Dławi się przy ruszaniu z miejsca

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
czechu_01
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: śr sty 21, 2009 22:20
Lokalizacja: 50°48'N 19°07'E
Kontakt:

Dławi się przy ruszaniu z miejsca

Post autor: czechu_01 » sob lip 25, 2009 20:29

Witam,
Taki problem mam, w zasadzie od momentu kupna gofra - stoję na światłach, wbijam jedynkę, dodaję gazu, puszczam sprzęgło, obroty wchodzą na powiedzmy 1000 żeby w momencie spaść na te 850. Wtedy muszę się ratować mocniejszym wciśnięciem prawego pedału żeby kangura nie odstrzelić. Jak już ruszę z miejsca to dalej jest git. A jak się stoi w miejscu i szybko tryknie pedał gazu to zamiast się wkręcić na obroty one lekko spadają i wracają do pozycji wyjściowej (ok 850).
Jakieś pomysły? Trochę mnie to drażni bo czasami jest potrzeba szybciej ruszyć czy coś i się nie da.
Z góry dzięki za pomoc.

A,
kable, świece, palec, kopułka filtr powietrza są ok.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lip 25, 2009 21:21

Przepływomierz, TPS, ustawienie rozrządu i zapłonu


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
czechu_01
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: śr sty 21, 2009 22:20
Lokalizacja: 50°48'N 19°07'E
Kontakt:

Post autor: czechu_01 » sob lip 25, 2009 21:46

A czy sprawdzenie TPS można wykonać wg tej porady kolegi homsky http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=82826 ? Chodzi mi o rodzaj silnika
Ostatnio zmieniony sob lip 25, 2009 21:47 przez czechu_01, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lip 25, 2009 22:10

Nie w 2E jest znacznie prościej. Tu jest pojedyńczy potencjometr. Włączasz zapłon i mierzysz napięcie na kablu chyba środkowym ręcznie otwierając przepustnicę. Napięcie ma płunnie bez przerw czy skoków zrastać od ok 0,8 do ok 4,5 volta


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
czechu_01
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: śr sty 21, 2009 22:20
Lokalizacja: 50°48'N 19°07'E
Kontakt:

Post autor: czechu_01 » sob lip 25, 2009 22:17

Gofer ma nalatane 280kkm więc jest opcja, że potencjometr się wytarł?
A, pewien gościu doradził mi żeby sobie zobaczyć czy nie mam zamienionych przewodów od podciśnienia. Może to mieć związek?
Ostatnio zmieniony sob lip 25, 2009 22:29 przez czechu_01, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
dziabi3
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 905
Rejestracja: pt maja 16, 2008 15:34
Lokalizacja: xxxxxxxx

Post autor: dziabi3 » sob lip 25, 2009 23:20

tak jakby na jałowej dawce szedł podczas ruszania

tps lub przeplywka po sprawdzeniu cechów rozrządu i zapłonu


był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0

Awatar użytkownika
czechu_01
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: śr sty 21, 2009 22:20
Lokalizacja: 50°48'N 19°07'E
Kontakt:

Post autor: czechu_01 » ndz lip 26, 2009 01:03

Jak zwykle zapomnialem dodac, ze na zimnym silniku jest najgorzej. Jak sie rozgrzeje jest lepiej, ale tylko troche.


AUTOMATYKA DO BRAM, DOMOFONY, WIDEOFONY - MONTAŻ SERWIS - TEL. 509 227 268

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz lip 26, 2009 09:03

czechu_01, sprawdzaj te rzeczy cośmy napisali. O sprawdzaniu przepływomierza bardziej dokładnie wiele razy było pisane. TPS oczywiście że mógł się wytrzeć, tak samo potencjometr w przepływce, która ponadto może mieć uszkodzenie mechaniczne - klapka ma chodzić bez ocierania. LPG masz? A przewodów podciśnienia to tam nie masz za wiele. Byle były szczelne, zmienić niechcący możesz tylko kolejność podłączenia przu termostaciku w pokrywie filtra powietrza, a to niema znaczenia


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
czechu_01
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: śr sty 21, 2009 22:20
Lokalizacja: 50°48'N 19°07'E
Kontakt:

Post autor: czechu_01 » ndz lip 26, 2009 10:11

Ok, jak tylko przestanie padać to jeszcze dzisiaj sie za to wezmę. A LPG nie posiadam :D

[ Dodano: 26 Lip 2009 16:56 ]
Posprawdzałem to o czym pisaliście i wyszło:
- czujnik położenia przepustnicy jest sprawny, napięcie wzrastało równomiernie od 0,7V do ok 4,6v
- potencjometr przepływomierza pokazywał od 0,6k do ok 1,0k i również bez skoków i z powrotem
- klapka przepływki chodzi gładko, nic nie ociera
- napięcie mierzone na pinie 2 z masą na przepływomierzu pokazało:
na zgaszonym silniku i włączonym zapłonie 0,33V
na włączonym zimnym silniku 1,60V
na włączonym rozgrzanym silniku ok 1,25V

Jakieś rady, bo wg Twojego opisu gdzieś na forum
rzeczywisty sygnał z przepływki do eku. Wtyk podłączony, zapłon włączony silnik zgaszony - 0,26 V. Silnik zapalny chłodny 1.3V, w miarę rozgrzewania (i spadku obrotów) napięcie obniża się do 0,8 V. Po dodaniu gazu napięcie wzrasta, maks to około 4,5V
te napięcia są za wysokie. Z czego to może wynikać?
Ostatnio zmieniony ndz lip 26, 2009 16:56 przez czechu_01, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz lip 26, 2009 20:37

Na razie tymi napięciami wyższymi się nie przejmuj, zrób jeszcze taki sam test jak z TPS, Czyli włącz zapłon, podnieś pokrywę filtra i palcem popychając klapkę patrz na napięcie, wzrasta stopniowo (u mnie akurat od 0,26 ale 0,33 to chyba w tolerancji będzie) aż do 4.5 - 5V.
Ale już mogę ci napisać że TPS jest sprawny na bank, a przepływka na 95 procent.
Koniecznie teraz przy takim zachowaniu silnika sprawdź ustawienie rozrządu i zapłonu. Ustaweienie rozrządu najlepiej sam a zapłonu patrz na ręce mechanikowi, niech ustawia na -6 przy normalnych jałowych obrotach. Piszę o tym dlatego że w wielu serwisówkach jako odpowiednie podawane są dane do 2E takie same jak do PB czy PF z MK2 (czyli 6 stopni przy 2250 obrotach przy wcześniejszym przegazowaniu silnika) i jeśli mechanik tak ustawia to będzie źle.
Ostatnio zmieniony ndz lip 26, 2009 20:38 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
czechu_01
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: śr sty 21, 2009 22:20
Lokalizacja: 50°48'N 19°07'E
Kontakt:

Post autor: czechu_01 » ndz lip 26, 2009 20:40

Z tym rozrządem to choćbym chciał, nie wiem jak :grin: Na tym się już nie znam. Poszukam, powinienem coś znaleźć.


AUTOMATYKA DO BRAM, DOMOFONY, WIDEOFONY - MONTAŻ SERWIS - TEL. 509 227 268

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz lip 26, 2009 20:45

znajdziesz na forum wsio. Samo sprawdzenie jest proste bo wystarczy że zdejmiesz tylko górną część osłony paska rozrządu i zobaczysz co trzeba.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: jeryk10 » ndz lip 26, 2009 20:59

A jak Ci chodzi na wolnych brotach jak jest gorcy Podlaczales go pod VAGA



Awatar użytkownika
czechu_01
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: śr sty 21, 2009 22:20
Lokalizacja: 50°48'N 19°07'E
Kontakt:

Post autor: czechu_01 » ndz lip 26, 2009 21:02

Wolne obroty ma stabilne, bez zarzutów. VAG nie wykrył żadnych błędów.


AUTOMATYKA DO BRAM, DOMOFONY, WIDEOFONY - MONTAŻ SERWIS - TEL. 509 227 268

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 403 gości