Wymiana rozrusznika.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Wymiana rozrusznika.
Witam mam problem z rozrusznikiem. Odpalanie zazwyczaj twa kilka sekund dluzej i troszke chalasliwie. Kilka osob powiedzialo mi ze to bendix. I chce teraz wymienic caly rozrusznik. Czy wymiana go samemu jest to jakas duza filozofia ? I czy bardzo jest potrzebny do tego kanał. Moj silnik to 1.6 16V
Nie nie jest do tego potrzebny kanał. Wystarczy lewarek hydrauliczny lub dwa. musisz podstawić silnik gdzieś pod miskę olejową, bo przez śruby rozrusznika jest mocowana blacha do przedniej poduszki utrzymującej silnik podstawiasz go lewarkiem tak żeby nie uszkodzić jmiski olejowej. najlepiej przez jakiś klocek drewniany.
Potem odkręcasz dwie śruby na klucz 19 lub 17 i jedną na duży imbus.
CO WAŻNE! Odłącz akumulator przed zabawą z rozrusznikiem. Zanim zaczniesz zabierać się za odkręcanie rozrusznika odłącz od niego też kable...
Potem odkręcasz dwie śruby na klucz 19 lub 17 i jedną na duży imbus.
CO WAŻNE! Odłącz akumulator przed zabawą z rozrusznikiem. Zanim zaczniesz zabierać się za odkręcanie rozrusznika odłącz od niego też kable...
- j_a_r_o_o_o
- Ma gadane
- Posty: 221
- Rejestracja: pt gru 21, 2007 21:48
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Nie ma w mk3 takiego silnika! Jedynym 16V silnikiem produkowanym w mk3 byl silnik 2.0 (ABF) - posiadajacy 150 kucow. Nawet obie wersje VR6 mialy 12V (ale 6 cylindrow) Wszystkie inne mialy tylko i wylacznie 8V-=ren=- pisze:wydaje mi się że istnieje na pewno... taki teoretycznie 101 koni posiadającylwlw pisze:ale istnieje w ogóle jakiś 1,6 16v w MK3?
Ostatnio zmieniony pn sie 03, 2009 10:46 przez j_a_r_o_o_o, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 739
- Rejestracja: pn maja 21, 2007 18:10
- Lokalizacja: Oderwalde
- Kontakt:
j_a_r_o_o_o,
a co do tematu to sam powinieneś dać rady, podstawa to mieć na to czas jeśli robisz pierwszy raz takie rzeczy
a ten 1,6 16V to chyba miał rozrusznik z przodu przy chłodnicy a nie tak jak ABU, ABD itd z tyłu po stronie bloku, bo tam to się gorzej to wyciąga
a co do tematu to sam powinieneś dać rady, podstawa to mieć na to czas jeśli robisz pierwszy raz takie rzeczy
a ten 1,6 16V to chyba miał rozrusznik z przodu przy chłodnicy a nie tak jak ABU, ABD itd z tyłu po stronie bloku, bo tam to się gorzej to wyciąga
Ostatnio zmieniony pn sie 03, 2009 10:53 przez twromek, łącznie zmieniany 1 raz.
- j_a_r_o_o_o
- Ma gadane
- Posty: 221
- Rejestracja: pt gru 21, 2007 21:48
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
tak, tak na pewno stary wez mi pokaz silnik 1.6 w mk3 ktory ma 16V. Jak zobacze to zwroce honortwromek pisze:j_a_r_o_o_o,
a co do tematu to sam powinieneś dać rady, podstawa to mieć na to czas jeśli robisz pierwszy raz takie rzeczy
a ten 1,6 16V to chyba miał rozrusznik z przodu przy chłodnicy a nie tak jak ABU, ABD itd z tyłu po stronie bloku, bo tam to się gorzej to wyciąga
Widze troche koledzy nie do informowani jestescie jakie silniki wychodzily. Tutaj macie link gdzie mozna zobaczyc MK3 z silnikiem 1.6 16V
http://74.125.79.132/translate_c?hl=pl& ... l15Huf2LjQ
Tak rozrusznik jest z prawej strony dosc latwy dostep jest do niego. Bardziej sie obawiam tego oleju ktory leci, bo w bloku mieszkam wiadomo jak to z sasiadami roznie czasem bywa.
http://74.125.79.132/translate_c?hl=pl& ... l15Huf2LjQ
Tak rozrusznik jest z prawej strony dosc latwy dostep jest do niego. Bardziej sie obawiam tego oleju ktory leci, bo w bloku mieszkam wiadomo jak to z sasiadami roznie czasem bywa.
Ostatnio zmieniony pn sie 03, 2009 17:12 przez KEFRZYSKI, łącznie zmieniany 1 raz.
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
bravo...Pokazałeś zdjęcie silnika AFT 1.6 8V !!!! NIE BYŁO MK3 1.6 16V FABRYCZNYCH!!!KEFRZYSKI pisze:Widze troche koledzy nie do informowani jestescie jakie silniki wychodzily. Tutaj macie link gdzie mozna zobaczyc MK3 z silnikiem 1.6 16V
jaki olej ma Ci lecieć?? Przecież rozrusznik nie ma żadnego powiązania z olejemKEFRZYSKI pisze:ak rozrusznik jest z prawej strony dosc latwy dostep jest do niego. Bardziej sie obawiam tego oleju ktory leci, bo w bloku mieszkam wiadomo jak to z sasiadami roznie czasem bywa.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
pierwsze slysze hehe 8V. Jakas jadac do salonu VW innych mechanikow zawsze pada slowo 16V. Nie spotkalem sie jeszcze z silnikiem 1.6 8V hehe. Nawet wpisujac w google nie ma nic takiego.
Wychodzily 1.6 16V-101KM, 1.8 16V 140KM, i 2.0 16V 150KM
Wychodzily 1.6 16V-101KM, 1.8 16V 140KM, i 2.0 16V 150KM
Ostatnio zmieniony pn sie 03, 2009 23:06 przez KEFRZYSKI, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 145 gości