Buczenie podczas skrętu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Racer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 212
Rejestracja: śr mar 12, 2008 21:35
Lokalizacja: WR RACER
Auto: Golf MK2 GTi, Passat B4 GL
Silnik: PF

Post autor: Racer » sob sie 01, 2009 12:58

mate64, 1. Nie zawsze łożysko wyjące ma luz,
2. Łożyska nie zużywają sie równomiernie bo to zależy od wielu czynników jak no rozkład obciążenia w samochodzie, dróg po jakich jeździ a nawet w którą stronę częściej skręca a nie mowiąc już o sile z jaką dokręcone jest łożysko bo nie używając dynamometru nie dokręci sie równomiernie obu itd. Ja na lewym przejechałem 130tys km a na prawym 50tys. a łożyska tej samej firmy.
3. Dyfer zadziała ale jak za szybko puści sprzęgło to zjedzie z kobyłki...
4. Trzecia metoda faktycznie 90% ale to tylko wskazówka a nie diagnoza, moje prawe wyło jadąc na wprost a cichło przy skręcie w lewo (geometria jest ok żeby nie było).
5. To łożysko usłyszy bez obciążenia. Przy wymianie sprężyn tak właśnie zdiagnozowałem swoje, huczało na pusto na samej piaście.


Serwis, sprzedaż skuterów, motocykli, kładów... TRANSPORT aut, motocykli, quadów i innych.
Naprawy aut grupy VAG, specjalizacja GOLF II, JETTA A2.

mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » sob sie 01, 2009 13:43

Racer pisze:1. Nie zawsze łożysko wyjące ma luz,
A czytasz ze zrozumieniem?
mate64 pisze:W twoim jednak przypadku możesz nie wyczuć luzu bo może być zbyt mały.
Racer pisze:2. Łożyska nie zużywają sie równomiernie bo to zależy od wielu czynników
Poczytaj na forum ilu ludzi zmieniało najpierw jedno potem drugie łożysko. A wiesz czemu? bo po wymianie mocniej zużytego nie zagłusza mniej zużytego i w krótkim stosunkowo czasie zaczyna nam przeszkadzać jego hałas. A ponieważ jest to zespól jezdny auta który robi podobne przebiegi zużywa się w mniej więcej w podobnym czasie.
Racer pisze:3. Dyfer zadziała ale jak za szybko puści sprzęgło to zjedzie z kobyłki...
A jak podniesie 2 koła i bujnie autem to przewróci lewarek :crazy: Argument tak samo trafny dla kogoś kto to będzie robił z głową.


Racer pisze:5. To łożysko usłyszy bez obciążenia. Przy wymianie sprężyn tak właśnie zdiagnozowałem swoje, huczało na pusto na samej piaście.
KAŻDE łożysko słychać w ciszy, KAŻDE będzie wydawało jakiś dźwięk, no chyba że rozmawiamy o próżni.


Kolego Racer, czytam twoje różne, najczęściej sensowne porady na forum i rozumiem że
Racer pisze: jestem mechanikiem a instrukcje czytałem np przez długi czas pracując w ASO.
ale niekiedy twojej wiedzy czasem brakuje "brutalnej praktyki". Ja nie jestem mechanikiem, jestem wyłącznie praktykiem, z czasem życie cie nauczy że wiedza jest niezbędna, ale wiedza i praktyka to potęga.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
Racer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 212
Rejestracja: śr mar 12, 2008 21:35
Lokalizacja: WR RACER
Auto: Golf MK2 GTi, Passat B4 GL
Silnik: PF

Post autor: Racer » sob sie 01, 2009 14:04

mate64, ja nie mówię, że źle napisałeś ale nie zawsze jest tak jak w książkach i jest wiele różnych przypadków o których można by niejedną książkę napisać zarówno o mechanikach jak i o częściach samochodowych i ich wykonaniu, które często pozostawia wiele do życzenia. Czy to że napisałem żeby pod koła coś podstawić jak samochód się podnosi to źle? To zasady bezpieczeństwa a lepiej zapobiegać niż leczyć.
A co do "brutalnej praktyki" to ja nie powiedziałem, że wiem wszystko o mechanice bo nie wiem, ale umiem sobie radzić w ten czy w inny sposób i czasem daje komuś jakieś rady ale to tylko rady a nie rozkazy. A tak na marginesie... zrobiło się niepotrzebne OT w temacie i bezsensowna napinka a przecież nie o to chodziło.


Serwis, sprzedaż skuterów, motocykli, kładów... TRANSPORT aut, motocykli, quadów i innych.
Naprawy aut grupy VAG, specjalizacja GOLF II, JETTA A2.

Awatar użytkownika
Quintus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: śr lip 04, 2007 18:03
Lokalizacja: Kolno
Auto: Dodge Durango SLT

Post autor: Quintus » ndz sie 02, 2009 07:49

Wszystkie rady cenne, dziękuję, na razie zaczekam do wypłaty, potem weźmiemy się za robotę.



voytec
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob wrz 22, 2007 19:34
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: voytec » sob paź 03, 2009 18:28

Miałem ten sam problem - nawet przy delikatnym skręcie kierownicy w prawo buczało z lewej strony - wymiana łożyska w lewym kole załatwiła ten problem



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 350 gości