golf 4 - silnik - brak mocy
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: śr lip 22, 2009 21:57
- Lokalizacja: białystok
golf 4 - silnik - brak mocy
Witam
mam problem z Gilfikiem 4 z 2001r z silnikiem 1.6 16V
Silnik strasznie slabo wchodzi na obroty, tak jak by mu brakowalo mocy . doslownie jest zamulony
diagnostyka testerem nic nie wykazala tak jak by wszystkie podzespoly byly wporzadku .. moze to mylne pojecie??;/
wiec jak nie usterka elektryczna to mechaniczna?? ale gdzie szukac?
mam problem z Gilfikiem 4 z 2001r z silnikiem 1.6 16V
Silnik strasznie slabo wchodzi na obroty, tak jak by mu brakowalo mocy . doslownie jest zamulony
diagnostyka testerem nic nie wykazala tak jak by wszystkie podzespoly byly wporzadku .. moze to mylne pojecie??;/
wiec jak nie usterka elektryczna to mechaniczna?? ale gdzie szukac?
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: śr lip 22, 2009 21:57
- Lokalizacja: białystok
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
Kod silnika, jeżeli to jest auto z przepływomierzem, należy zrobic log dynamiczny. Oprócz kata należy wykluczyć koncowy tłumik (rzadko środkowy), pomiar anemometrem powinien wystarczyc do droznosci wydechu.
Następnym krokiem jest sprawdzenie ciśnienia paliwa. Problemy z mocą wogóle należy zacząć od pomiaru sprężania.
Następnym krokiem jest sprawdzenie ciśnienia paliwa. Problemy z mocą wogóle należy zacząć od pomiaru sprężania.
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: śr lip 22, 2009 21:57
- Lokalizacja: białystok
Czy po wyłączeniu goracego silnika słyszysz strzelanie (cykanie blachy) pod podwoziem?kamil-bucko pisze:tak to autko ma przeplywomierz... co do wydechu to zauwazylem ze strasznie gorace powietrze z niego leci, to raczej nie normalne, nie da sie reki przytrzymac dluzej przed koncowa rura ,,,
Czy słyszysz jakieś obce dźwięki z wydechu jadąc z otwartą szybą?
Czyli na wolnych obrotach „puch puch” jak motor lub „pierdzenie” na wyższych obrotach lub po dodaniu gazu? Czy trzęsie się lewarek od skrzyni przy zimnym silniku?
Gorące powietrze z wydechu (nadmierne rozgrzewanie się rur pod podwoziem), przy spadku mocy jest jednym z objawów pracy na 3 cylindry.
Witam,
Podepnę się pod temat.
Lewarek się nie trzęsie.
Akurat, ja nie odczuwam jakiegoś spadku mocy (no chyba, że mam włączoną AC ), ale może coś się zaczyna dziać i warto się tym zająć.
pzdr
Podepnę się pod temat.
O czym świadczy ten objaw, bo tak mam?Seru79 pisze:Czy po wyłączeniu goracego silnika słyszysz strzelanie (cykanie blachy) pod podwoziem?
Czasami słysze tak jakby pierdzenie na wyższych obrotach, szczególnie na 1 i 2 bieguSeru79 pisze:Czy słyszysz jakieś obce dźwięki z wydechu jadąc z otwartą szybą?
Czyli na wolnych obrotach „puch puch” jak motor lub „pierdzenie” na wyższych obrotach lub po dodaniu gazu? Czy trzęsie się lewarek od skrzyni przy zimnym silniku?
Lewarek się nie trzęsie.
Akurat, ja nie odczuwam jakiegoś spadku mocy (no chyba, że mam włączoną AC ), ale może coś się zaczyna dziać i warto się tym zająć.
pzdr
Ostatnio zmieniony czw lip 23, 2009 10:59 przez krysiu82, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: śr lip 22, 2009 21:57
- Lokalizacja: białystok
Czy po wyłączeniu goracego silnika słyszysz strzelanie (cykanie blachy) pod podwoziem?
Czy słyszysz jakieś obce dźwięki z wydechu jadąc z otwartą szybą?
Czyli na wolnych obrotach „puch puch” jak motor lub „pierdzenie” na wyższych obrotach lub po dodaniu gazu? Czy trzęsie się lewarek od skrzyni przy zimnym silniku?
Gorące powietrze z wydechu (nadmierne rozgrzewanie się rur pod podwoziem), przy spadku mocy jest jednym z objawów pracy na 3 cylindry.[/quote]
- zadnego strzelania nic...
-brak dziwnych dzwiekow
-silnik pracuje gladko bez zarzutow i zadnego pierdzenia
-nie trzesie sie lewarek
jedyne co da sie uslyszec to czasami tykanie (tak jakby wtryskiwacz glosniej zaczal pracowac) przy wolnych obrotach na biegu jalowym, dzieje sie to czasami raz silnik pracuje bez zadnego tykniecia a raz zaczyna tykac w odstepach co 20 sekund chwile potyka i znow nic nie slychac
Czy słyszysz jakieś obce dźwięki z wydechu jadąc z otwartą szybą?
Czyli na wolnych obrotach „puch puch” jak motor lub „pierdzenie” na wyższych obrotach lub po dodaniu gazu? Czy trzęsie się lewarek od skrzyni przy zimnym silniku?
Gorące powietrze z wydechu (nadmierne rozgrzewanie się rur pod podwoziem), przy spadku mocy jest jednym z objawów pracy na 3 cylindry.[/quote]
- zadnego strzelania nic...
-brak dziwnych dzwiekow
-silnik pracuje gladko bez zarzutow i zadnego pierdzenia
-nie trzesie sie lewarek
jedyne co da sie uslyszec to czasami tykanie (tak jakby wtryskiwacz glosniej zaczal pracowac) przy wolnych obrotach na biegu jalowym, dzieje sie to czasami raz silnik pracuje bez zadnego tykniecia a raz zaczyna tykac w odstepach co 20 sekund chwile potyka i znow nic nie slychac
nie pomyślałem o tym
Kolego musisz na Vaga pojechać i pod kompa sie podpiąć bo przedmówca ma chyba rację.
Wklejam taki mały opisik:
"Sonda lambda (czyli czujnik tlenu) jest bardzo ważną częścią układu wydechowego. Jej działanie ma duży wpływ na emisję spalin oraz zużycie paliwa.
Niesprawna sonda lambda powoduje przekroczenia dopuszczalnej wartości emisji spalin. Innymi negatywnymi skutkami niesprawności sondy lambda jest znaczny wzrost zużycia paliwa sięgający nawet 50 procent oraz obniżenie mocy silnika. Żeby zapobiec takim niekorzystnym sytuacjom zaleca się kontrolę sondy lambda co 30 tys. kilometrów.
- Regularne kontrole i ewentualna wymiana zużytej sondy lambdy są opłacalne zarówno ze względów ekonomicznych, jak i z uwagi na ochronę środowiska - mówi Dariusz Piaskowski, właściciel firmy Mebus, specjalizującej się w naprawie i wymianie układów wydechowych. - Przegląd tego elementu nie jest drogi w porównaniu ze szkodami, jakie mogą wyniknąć z jego niesprawności. Zepsuta sonda lambda ma duży wpływ na nieprawidłowe działanie katalizatora i jego szybkie niszczenie. Dzieje się tak na skutek powstawania niekorzystnego składu mieszanki spalinowej, co prowadzi do uszkodzenia katalizatora i konieczności jego wymiany.
Na zużycie sondy lambdy wpływ ma środowisko, w jakim pracuje. Poddawana jest ona stałemu obciążeniu termicznemu, chemicznemu i mechanicznemu, dlatego starsze sondy mogą zawyżać wartości emisji spalin. W normalnych warunkach sonda działa prawidłowo ok. 50-80 tys. km, sondy podgrzewane osiągają żywotność nawet 160 tys. km. Elementem, który doprowadza do szybszego zużycia sondy lambdy lub jej trwałego uszkodzenia, jest niskooktanowe, zanieczyszczone lub zawierające ołów paliwo.
- Zużycie sondy przyspieszają także cząsteczki oleju lub wody, które w różny sposób mogą przedostawać się do układu wydechowego - powiedział Dariusz Piaskowski. - Do uszkodzenia może doprowadzić również wadliwe działanie instalacji elektrycznej. Należy pamiętać, iż kontrolowanie sprawności sondy lambda ma wpływ na nasze bezpieczeństwo, bowiem na skutek jej niesprawności może dojść nawet do zapłonu katalizatora, a co za tym idzie, całego samochodu.
Autor: (S. I) "
Kolego musisz na Vaga pojechać i pod kompa sie podpiąć bo przedmówca ma chyba rację.
Wklejam taki mały opisik:
"Sonda lambda (czyli czujnik tlenu) jest bardzo ważną częścią układu wydechowego. Jej działanie ma duży wpływ na emisję spalin oraz zużycie paliwa.
Niesprawna sonda lambda powoduje przekroczenia dopuszczalnej wartości emisji spalin. Innymi negatywnymi skutkami niesprawności sondy lambda jest znaczny wzrost zużycia paliwa sięgający nawet 50 procent oraz obniżenie mocy silnika. Żeby zapobiec takim niekorzystnym sytuacjom zaleca się kontrolę sondy lambda co 30 tys. kilometrów.
- Regularne kontrole i ewentualna wymiana zużytej sondy lambdy są opłacalne zarówno ze względów ekonomicznych, jak i z uwagi na ochronę środowiska - mówi Dariusz Piaskowski, właściciel firmy Mebus, specjalizującej się w naprawie i wymianie układów wydechowych. - Przegląd tego elementu nie jest drogi w porównaniu ze szkodami, jakie mogą wyniknąć z jego niesprawności. Zepsuta sonda lambda ma duży wpływ na nieprawidłowe działanie katalizatora i jego szybkie niszczenie. Dzieje się tak na skutek powstawania niekorzystnego składu mieszanki spalinowej, co prowadzi do uszkodzenia katalizatora i konieczności jego wymiany.
Na zużycie sondy lambdy wpływ ma środowisko, w jakim pracuje. Poddawana jest ona stałemu obciążeniu termicznemu, chemicznemu i mechanicznemu, dlatego starsze sondy mogą zawyżać wartości emisji spalin. W normalnych warunkach sonda działa prawidłowo ok. 50-80 tys. km, sondy podgrzewane osiągają żywotność nawet 160 tys. km. Elementem, który doprowadza do szybszego zużycia sondy lambdy lub jej trwałego uszkodzenia, jest niskooktanowe, zanieczyszczone lub zawierające ołów paliwo.
- Zużycie sondy przyspieszają także cząsteczki oleju lub wody, które w różny sposób mogą przedostawać się do układu wydechowego - powiedział Dariusz Piaskowski. - Do uszkodzenia może doprowadzić również wadliwe działanie instalacji elektrycznej. Należy pamiętać, iż kontrolowanie sprawności sondy lambda ma wpływ na nasze bezpieczeństwo, bowiem na skutek jej niesprawności może dojść nawet do zapłonu katalizatora, a co za tym idzie, całego samochodu.
Autor: (S. I) "
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
Ale czytacie panowie: napisał że diagnostyka testerem nic nie wywala. Widzieliście kiedyś rozgrzany do czerwoności kolektor wydechowy? czym to jest spowodowane? zbyt ubogą mieszanką, jakby nie chodził na wszystkie gary to by wyrzucił błąd albo popierdywał i szarpał. A uboga mieszanka to układ paliwowy i przepływka w pierwszej kolejnosci do sprawdzenia. A tyka Ci kolego pewnie zawór EVAP.
Ostatnio zmieniony pn lip 27, 2009 12:46 przez Jacek75, łącznie zmieniany 1 raz.
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 268 gości