klimatyzacja MK3

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tomek200x
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: ndz sty 13, 2008 15:48
Lokalizacja: Elbląg i okolice (NEB...Rasca)
Kontakt:

Post autor: tomek200x » wt lip 21, 2009 16:02

montuje klime w mk2 i nie wiem z kąd idzie wtyczka do sprężarki


Poszukiwania Vento i swap na 150 KM TDI ARL czy to możliwe?

luzur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: sob gru 27, 2008 02:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: luzur » śr lip 22, 2009 08:45

W MK2 niewiem jak to jest, jeżeli chodzi o oryginalną klime w MK3, wtyczka do kompresora wychodzi z wiązki osprzętu pod maską w okolicy zbiorniczka wyrównawczego,
niedaleko sterownika klimy.

No ale jeżeli montujesz to masz chyba nową wiązke.
Czy masz wiązke położoną i nie widzisz wtyczki ?



Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

montaż klimy w Passat B3

Post autor: Amanda » pn lip 27, 2009 09:04

Skorzystam z dyskusji/wątku.
Jestem w trakcie montażu klimy w Passacie B3, ale napotkałem problem.

Problem jest opisany na forum Passata - TU (post nr 52 z dn. 24.07.2009)

Pokrótce chodzi o to że mam zbyt małą odległość pomiędzy sprężarką a chłodnicą i wąż wodny pomiędzy króćcem obudowy termostatu a dolnym króćcem chłodnicy jest uciskany przez kompresor.
Jeżeli to możliwe prosiłbym o fotki rozwiązania w samochodach.
Wiem, że w golfach jest nieco inaczej (krótsza chłodnica - max 630mm, a w passacie 720mm), ale konstrukcyjnie prawie to samo.
Ostatnio zmieniony pn lip 27, 2009 09:08 przez Amanda, łącznie zmieniany 3 razy.


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

luzur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: sob gru 27, 2008 02:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: luzur » pn lip 27, 2009 09:50

W Golfie 3 jak jest klima, chłodnica wody jest nieco inna, ma niżej dolny króciec wody,
jak się zostawi chłodnice od wersji bez klimy to będzie uciskać.
Ja wymieniłem chłodnice wody i pas przedni na takie od wersji z klimą



Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » pn lip 27, 2009 10:31

Słuszna uwaga (nikt wcześniej nie zwrócił uwagi), ale ja kupiłem komplet od Passata z klimą - chłodnica, chłodnica klimy, wentylatory, "łapacz powietrza" (taki plastik, występuje tylko w B3), a więc oryginalny zestaw.


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

luzur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: sob gru 27, 2008 02:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: luzur » pn lip 27, 2009 12:50

A przewód ten który jest "ugniatany" masz z wersji z klimą czy zostawiłeś swój ?
Sprawdź w Etce czy są takie same.



Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » pn lip 27, 2009 13:15

Nie, mam od innej wersji - musiał być inny bo poprzednio była inna chłodnica, krótsza (525x380).Gdyby nie było kompresora wąż byłby OK.
W Etce trudno "wyczaić" co powinno być, tak jest tyle typów i wersji że można się zamotać najlepiej gdyby mi ktoś kto ma podobny silnik i klimę zrobił fotkę lub podał konkretne numery katalogowe jakie ma.

============================
OK chyba domacałem się - muszę mieć inna chłodnicę z króćcami z drugiej strony (z lewej strony samochodu (i oczywiście węże do tego), albo ... obrócić posiadana "do góry nogami" :helm:
Ostatnio zmieniony pn lip 27, 2009 13:34 przez Amanda, łącznie zmieniany 2 razy.


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn lip 27, 2009 18:52

to że miałeś chłodnicę krótszą , to zgoda , ale popatrz na pas przedni w miejscu gdzie wychodzą węże do wody , pas przedni ma na dole dwa otwory na dolny wąż , w układzie z klimą , dolny króciec chłodnicy ma wychodzić dolnym otworem , nie tym troszkę wyżej



Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » wt lip 28, 2009 00:16

OK, ale to Passat (B3), a tam jest nieco inaczej toto rozwiązane - chłodnica jest mocowana dolną częścią (w taka belkę/wzmocnienie poprzeczne) i górą dociskana śrubami wkręcanymi w górną część pasa przedniego. Cała "powierzchnia" chłodnicy (z króćcami włącznie) nie jest niczym ograniczana.


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 295 gości