Prawidłowe napięcie "na" żarówkach

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Prawidłowe napięcie "na" żarówkach

Post autor: Piasek » śr lip 29, 2009 09:50

a więc pytanie: jakie powinno być prawidłowe napięcie w VW (Caddy np) mierzone na kostce żarówki reflektora przedniego ? Bo coś żółte te światełka takie... a mam założony "automat" włączający światła i obawiam się że on coś "nie teges"...
Ostatnio zmieniony śr lip 29, 2009 10:01 przez Piasek, łącznie zmieniany 1 raz.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

pablo111l
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: czw mar 02, 2006 11:44
Lokalizacja: ostróda

Post autor: pablo111l » śr lip 29, 2009 10:06

coś koło 13 V
dużo osób zakłada przekaźniki dając w ten sposób napięcie bezpośrednio z aku na świecidła.
Jeżeli jest spadek rzędu 2 V to już warto zakladać przekaźniki
Co i jak jest na forum bo korzystałem.



Awatar użytkownika
Racer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 212
Rejestracja: śr mar 12, 2008 21:35
Lokalizacja: WR RACER
Auto: Golf MK2 GTi, Passat B4 GL
Silnik: PF

Post autor: Racer » śr lip 29, 2009 10:51

Piasek, zolte swiatla moga byc tez od starych wypalonych zarowek lub podpalonego automatu wlaczania swiatel w zaleznosci od tego jaki on jest i jak zostal zrobiony . Moj automatma 4 lata i juz slabnie mi podswietlenie zestawy wskaznikow a jak wlacze np postojowki to lepiej świeci. Sprawdz to u siebie ew jak masz bardzo stare zarowki to je wymien bo i tak beda lepiej swiecily:)


Serwis, sprzedaż skuterów, motocykli, kładów... TRANSPORT aut, motocykli, quadów i innych.
Naprawy aut grupy VAG, specjalizacja GOLF II, JETTA A2.

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » śr lip 29, 2009 11:16

Żarówki raczej odpadają. Co 3-4 m-ce zakładam którąś nową bo to non-stop na światłach jeździ, dziury w drodze i ... i właśnie sobie uświadomiłem że to częste przepalanie żarówek może być spowodowane właśnie zbyt niskim napięciem... Sprawdzę.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

pablo111l
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: czw mar 02, 2006 11:44
Lokalizacja: ostróda

Post autor: pablo111l » śr lip 29, 2009 11:47

chyba na odwrót
ja przez 5 lat zarówek nie zmieniałem ok 60kkm
i one dalej świecą
napiecie miałem koło 11V
dlatego założyłem przekaźniki
nowe żarówki i jest troche lepiej
zastanawiam się nad wymianą kloszy



Awatar użytkownika
Matador
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 09:15
Lokalizacja: miasto fabrykantów

Post autor: Matador » śr lip 29, 2009 11:48

Piasek pisze:i właśnie sobie uświadomiłem że to częste przepalanie żarówek może być spowodowane właśnie zbyt niskim napięciem...
nie może.. jest odwrotnie - wyższe napięcie to większe prawdopodobieństwo przepalenia..



Awatar użytkownika
Racer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 212
Rejestracja: śr mar 12, 2008 21:35
Lokalizacja: WR RACER
Auto: Golf MK2 GTi, Passat B4 GL
Silnik: PF

Post autor: Racer » śr lip 29, 2009 11:57

Matador pisze:
Piasek pisze:i właśnie sobie uświadomiłem że to częste przepalanie żarówek może być spowodowane właśnie zbyt niskim napięciem...
nie może.. jest odwrotnie - wyższe napięcie to większe prawdopodobieństwo przepalenia..
To prawda, Skoda FABIA np. ma wade fabryczna w postaci zbyt wysokich skokow napiecia na przwodach przy lampach i zarowki sie z tego powodu czesto przepalaja, wiec stosuje sie tzw druty oporowe. Niskie napiecie moze wydluzyc prace zarowki bo mniej nagrzewa sie element oporowy w zrowce ktory wytwarza swiatelko a wiec i na wybojach mniejsze prawdopodobienstwo jest uszkodzenia a wiec islabsze tez swiatlo. Jak pisalem wczesniej, zolty kolor tez jest wtedy jak zarowka swieci juz dlugo ale skoro czesto wymieniasz to raczej inna wada. Moze styki sa luzne w kostkach.


Serwis, sprzedaż skuterów, motocykli, kładów... TRANSPORT aut, motocykli, quadów i innych.
Naprawy aut grupy VAG, specjalizacja GOLF II, JETTA A2.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 240 gości