Problem z ciśnieniem oleju, prosze o pomoc

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
piórek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz gru 12, 2004 22:05
Lokalizacja: Zielona góra
Kontakt:

Problem z ciśnieniem oleju, prosze o pomoc

Post autor: piórek » pt lip 31, 2009 21:59

Witam, niedawno kupiłem MKIII 1.8 AAM 75KM, przy dłuższej jeździe na wysokich obrotach zapala się kontrolka ciśnienia oleju, czasami tylko zapali się i zgaśnie, innym razem potrafi się zapali i świecić, najdziwniejsze jest to ze kiedy zgaszę silnik i zaraz uruchomię go ponownie kontrolka gaśnie i można dalej jechać. Nie wiem czy to też ważne i czy ma wpływa na tą usterkę ale jak odłączę czujniki ciśnienia oleju i uruchomię silnik kontrolka normalnie gaśnie. Oleju jest stan, wymieniłem już dwa czujniki oleju, sprawdziłem masę silnika. Poprzedni właściciel przyznał się niedawno ze u niego też był ten problem wiec raczej nie podejrzewam pompy olejowej bo pewnie z silnika już by nic nie było jak by to była jej wina. Proszę o jakieś wskazówki, może ktoś już coś takiego miał, pozdro



Awatar użytkownika
Alex_220
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: ndz sty 25, 2009 14:12
Lokalizacja: Nysa

Post autor: Alex_220 » pt lip 31, 2009 23:07

Na jakim oleju jeździsz??Zacznij od wymiany oleju i filtra. Jeśli nie pomoże sprawdź ciśnienie manometrem, przy rozgrzanym silniku. Jeśli ciśnienie dobre to wina będzie w pompie lub smoku pompy. (Ciśnienie powyżej 2000obr./min. Powinno wynosić 2 bary= 0,2 Mpa. poniżej chyba 0,7 bar). Pozdro


Nigdy nie pij kiedy prowadzisz, za dużo się rozlewa!!!

Awatar użytkownika
jacek_golf2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: pt lip 31, 2009 14:58
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: jacek_golf2 » pt lip 31, 2009 23:17

jezeli mocy ci nie traci to prawdopodobnie masz liczniki z zegarami do wymiany bo ja mam to samo u siebie a jak zalozylem inny od kolegi i zadna kontrolka sie nie pojawiala bo na zegarach z tylu pojawia sie zimny lod na kostce i robi sie zwarcie ja tak stracilem podswietlenie i swieci mi sie kontrolka oleju i wody a zeden elekryk sie tego nie podejmuje przynajmiej ja takiego nie znam
Ostatnio zmieniony pt lip 31, 2009 23:21 przez jacek_golf2, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » pt lip 31, 2009 23:22

jacek_golf2 pisze:zeden elekryk sie tego nie podejmuje przynajmiej ja takiego nie znam
ja mogę to zrobić

[ Dodano: 31 Lip 2009 23:23 ]
nawet posiadam taki licznik od AAMa bez obrotka oczywiście
Ostatnio zmieniony pt lip 31, 2009 23:28 przez norek111, łącznie zmieniany 1 raz.


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
piórek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz gru 12, 2004 22:05
Lokalizacja: Zielona góra
Kontakt:

Post autor: piórek » pt lip 31, 2009 23:54

Mocy nie traci, ma najechane 236 000 nawet dymka nie puści dymka niebieskiego z tyły, co do licznika to pewnie będzie w nim tkwił problem. A oleju jeszcze nie zmieniłem, ale jest wlany 10W40



Awatar użytkownika
Matador
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 09:15
Lokalizacja: miasto fabrykantów

Post autor: Matador » sob sie 01, 2009 09:03

jacek_golf2 pisze:na zegarach z tylu pojawia sie zimny lod na kostce
ja trochę wyjaśnię ,by nie powielać bzdur..
zimny LUT się nie pojawia :bajer: - powstaje w momencie lutowania ,kiedy tinol tworzący połączenie nie osiągnął właściwej temperatury, tzn stopił się na tyle ,że stworzył wizualnie połączenie ale to połączenie ma dużą rezystancję lub nie przewodzi prądu wcale..
jacek_golf2 pisze:i robi sie zwarcie
zwarcie jest wtedy gdy nastąpiło połączenie np. na skutek uszkodzenia izolacji, tak więc jest zupełnym przeciwieństwem zimnego lutu :goof:
piórek pisze:Oleju jest stan, wymieniłem już dwa czujniki oleju, sprawdziłem masę silnika
ja bym zaczął od początku, tzn. od zmierzenia ciśnienia oleju..



Awatar użytkownika
piórek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz gru 12, 2004 22:05
Lokalizacja: Zielona góra
Kontakt:

Post autor: piórek » sob sie 01, 2009 11:31

Matador pisze:ja bym zaczął od początku, tzn. od zmierzenia ciśnienia oleju..
Masz rację, zacznę od ciśnienia i a potem ewentualnie za licznikiem się rozglądne, ale podejrzewam że ciśnienie jest ok, ale dla spokoju ducha przejadę się na warsztat i je sprawdzę.



Awatar użytkownika
flatron316
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:34
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Post autor: flatron316 » sob sie 01, 2009 12:28

piórek,

Poszukaj na forum jest sporo tego -szukaj pod MK3 prawdopodobnie masz takie samo rozwiązanie konstrukcyjne.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] i 474 gości