Problem z aletrnatorem firmy Valeo

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Freeq
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 329
Rejestracja: czw mar 12, 2009 11:56
Lokalizacja: NGO --> NO
Kontakt:

Post autor: Freeq » wt lip 28, 2009 22:21

Albo mi się tylko zdaje, albo ten przysiad był podczas włączenia obciążenia?
Jeśli dobrze mówię to wszystko jest cacy, a jeśli się mylę to przeczyść klemy w akumulatorze oraz przewody, które podłączasz do alternatora i wszystko będzie cacy :)

A na takim małym napięciu taki miernik może pokazywać błędy rzędu nawet 0,5V.
Porządny miernik, który ma tolerancję rzędu 0,05-0,10V kosztuje od 60zł wzwyż (Ja za swój dałem 63zł a dla elektronika dobre wskazanie różnych wartości jest podstawą do działania).

Moim zdaniem to co jest na drugim filmiku jest cacy i tak bym zostawił :)

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
wasyl1234
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: sob sty 31, 2009 21:11
Lokalizacja: DKL

Post autor: wasyl1234 » wt lip 28, 2009 22:38

Albo mi się tylko zdaje, albo ten przysiad był podczas włączenia obciążenia?
Przysiad kolego był jak włączał się wentylator. Jutro jeszcze raz posprawdzam wszystkie przewody, połączenia, wlutuję nowiutkie szczotki i nagram co zaobserwowałem.



Awatar użytkownika
Freeq
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 329
Rejestracja: czw mar 12, 2009 11:56
Lokalizacja: NGO --> NO
Kontakt:

Post autor: Freeq » śr lip 29, 2009 07:32

Czyli moim zdaniem wszystko jest cacy wg elementów użytych na 2-gim filmiku i tak bym pozostawił.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr lip 29, 2009 08:33

N otylko jeszcze pytanie, skąd przez pewien moment 15V ?



bart1887
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: wt gru 23, 2008 14:59
Lokalizacja: okolice krosna

Post autor: bart1887 » śr lip 29, 2009 09:39

Do tego typu pomiarów najlepszy byłby miernik analogowy na wskazówkę cyfrowym to ja bym za bardzo nie wierzył różnic pomiędzy największa wartością mierzona a najmniejsza jest niewielka moze ona wynikać z błedu poiarowego Dodam jeszcze ze podobnych mierników miałem kilka kosztuj one jakieś 15 zł i bardzo łatwo je uszkodzić a puzniej pokazują głupoty



Awatar użytkownika
wasyl1234
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: sob sty 31, 2009 21:11
Lokalizacja: DKL

Post autor: wasyl1234 » śr lip 29, 2009 12:39

Do tego typu pomiarów najlepszy byłby miernik analogowy na wskazówkę cyfrowym to ja bym za bardzo nie wierzył różnic pomiędzy największa wartością mierzona a najmniejsza jest niewielka moze ona wynikać z błedu poiarowego
Dzisiaj podłącze dwa ten z bazaru i analoga.

Tak jak kolega Lipek81 wcześniej napisał, wymieniłem szczotki dzisiaj raz jeszcze. Nie mogłem dostać do alt Valeo wiec pojechałem do sklepu z częściami od FSO i znajomy dobrał mi bardzo podobne- były tylko dłuższe. Potraktowałem papierkiem ściernym 320 i wygładziłem 800. Założyłem i pierwszy pomiar był obiecujący 13,97V na włączonych światłach !

Popołudniu wykonam dokładne pomiary i podzielę się wizualnie nimi :grin:



Awatar użytkownika
Freeq
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 329
Rejestracja: czw mar 12, 2009 11:56
Lokalizacja: NGO --> NO
Kontakt:

Post autor: Freeq » śr lip 29, 2009 13:02

Lipek81 pisze:N otylko jeszcze pytanie, skąd przez pewien moment 15V ?
Ponieważ przy nagłym obciążeniu regulator daje większe napięcie, by na innych "podzespołach" go nie zabrakło...
Jestem prawie pewien, że jak u siebie podłączysz miernik (taki z jarmarku) pod alternator a ktoś inny obciąży silnik (na raz wentylator, halogeny itp) to przez sekundę również pojaci Ci się 15V :)



Awatar użytkownika
wasyl1234
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: sob sty 31, 2009 21:11
Lokalizacja: DKL

Post autor: wasyl1234 » śr lip 29, 2009 20:50

Witam. Macie koledzy dzisiejsze pomiary z komentarzem dotyczącym dużego napięcia :

http://statystyka.neostrada.pl/11.avi
http://statystyka.neostrada.pl/12.avi



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr lip 29, 2009 23:15

Moim zdaniem ten regulator jest padnięty. W ta długa trasę polecam założyć jednak ta hellę - niższe napiecie ładowania, ale pewne. Tak, jak pisałem wcześniej, ja na tej helli jeździłem ok roku i nic nie było - ale oczywiście napięcie niższe. Jeżlei masz jakieś inne oryginalne regulatory, to mozesz z nimi popróbowac. Nie musisz od razu wymieniać szczotek - jeżeli sa w miarę ok, to możesz ząłożyć na próbę.
Freeq pisze:Lipek81 napisał/a:
N otylko jeszcze pytanie, skąd przez pewien moment 15V ?

Ponieważ przy nagłym obciążeniu regulator daje większe napięcie, by na innych "podzespołach" go nie zabrakło...
Jestem prawie pewien, że jak u siebie podłączysz miernik (taki z jarmarku) pod alternator a ktoś inny obciąży silnik (na raz wentylator, halogeny itp) to przez sekundę również pojaci Ci się 15V
- no właśnie nie zaobserwowałem czegoś takiego u siebie. Jest po prostu 14,4V, jak właczę światła, to trochę spadnie i tyle. Jak chcesz, to moge nawet oscylosokop podłaczyć, żebyś zobaczył, że żadnego wzrostu napięcia nie ma. Miernikiem z jarmarku też mogę pomierzyć, w razie jakby co.

Nie rozumiem, dlaczego regulator miałby dawać większe napięcie po ząłączeniu czegoś. Przecież w prawidłowo działającej instalacji napięcie we wszystkich obwodach jest jednakowe. Pomijam tutaj kwestię zużytych styków właczników itp - bo chyba nie chcesz powiedziec, że producent alternatora uwzględnił w sposobie działania takie zjawisko...



Awatar użytkownika
Freeq
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 329
Rejestracja: czw mar 12, 2009 11:56
Lokalizacja: NGO --> NO
Kontakt:

Post autor: Freeq » śr lip 29, 2009 23:30

Nie no nie jesteśmy tu by się kłócić, tylko pomóc koledze :)

Czy za każdym razem wskakiwało na 15V czy to było jednorazowe na X pomiarów?



Awatar użytkownika
wasyl1234
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: sob sty 31, 2009 21:11
Lokalizacja: DKL

Post autor: wasyl1234 » czw lip 30, 2009 00:03

kolego jednorazowo na X pomiarów, przy tym napięciu tak jak powiedziałem: wzrastają obroty zaczynają mrugać żarówki oświetlające licznik, radio przestaje działać i w głośnikach tylko szum. Wyłączę zapłon, odpalę przegazuje i problem znika. Odpalę następnym razem i juz tego nie ma az do X tego razu kiedy to znów mnie zaskoczy :)

[ Dodano: 30 Lip 2009 00:03 ]
jutro podjadę na szrot może coś uda mi się oryginalnego wyciągnąć :)

[ Dodano: 30 Lip 2009 00:08 ]
p.s
tu masz kolego fote tego ori reg na 14,1V :grin:

Obrazek



Awatar użytkownika
Tomasz Bis
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
Lokalizacja: lubelskie Bychawa
Kontakt:

Post autor: Tomasz Bis » czw lip 30, 2009 00:34

Witam.Wszystko w normie ,skoki są ale to kwestja producenta , zmień go na bardziej stabilny , wszystkie instrukcje podają napięcie w przedziale 14-14,5 /taka ciekawostka-alternator niema komutatora ,pierścienie można wymienić , alt.jest wytwornicą prądu trójfazowego,prąd powstaje w stojanie i dlatego ma prostownik,sądwa rodzaje alt.obcowzbudny i samowzbudny,samow...ma jeden cienki przewód do kontkolki a obcow...ma dodatkowy do uzwojenia wzbudzenia [ komutator występóje w prądnicy i zastępóje prostownik , prąd powstaje w wirniku ] takie tam ....... /
Ostatnio zmieniony czw lip 30, 2009 07:18 przez Tomasz Bis, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Freeq
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 329
Rejestracja: czw mar 12, 2009 11:56
Lokalizacja: NGO --> NO
Kontakt:

Post autor: Freeq » czw lip 30, 2009 07:26

Moim zdaniem też jest wszystko cacy...

Ale jeśli naprawdę szukasz przyczyny to możesz wymienić płytę z diodami prostowniczymi, które mogą się przebić... Ale objawy przebicia diod prostowniczych są w ogóle inne.



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » czw lip 30, 2009 07:37

Też uważam, że wszystko jest ok. lepiej mieć trochę "za niskie" napięcie niż zbyt wysokie (bo akumulator może zacząć gazować, co dla niektórych bezobsługowych jest bardzo niewskazane.
Freeq pisze: Ale jeśli naprawdę szukasz przyczyny to możesz wymienić płytę z diodami prostowniczymi, które mogą się przebić... Ale objawy przebicia diod prostowniczych są w ogóle inne.
Nie rozumiem tego zdania powyżej, czyli może sobie wymienić płytkę z diodami z nudów lub "dla sportu"? ;)


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 397 gości