz wyszukiwać"dodatkowe choroby" - po co?..
Zdejmiesz osłonę paska do końca - zobaczysz.Jak nie to -to sprawdzasz "kliny" na wale korbowym i na wałku rozrządu.
Metaliczny odgłos może również pasować do detonacji - sam piszesz że słychać po gwałtownym dodaniu gazu...nawet ociupinkę.
Zrób metodycznie i na logikę - nie panikuj....panewki i jeszcze inne.Panewki nic nie mają wspólnego z tym co piszesz... :pub:
Ostatnio zmieniony pn sie 03, 2009 13:35 przez oldstaszek, łącznie zmieniany 1 raz.


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » pn sie 03, 2009 13:44

ok. nie panikuje - no może troszkę, ale to dlatego że muszę oszacować koszty...:/

oldstaszek, a ta kwestia tego "lekkiego kręcenia" jak uruchamiasz rozrusznik też pasuje do rozrządu? czyli detonacja następuje w innym miejscu niż powinna i stąd zmiana tego dźwięku...?!


vwlifestyle.pl
Obrazek

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » pn sie 03, 2009 13:51

Poruszasz dwie sprawy - obie wynikają z przestawienia rozrządu.
1.Lekkie kręcenie rozrusznika - wynika z tego że masz otwarty zawór ssący lub wydechowy i opór sprężania jest znikomy.
2.Detonacja wynikająca z przyśpieszenia zapłonu w wyniku przestawienia.
Jeszcze jest do przyjęcia że któryś zawór spotyka się z tłokiem jako wynik tego przestawienia.
Znam z własnej praktyki takie cudeńka... :pub:
..sprawdź do końca pasek rozrządu - wówczas mogę coś dalej podpowiedzieć.
Najprościej - zdjęta górna osłona - klucz(chyba 17 - nie pamiętam) i spokojnie pokręć wałkiem rozrządu za jego pomocą, patrząc na pasek.Nic się nie wydarzy przy takim sprawdzeniu.
Ostatnio zmieniony pn sie 03, 2009 13:59 przez oldstaszek, łącznie zmieniany 1 raz.


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » pn sie 03, 2009 13:59

Ok sprawdzę i dam znać...


vwlifestyle.pl
Obrazek

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » pn sie 03, 2009 14:00

Edytowałem swój wpis wyżej - przeczytaj.


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » pn sie 03, 2009 14:07

po prostu przekręcić cały pasek i obejrzeć dokładnie zęby... Jak się wyjmie świece to chyba będzie łatwiej obracać...


vwlifestyle.pl
Obrazek

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » pn sie 03, 2009 14:09

To akurat ma mniejsze znaczenie - opór ten nie jest za duży, ale wykręcić świece można.
Spokojnie obejrzeć "ząbki"... :pub:
Ostatnio zmieniony pn sie 03, 2009 14:10 przez oldstaszek, łącznie zmieniany 1 raz.


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » pn sie 03, 2009 21:30

oldstaszek, niestety... pudło to chyba nie to... to nie rozrząd:(

Obrazek Obrazek Obrazek


vwlifestyle.pl
Obrazek

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » pn sie 03, 2009 21:50

Hmmm...
Możliwe że wpust...aha - spróbuj ustalić czy w tym położeniu jak pokazują fotki, tłoki pierwszy czy czwarty są na samej górze.Czymkolwiek przez otwór świecy tak aby dotykało tłoka i powoli obróć troszkę, raz zgodnie a raz przeciwnie - tylko powoli.Dla tych położeń powinny być w górze i przy jakimkolwiek ruchu lewo-prawo powinny iść w dół.Jeżeli są na samej górze to zdejmij pokrywę na głowicy i powtórz powolne kręcenie kluczem w obie strony.Wystarczy ćwierć a nawet mniej obrotu aby stwierdzić: dobrze - źle...obserwując wałek rozrządu(może wpust,może sam wałek).Jeżeli nie są u góry to pozostaje sprawa na wale korbowym - wpust kółka napędzającego.Bazuję na lekkości obrotu wału za pomocą rozrusznika.
Dodatkowe pytanie: nie było uderzenia, trzaśnięcia czy czegoś w tym guście?
Jeszcze - jak chodzi - kopci?Może dojdziemy do czegoś zanim rozbierzesz cały... :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 445 gości