Dzialanie ukladu chlodzenia

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

rav9
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: czw gru 01, 2005 16:10
Lokalizacja: Kraków

Dzialanie ukladu chlodzenia

Post autor: rav9 » pt lip 24, 2009 10:44

Witam, mam pytanie odnosnie poprawnosci dzialania ukladu chlodzenia. U mnie jest tak ze przez pierwsze 10 min dzialania silnika plyn rozgrzewa sie az wskazowka dojdzie do 90 stopni i jak leciutko przekroczy to otwiera sie termostat i wraca z powrotem do 90 stopni. Niestety po ok 2 minutach z powrotem zaczyna rosnac i w przeciagu 5 minut dochodzi do ponad 100 stopni i wlacza sie wentylator.
Czy nie za szybko mi sie grzeje - co moze byc nie tak?
Czy nie powinno byc tak ze termostat powinien sie klika razy otworzyc i zamknac zanim dojdzie do takiego zagrzania plynu ze wlacza sie wentylator?



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » pt lip 24, 2009 16:07

A co ma schłodzic ten płyn na postoju?



wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » pt lip 24, 2009 16:32

rav9, z tego co piszesz można wnioskować że nie załącza sie pierwszy bieg wentylatora, sprawdź na krótko czy działaja dwa biegi



rav9
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: czw gru 01, 2005 16:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: rav9 » pt lip 24, 2009 19:33

Oba biegi sie zalaczaja, pierwszy przy lekko powyzej 100 st a drugi przy 110 st. Wiem ze moze cos z czujnikiem jest nie tak bo chyba powinien sie wczesniej wlaczac ale niepokoi mnie to ze tak szybko dochodzi do przekroczenia tych 90 stopni.
Jak jezdzilem dieslem tez golf III to dopiero po 20-30 min odchylala sie wskazowka od 90 stopni i wtedy zalaczal sie wentylator. a tu przy benzynie to po 10 minutach jazdy - od zapalenia zminego silnika juz mi przekracza 90 stopni i po dalszych 3-4 od otwarcia termostatu przekracza 90 stopni i dochodzi do 100 gdzie nastepuje wlaczenie wiatraka.



wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » pt lip 24, 2009 19:49

termostat otwiera się przy 85°C

wentylator
pierwszy bieg chyba 95°C
drugi chyba 102°C
rav9 pisze:otwarcia termostatu przekracza 90 stopni i dochodzi do 100 gdzie nastepuje wlaczenie wiatraka
może spróbuj wymienić termostat
Ostatnio zmieniony pt lip 24, 2009 19:52 przez wojtas4589, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pt lip 24, 2009 19:53

Ludzie,czemu szukacie dziury w całym?Auto się normalnie nagrzewa,wentylator się załancza,co więcej chcieć?
stonefree pisze:A co ma schłodzic ten płyn na postoju?
Dokładnie :bajer:



wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » pt lip 24, 2009 19:58

bongo pisze:stonefree napisał/a:
A co ma schłodzic ten płyn na postoju?
Dokładnie
A pompa wodna i wiatrak to po co niby są?



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pt lip 24, 2009 20:10

wojtas4589 pisze:A pompa wodna i wiatrak to po co niby są?
A czy ty czytasz ze zrozumieniem czy tylko obrazki ogladasz?
rav9 pisze:U mnie jest tak ze przez pierwsze 10 min dzialania silnika plyn rozgrzewa sie az wskazowka dojdzie do 90 stopni i jak leciutko przekroczy to otwiera sie termostat i wraca z powrotem do 90 stopni. Niestety po ok 2 minutach z powrotem zaczyna rosnac i w przeciagu 5 minut dochodzi do ponad 100 stopni i wlacza sie wentylator.
Chodzi o ten czas do włączenia wentylatora :bajer:
P.S.Pompa wodna sama w sobie nie chłodzi,ona wymusza jedynie obieg czynnika chłodzącego.



CQ
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 631
Rejestracja: pn gru 05, 2005 23:04
Lokalizacja: Wieluń/Wrocław/Katowice

Post autor: CQ » pt lip 24, 2009 20:20

bongo pisze: Chodzi o ten czas do włączenia wentylatora :bajer:
P.S.Pompa wodna sama w sobie nie chłodzi,ona wymusza jedynie obieg czynnika chłodzącego.
idąc tym tokiem rozumowania to równie dobrze można stwierdzić ze wiatrak też nie chłodzi ale wymysza przepływ,a chłodzi powietrze :chytry: i to nie kazde, tylko zimne :rotfl:
chlopaki, niepotrzebnie lapiecie sie za slowka
Ostatnio zmieniony pt lip 24, 2009 20:22 przez CQ, łącznie zmieniany 1 raz.



wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » pt lip 24, 2009 20:28

bongo pisze:P.S.Pompa wodna sama w sobie nie chłodzi,ona wymusza jedynie obieg czynnika chłodzącego.
A jak wiadomo wymusza obieg po to żeby płyn przeleciał przez chłodnice i z pomocą wiatraka się chłodził
bongo pisze:A pompa wodna i wiatrak to po co niby są?
A czy ty czytasz ze zrozumieniem czy tylko obrazki ogladasz?
ja tak, w przeciwieństwie do Ciebie



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pt lip 24, 2009 20:48

wojtas4589 pisze:bongo napisał/a:
P.S.Pompa wodna sama w sobie nie chłodzi,ona wymusza jedynie obieg czynnika chłodzącego.

A jak wiadomo wymusza obieg po to żeby płyn przeleciał przez chłodnice i z pomocą wiatraka się chłodził

bongo napisał/a:
A pompa wodna i wiatrak to po co niby są?
A czy ty czytasz ze zrozumieniem czy tylko obrazki ogladasz?

ja tak, w przeciwieństwie do Ciebie
Jakbyś miał walnięty termostat który radzisz wymienić,to ten płyn przez tą chłodnicę by nie przeleciał i nie załączył wiatraka miszczu :bajer:
Auto normalnie działa a ty wymyślasz dziwne teorie :bajer: Niech autor tematu cały silnik wymieni,wtedy będzie dobrze.Tyle od mnie.



wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » pt lip 24, 2009 21:03

A czy miszcz bongo, bierze pod uwagę, że termostat może otwierać za późno, ja nigdzie nie napisałem , że termostat się nie otwiera wogóle



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pt lip 24, 2009 21:11

wojtas4589 pisze:A czy miszcz bongo, bierze pod uwagę, że termostat może otwierać za późno
Że co?Jak za pózno to miałbyś pózniejsze załączenie wentylatora,bo pózniej temperatura doszłaby do czujnika w chłodnicy...A wskaznik temperatury jest w głowicy,i z niego idzie sygnał do wskaznika...Analogowego zresztą dla którego +-5 st nie robi żadnej różnicy.



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » pt lip 24, 2009 21:14

wojtas4589 pisze:A pompa wodna i wiatrak to po co niby są?
Ok. Uruchamiasz silnik. Pracuje na postoju, dajesz mu 2500 obrotów, powiedzmy odpowietrzasz układ. Termostat puszcza przy 90 parę stopni, temperatura nawet nie spadnie, bo za mało tego w chłodnicy, więc grzeje się dalej i włacza wentylator. Moim zdaniem jest to normalne zjawisko i chłopak nie ma czego szukać. To chciałem powiedzieć.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 183 gości