Jak najszybciej rozgrzać silnik?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
bojar
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 14:57
Lokalizacja: Warszawa/Maków Maz.
Kontakt:

Jak najszybciej rozgrzać silnik?

Post autor: bojar » sob sty 28, 2006 10:31

Witam,
mamy zimę, więc jasne jest, że silniczki naszych golfików są bardzo zimne...
Wiadomo, że im cieplejszy silnik, tym mniejsze spalanie itp.
Szczególnie w przypadku diesli trzeba dbać o to, żeby silnik był chociaż trochę rozgrzany przed jazdą.

Proszę o porady- jak najlepiej jeździć, żeby nie przeciążać silnika (mam vw golf IV 1.9tdi)
Słyszałem, że silnik nie ma się rozgrzewać na postoju, tylko w czasie jazdy...
Wiem, że kiedy włączamy ogrzewanie, wtedy silnik wolniej się nagrzewa, a niektórzy mówią, że jak jest włączona klima, to znowu silnik nagrzewa się szybciej...

Wie ktoś coś o tym?

Jak Wy postępujecie ze swoimi dieselkami i nie tylko???


Pozdrawiam, bojar.


[b][u]Walcz walcz walcz- Ty walczysz, ja walczę!!![/b][/u
Legia Warszawa !!!

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » sob sty 28, 2006 10:41

ważne żeby nagrzał się jak najszybciej ale jak najbardziej delikatnie i stopniowo
przez pierwsze kilometry wylaczone ogrzewanie i wylaczona dmuchawa
ultra lekka prawa stopa i niskie obroty - ja jeżdzę wtedy w taki zamkresie obrotów w którym praktycznie nie ma ciśnienia doładowania
mozna wlaczyc dodatkowe odbiorniki prądu żeby było większe obciążenie
na wysokich biegach nagrzewa się szybciej bo są większe obciążenia, ale nie można tak od razu obciążać silnika.
podstawa to: wszystko bardzo delikatnie :D jeżeli ktoś nie wie to radze sobie sprawdzić jak się zachowuje olej na dużym mrozie i jakie stawia opory oraz jakie są wtedy jego właściwości smarujące
niestety ale silnik potrzebuje przejechać sporą kilometrów w takie mrozy żeby się poprawnie nagrzać, to, że na wskazniku temp. bedzie 90 stopni nie oznacza NIC, bo olej rozgrzewa sie duzo, duzo wolniej. niestety jeżeli jeździ się tylko któtkie odcinki po mieście to auto ma małe szanse na zagrzanie.


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
pw524
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 304
Rejestracja: pt lut 18, 2005 17:22
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pw524 » sob sty 28, 2006 11:07

Myślę żę kolega wyczerpał temat w 100%.



Awatar użytkownika
bojar
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 14:57
Lokalizacja: Warszawa/Maków Maz.
Kontakt:

Post autor: bojar » sob sty 28, 2006 11:12

zaprzal, dzięki za pomoc- już Ci dałem punkt za pomoc- też wiedziałem, że trzeba go wolno rozgrzewać i bez ogrzewania, ale może ktoś wie co z tą klimatyzacją i nagrzewaniem się silnika, bo właśnie słyszałem, że przy włączonej klimie silnik rozgrzewa się szybciej...
nie wiem jak to może być prawda, skoro przy włączonej klimie załączają się wentylatory, które dodatkowo chłodzą silnik...
ale mogę się mylić...

pozdro!


[b][u]Walcz walcz walcz- Ty walczysz, ja walczę!!![/b][/u
Legia Warszawa !!!

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » sob sty 28, 2006 11:32

klima to duże obciążenie dla silnika, pewnie o to chodzi
jak ją włączysz na wolnych obrotach to pewnie silnik zaczyna inaczej pracowac, prawda?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob sty 28, 2006 14:06

Nie wiem jak w czwórkach ale w trójkach klima się nie włączy na zimnie. Więc pewnie ten sposób odpada.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » sob sty 28, 2006 14:10

Paweł Marek, znam auta w których się włącza w zimie


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob sty 28, 2006 14:23

Nie twierdzę że nie ma. Mam tylko trókę pod oknem i wiem że się nie da, i tak ma być bo jest czujnik temeratury który pozwala włączyć pow. +5 stopni

[ Dodano: Sob Sty 28, 2006 1:24 pm ]
Tzn nie wiem czy to dobre rozwiązanie ale takie jest fabryczne

[ Dodano: Sob Sty 28, 2006 1:25 pm ]
Co właściwie wcale mnie nie cieszy bo już od miesiąca klima nie była uruchamiana, a wiadomo czym to moze grozić. Zwłaszcza w 12l aucie.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
awl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: śr wrz 28, 2005 11:49
Lokalizacja: okolice W-wy
Kontakt:

Post autor: awl » sob sty 28, 2006 15:39

Fakt, że Golfy przynajmniej mój strasznie długo się nagrzewają. W moim służbowym Focusie po 3-4 km czuć już ciepłe powietrze w kabinie. W Golfie pomarzyć :(


Pozdrawiam,
Adam

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » sob sty 28, 2006 15:54

Paweł Marek pisze:Nie twierdzę że nie ma. Mam tylko trókę pod oknem i wiem że się nie da, i tak ma być bo jest czujnik temeratury który pozwala włączyć pow. +5 stopni
To chyba tylko w Climatronic, bo zwykla powinna sie wlaczyc. Przy zwyklej klimie chyba nawet nie ma czujnika temp zewnetrznej, nie liczac tego od MFA (o ile jest).


[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...

Awatar użytkownika
bojar
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 14:57
Lokalizacja: Warszawa/Maków Maz.
Kontakt:

Post autor: bojar » ndz sty 29, 2006 01:00

Nie, no co Wy- w każdej klimie jest czujnik temp. - nie włączy się sprężarka jak jest za zimno....
widzę, że wszyscy mylą pojęcia włączyć klimę z uruchomieniem sprężarki.
Jasne, że się da "włączyć klimę"- czyli w zwykłej klimie zapali się od niej lampka, a w climatronicu zniknie napis "ECON", ale to nie znaczy, że działa klima- to tylko załączają się wentylatory.
"Uruchomić sprężarkę" da się tylko w temp. powyżej +5 st C, a jeżeli ktoś twierdzi, że w te mrozy uruchamia mu się sprężarka, to znaczy, że ma uszkodzony czujnik i długo się tą klimą nie nacieszy...

przynajmniej takie jest moje zdanie i moja wiedza...

Pozdro!


[b][u]Walcz walcz walcz- Ty walczysz, ja walczę!!![/b][/u
Legia Warszawa !!!

jajko
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: pt lis 11, 2005 14:49
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: jajko » ndz sty 29, 2006 01:37

zaprzal pisze:przez pierwsze kilometry wylaczone ogrzewanie i wylaczona dmuchawa
Tu się nie do końca zgodzę, znam przypadki, gdzie po nagrzaniu silnika, puszczeniu gorącego powietrza na szybę spowodowało szok termiczny i szyba pękła. Czyli sposób w miarę ok, ale ciepłe powietrze kierować do kabiny i na nogi, dopiero później na szybę.
zaprzal pisze:mozna wlaczyc dodatkowe odbiorniki prądu żeby było większe obciążenie
Gdy alternator jest zimny? Chyba tylko po to żeby go szybciej zniszczyć. Z włączaniem odbiorników prądu też trzeba trochę poczekać, nie tak długo jak na silnik, ale trochę trzeba.



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » ndz sty 29, 2006 09:41

zaprzal pisze:przez pierwsze kilometry wylaczone ogrzewanie i wylaczona dmuchawa
Nie wiem jak mozna nie wlaczac nawiewu i ogrzewania przez kilka kilometrow ?
Przy takich temperaturach jak teraz mamy, szyby od razu paruja, a nawet szronieja (nie mowie juz co sie dzieje jak wsiadzie komplet osob)
Nie mowie zeby zaraz rozkrecac mocno nawiew, ale przynajmniej "1" na szyby. Wiadomo czym grozi jazda z zaparowanymi lub oszronionymi szybami...
Polecam lekture http://vw2.info/galerie/mk3/Data/page.htm?58,0


[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » ndz sty 29, 2006 10:03

Ja tam jak jest mróz ide 10 minut wcześniej,pale,ogrzewanie na full na szyby i jest ok.Wchodze do auta to mam ciepło,szyby odmarzniete i luzik.I mam gdzieś że tak nie powinno sie robić.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 178 gości