Skaczące obroty lub silnik gasnie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

rafal89wlodz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: sob lut 28, 2009 18:09
Lokalizacja: Łódź

Skaczące obroty lub silnik gasnie

Post autor: rafal89wlodz » śr lip 22, 2009 19:49

Witam mam takie problemy.

1) np jade autem i dojezdam do swiatel i wcisakam sprzeglo auto gasnie
2) obroty stoja czsem normalnie na ok 900 obortow a raz na 1100 a nawet czasem na 400-600
3) gdy skrece kola w aucie na maksa obojetne w ktora strone to wlasnie oborty tez silnie spadaja a auto czasem gasnie.

Wymienialem juz kable, swiece , filtry, olej, sonde lambda. podlaczylem go pod komputer i wyszlo mi ze uszkodzony jest czujnik halla czy to moze byc to??

z góry dzieki za odpowiedzi:)



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » śr lip 22, 2009 21:29

rafal89wlodz pisze:podlaczylem go pod komputer i wyszlo mi ze uszkodzony jest czujnik halla
Błąd czujnika halla brak sygnału - bład jest zawsze przy diagnozie na nieuruchomionym silniku. Gdyby był uszkodzony, silnik nie pracowałby.
Co do objawów, to stawiałbym na silniczek krokowy, lub zasyfioną przepustnice.



rafal89wlodz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: sob lut 28, 2009 18:09
Lokalizacja: Łódź

Post autor: rafal89wlodz » czw lip 23, 2009 13:14

silniczek krokowy tez byl wymieniany. na 1 szym komputerze wyszedl blad sonda lambda i czujnik przepustnicy. facet w sklepie pwoiedzial zeby wymienil sonde lambde i podpiol go znow pod kompa. wymienilem sonde i wlasnie podpiol mi go pod komputer i wyszedl czujnik halla.



Awatar użytkownika
pelsonpnk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 14:45
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: pelsonpnk » czw lip 23, 2009 13:54

sprawdź czy nie łapie gdzieś lewego powietrza...
- przy filtrze powietrza
- koło wtrysku



rafal89wlodz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: sob lut 28, 2009 18:09
Lokalizacja: Łódź

Post autor: rafal89wlodz » czw lip 23, 2009 14:35

a w jaki sposob to najlepiej sprawdzic??



Awatar użytkownika
pelsonpnk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 14:45
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: pelsonpnk » czw lip 23, 2009 15:02

sprawdz czy rura ktora idzie od wtrysku do filtra jest dobrze zacisnieta, nie majakichs przerw itp.



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » czw lip 23, 2009 15:40

pelsonpnk pisze:sprawdz czy rura ktora idzie od wtrysku do filtra jest dobrze zacisnieta
To akurat raczej nie powinno mieć znaczenia, bardziej nieszczelność za przepustnicą, czyli uszczelnienie podstawy wtryskiwacza, wężyki podciśnienia, wąż do serwa hamulców.



rafal89wlodz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: sob lut 28, 2009 18:09
Lokalizacja: Łódź

Post autor: rafal89wlodz » czw lip 23, 2009 16:36

ok ale jak to sprawdzic czy to jest to?? nie wiem reką docisnac czy co??



Awatar użytkownika
AndrzejYankes
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: wt sie 08, 2006 18:30
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.[POS]
Kontakt:

Post autor: AndrzejYankes » czw lip 23, 2009 17:29

Niesprawny (uszkodzony) przepływomierz też może powodować opisane przez Ciebie problemy. Tak miałem w swoim samochodzie - silnik gasł przy wciśnięciu sprzęgła, falowały obroty, oraz był błąd sondy Lambda - po wymianie przepływki jak ręką odjął



rafal89wlodz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: sob lut 28, 2009 18:09
Lokalizacja: Łódź

Post autor: rafal89wlodz » czw lip 23, 2009 17:55

a duzo cie wyniosla wymiana?/


i jak sie dowiedziec czy rzeczywiscie to jest to??
Ostatnio zmieniony czw lip 23, 2009 17:58 przez rafal89wlodz, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
AndrzejYankes
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: wt sie 08, 2006 18:30
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.[POS]
Kontakt:

Post autor: AndrzejYankes » czw lip 23, 2009 18:00

rafal89wlodz pisze:a duzo cie wyniosla wymiana?/
Rok temu zapłaciłem w serwisie Boscha 620 PLN (w tym 10% rabatu). Obecnie cena jest niższa niż 500 PLN, ale piszę o przepływce do 1.6 AEK. Nie wiem jaka jest w Twoim autku. No i nie wiadomo, czy u Ciebie problem jest w przepływce.

Odłącz przepływomierz (wyjmij wtyczkę) i zobacz czy będzie jakakolwiek różnica w pracy silnika.
Ale zacznij, tak jak radzili koledzy, od sprawdzenia szczelności w dolocie i przewodach podciśnieniowych
Jakie jest oznaczenie Twojego silnika?
Ostatnio zmieniony czw lip 23, 2009 18:09 przez AndrzejYankes, łącznie zmieniany 3 razy.



rafal89wlodz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: sob lut 28, 2009 18:09
Lokalizacja: Łódź

Post autor: rafal89wlodz » czw lip 23, 2009 18:07

ok wiec teraz jak mam sprawdzic to lewe powietrze dociskac czy jak??



Awatar użytkownika
AndrzejYankes
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: wt sie 08, 2006 18:30
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.[POS]
Kontakt:

Post autor: AndrzejYankes » czw lip 23, 2009 18:11

rafal89wlodz pisze:ok wiec teraz jak mam sprawdzic to lewe powietrze dociskac czy jak??
Ja poruszałem przewodami podciśnieniowymi i nasłuchiwałem świstu zasysanego powietrza i ewentualnej różnicy w pracy silnika



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » czw lip 23, 2009 21:29

P.S. A tak wogóle rafal89wlodz, jaki to jest silnik??



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 424 gości