Problem z aletrnatorem firmy Valeo

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Freeq
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 329
Rejestracja: czw mar 12, 2009 11:56
Lokalizacja: NGO --> NO
Kontakt:

Post autor: Freeq » czw lip 30, 2009 13:25

Kolego zodiak, nie dla sportu.
Z czasem diody prostownicze się zużywają lub ulegają uszkodzeniu z przyczyn naturalnych lub mechanicznych :)

Ale tak jak mówiłem na początku, wszystko jest OK



Awatar użytkownika
Tomasz Bis
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
Lokalizacja: lubelskie Bychawa
Kontakt:

Post autor: Tomasz Bis » czw lip 30, 2009 17:07

W kwestji prostownika,kosztóje 70 zł. bosch , więc kupiłem na szrocie za 100 zł. 90 A , miałem 45A , i narazie jestem zadowolony.Naprawa poprzez wymienianie kolejnych elementów to troche droga zabawa , to lepiej wyjdzie oddać do elektryka , za robotę biorą w mojej okolicy 50 zl. + części...
Ostatnio zmieniony pt paź 16, 2009 20:30 przez Tomasz Bis, łącznie zmieniany 1 raz.


Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
wasyl1234
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: sob sty 31, 2009 21:11
Lokalizacja: DKL

Post autor: wasyl1234 » czw lip 30, 2009 19:51

Witam. Dzisiaj podjechałem na szrot do kumpla, pokopałem i... i dokopałem się do ładnego Valeo w pasku b3. Koszt niewielki bo w rozliczeniu przysłowiowa "połówka".

Łożyska jak nówki , regulator oryginalny motoroli M506, szczotki ok. Założyłem i napięcie na aku cały czas bez obciążenia oscyluje w granicach 13,95-14,00V po włączeniu obciążenia 13,75V. Przeczyściłem go troszkę z zewnątrz i na nim będę w sobotę jechał. Ten z Hellą zabieram do bagażnika w razie czego :)

Troszkę pasek piszczy ale to chyba kwestia ułożenia się na nowym kole alternatora?



Awatar użytkownika
Freeq
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 329
Rejestracja: czw mar 12, 2009 11:56
Lokalizacja: NGO --> NO
Kontakt:

Post autor: Freeq » czw lip 30, 2009 20:10

Kwestia naciągnięcia, jak piszczy to znaczy, że się ślizga :)



Awatar użytkownika
wasyl1234
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: sob sty 31, 2009 21:11
Lokalizacja: DKL

Post autor: wasyl1234 » czw lip 30, 2009 20:38

ale mocniej się nie da go naciągnąć :)



Awatar użytkownika
Tomasz Bis
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
Lokalizacja: lubelskie Bychawa
Kontakt:

Post autor: Tomasz Bis » czw lip 30, 2009 23:11

Cze..... to sprawdź czy czasem pasek kliniwy nie chodzi po spodzie koła pasowego. Z czasem koła pasowe się wycierają i nie klinóją paska /jak wynika z nazwy/ w takiej sytuacji dobiera się szerszy pasek /11,9 szerokość/ i sprawa załatwiona .Powodzenia. :bajer:


Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
wasyl1234
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: sob sty 31, 2009 21:11
Lokalizacja: DKL

Post autor: wasyl1234 » czw lip 30, 2009 23:44

a z takim czymś można jeździć ?



Awatar użytkownika
Tomasz Bis
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
Lokalizacja: lubelskie Bychawa
Kontakt:

Post autor: Tomasz Bis » pt lip 31, 2009 07:21

Można , ale pasek się ślizga , jak sięślizga to się szybciej zurzywa i bardziej piszczy . Jak masz znajomy sklep to dobierzwsz pasek pod sklepem , bo przeciesz numery katalogowe to są potrzebne dla ułatwienia życia sprzedawcy i klienta , ale w takich sytuacjach to się dobiera długość i szerokość , no i producenta jaki ci pasóje . :bajer:


Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
wasyl1234
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: sob sty 31, 2009 21:11
Lokalizacja: DKL

Post autor: wasyl1234 » pt lip 31, 2009 21:26

a pamiętasz może kolego jaka długośc paska ? cos mi po głowie chodzi 730 lub 868 ale nie jestem pewien

p.s
nowy pasek zakłada się poluzowujac łape na dole ?



Awatar użytkownika
Tomasz Bis
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
Lokalizacja: lubelskie Bychawa
Kontakt:

Post autor: Tomasz Bis » pt lip 31, 2009 23:50

Ja mam 1,6D mam pasek11,9szerokości i 950 mm. długości , po zmianie alt... z 45 A na 90 A [gabarytowo większy] musiałem przerobić napinacz . Pasek naciąga się po poluzowaniu śrub mocujących alt... , na napinaczu znajduje się "podkładki zębata " na klucz 17 którą naciąga się pasek a następnie kontruje się śrubą M8 na klucz 13 przechodzącą przez nią . /5 minut roboty / Szerszy pasek musi być dłuższy bo płycej pracuje w kołach pasowych :panna:
Ostatnio zmieniony pt lip 31, 2009 23:58 przez Tomasz Bis, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
wasyl1234
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: sob sty 31, 2009 21:11
Lokalizacja: DKL

Post autor: wasyl1234 » sob sie 01, 2009 01:37

jak się napina pasek kolego to ja wiem, nie byłem pewien co do łapy "pod spodem" bo kiedyś nie bardzo chciała mi się rozsunąć :)



Awatar użytkownika
Tomasz Bis
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
Lokalizacja: lubelskie Bychawa
Kontakt:

Post autor: Tomasz Bis » sob sie 01, 2009 07:01

Nie zrozumiałem pojęcia "łapa na dole", no przecież jest oczywiste że skoro wymieniałeś alt... ,to wiesz jak się napina pasek :grin: może komuś się przyda :helm: :dol: :dol: ciekawa rzecz , :bajer: godna uwagi
Ostatnio zmieniony wt lis 03, 2009 16:55 przez Tomasz Bis, łącznie zmieniany 1 raz.


Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » wt lis 03, 2009 13:08

Jeżeli chodzi o regulator ze szczotkami i większe napięcie ładowania na nim ( nie jakieś 14.1V ) to w sklepie mnie uświadomili, że regulatory od aut z automatyczną skrzynią biegów zazwyczaj mają większe napięcie ładowania i jak pasują to lepiej kupić taki bo na pewno będzie miał 14.5V i ma "pełną wartość napięcia ładowania przy niższych obrotach silnika. W przypadku Peugeota jakiego też posiadam jest to prawda !



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 217 gości