Problem z 1.6 PN nie odpala, brak iskry

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Problem z 1.6 PN nie odpala, brak iskry

Post autor: krzycho85 » sob sty 28, 2006 19:08

Witam, mam problem z golfem II 92r silnik 1,6PN. Od jakiegoś czasu szarpało silnikiem podczas jazdy, usterka nasilała sie i dziś nie chce opalić. Sprawdziłem czy jest iskra z cewki i okazało się, że nie. Podejrzewam moduł albo cewkę, ale nie wiem jak to sprawdzić. Wyjmowałem wtyczkę przy aparacie zapłonowym tą do czujnika halla i na żadnym z 3 styków nie ma napięcia (przynajmniej nie 12V, sprawdzałem kontrolką i się nie zapala).
Na wtyczce od modułu jest napięcie we dwóch stykach ( na pierwszym i na czwartym) jak sprawdzić co padło? Aha, po włączeniu zapłonu brzęczy coś w gaźniku ciągle i nie przestaje, kiedyś brzęczało kilka sekund i przestawało.



wini73
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: sob paź 08, 2005 10:13
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: wini73 » ndz sty 29, 2006 13:38

Witam z tego co opisujesz to padł ci czujnik halla bo miałem ten sam problem wymieniłem i jest wszystko ok Pozdrawiam



Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: krzycho85 » ndz sty 29, 2006 17:39

A czy we wtyczce wchodzącej do halla nie powinno być napięcia? Podobno zwierając środkowy pin z pinem minusowym powinna przeskakiwać iskra z cewki. Robił ktoś tak?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz sty 29, 2006 17:48

W ten sposób nie sprawdzisz działania hallotronu tylko całej reszty zapłonu. Ale ja bym sie bał. Na początek ogranicz sie do sprawdzenia czy przewody hallotronu anie mają gdzieś przerwy.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: krzycho85 » ndz sty 29, 2006 19:04

ja bym sie bał
Czym ryzykuje? Kiedyś robiłem to w escorcie i dzieki temu doszedłem, że hallotron padł.
Tylko nie jestem pewien, czy w VW jest tak samo.



dzik087771

Post autor: dzik087771 » ndz sty 29, 2006 19:51

witam mam problem z zegarami na jedną wtyke golf2 90r ,1.6b,migają mi po odpalenniu kontrolki temp oleju i temp wody ,sprawdzałem ciśnienie jest w normie ,wymieniłem pompe olejową ,i uszczelki na zaworach ,kontrolki dalej migają



Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: krzycho85 » pn sty 30, 2006 19:05

Fura już odpalona, padł moduł zapłonowy.
Mam jeszcze problem z obrotami, czasem coś sie zatnie i nie schodzi poniżej 2tys obrotów, to chyba ssanie i te urządzeni co tam brzęczy w gaźniku sie nie wyłącza. Jak to naprawić? czym te urządzenie jest sterowane?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 409 gości