MK II 1.3 NZ 4- biegi, duże luzy na skrzyni biegów.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

macosmail
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: czw lis 15, 2007 18:33
Lokalizacja: Olsztyn

MK II 1.3 NZ 4- biegi, duże luzy na skrzyni biegów.

Post autor: macosmail » śr lip 29, 2009 17:10

Witam. Mam problem w swoim MK2 silnik 1.3 na wielopunkcie NZ polegający na dużym luzie w napędzie podejrzewam mechanizm różnicowy, ale nie jestem pewny. Obiawia się to stukami w skrzyni podczas kasowania się tego luzu, szarpaniem przy dodawaniu i puszczaniu gazu. Nawet przy delikatnym operowaniu gazem nie ma łagodnego przejscia z hamowania silnikiem do przyspieszania i odwrotnie. Przy powolnej jeździe na obrotach zblizonych do biegu jałowego gdy są stałe obciążenia to jedzie płynnie, ale gdy luz skasuje się raz w jedna raz w drugą stronę (dodanie gazu, wjechanie w dziurę) to zaczyna szerpać całym samochodem i trzeba dodać gazu albo wcisnąć sprzęgło. Zaznaczam, żę z silnikeim nie ma żądnych problemów sam z siebie nie szarpie nawet na ekstremalnie niskich obrotach i po dodaniu gazu płynnie przyspiesza. Problem jest ewidentnie po stronie skrzyni biegów. Przeguby wew. i zew. nowe sprzęgło nowe Valeo. Pozdrawiam.


Macos

Przemek_G
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt lis 09, 2007 19:10
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Przemek_G » śr lip 29, 2009 19:39

a sprawdzałeś poduszki silnika i skrzyni? od tego należy zacząć!


"Seks jest jak gra w brydża. Jeżeli nie masz dobrego partnera to musisz mieć
przynajmniej dobrą rękę..."

macosmail
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: czw lis 15, 2007 18:33
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: macosmail » śr lip 29, 2009 20:49

Dzięki za odpowiedź. Tak poduszki sprawdzane nawet dwie wymienione ta przednia na belce i tylna ta "okrągła". Została ta od skrzyni wg mnie w najlepszym stanie, ale po wymianie zero efektu i silnik siedzi dość sztywno nawet sztywniej niż w innych. Zresztą nawet jak na biegu bujam samochodem to zanim silnik się ruszy to przeguby obrócą się o jakieś 5mm. Problem jest ewidentnie w skrzyni biegów bo przy wystawieniu głowy przez okno dość głośno metalicznie stuka przy manipulowaniu gazem. Podsumowując jeździć można ale trzeba umniejętnie operowac gazem bo każde puszczanie czy dodawanie gazu powoduje szarpanie aż widać bujanie wskazówki obrotomierza. Może ktoś miał taką przypadłość?

[ Dodano: 11 Sie 2009 21:22 ]
Wymieniłem skrzynię i jest trochę lepiej, ale do ideału jeszcze durzo brakuje. Musiałbym założyć jakąś zdecydowania nowszą np/ od Polo bo te 4 biegowe z golfa II mają już kilkaset tyś. km i dużę luzy na dyferencjale.


Macos

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 392 gości