wycieraczka

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
menio
...
...
Posty: 284
Rejestracja: pn lip 20, 2009 19:10
Lokalizacja: DSR
Kontakt:

wycieraczka

Post autor: menio » śr lip 22, 2009 20:40

witam ile centów przed końcem szyby powinna zatrzymywać się wycieraczka kierowcy jak idzie do góry?


za odpo z góry welkie dzięki


[b]OBECNY BOROGOLF[/b] http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=594285
[b]EX Varia(n)t--> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=305940[/b]

Awatar użytkownika
przem_uc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: wt sty 06, 2009 23:21
Lokalizacja: Łódź

Post autor: przem_uc » śr lip 22, 2009 21:18

Witam. Dołączam się do pytania, jeśli menio pyta o odległość zatrzymania wycieraczki od słupka kierowcy.



brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: brynol » śr lip 22, 2009 21:20

menio pisze:ile centów przed końcem szyby powinna zatrzymywać się wycieraczka kierowcy jak idzie do góry?
xD a co to za pytanie?
odkrec srube i ustaw jak Ci pasuje i jak wygodnie :D
tak bedzie najprosciej i najlepiej, w moim idzie do samego konca szyby..
jak bedziesz ustawial to wlacz spryski i na max obroty wycieraczke, bo na 2 biegu mocniej nia "rzuca"

[ Dodano: 22 Lip 2009 21:21 ]
zjedmij zaslepke z poczatku wycieraczki, odkrec srube, chyba 13 klucz i ustaw pod siebie ;p


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » śr lip 22, 2009 21:22

Wycieraczkę ustawiasz tak aby płasko równolegle do podszybia leżała, a u mnie idzie do momentu kiedy jest równolegle ze słupkiem... Ile to może być 2-3 centymetry...


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr lip 22, 2009 21:22

Na szybie którą teraz mam (podróba jakaś firmy nie pamiętam) jest kreska do usstawienia tego. Praktycznie prawie do krawędzi tak żeby o listwę dachową nie zaczepiała


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
przem_uc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: wt sty 06, 2009 23:21
Lokalizacja: Łódź

Post autor: przem_uc » śr lip 22, 2009 21:33

Ha, właśnie, ja też mam ustawienie firmowe, ale jak pada, to wycieraczka zostawia jakieś 8 cm przy lewym słupku - to poważnie utrudnia jazdę.
brynol pisze:xD a co to za pytanie?
odkrec srube i ustaw jak Ci pasuje i jak wygodnie
mam tak zapieczoną wycieraczkę na gwincie, że nie mogę ściągnąć (a na podszybiu nie da się tego solidnie podważyć) :(
a właściwie to zapieczona na gwincie jest ta podkładka pod śrubą - leję wd40 i nic.
Ostatnio zmieniony śr lip 22, 2009 21:35 przez przem_uc, łącznie zmieniany 1 raz.



brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: brynol » śr lip 22, 2009 21:52

przem_uc, ja z moja walczylem tez sporo, no ale musi puscic... kilka razy spryskaj wd-40, poczekaj pare minut i probuj, musi puscic ;p
powodzenia
Ostatnio zmieniony śr lip 22, 2009 21:52 przez brynol, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

Awatar użytkownika
menio
...
...
Posty: 284
Rejestracja: pn lip 20, 2009 19:10
Lokalizacja: DSR
Kontakt:

Post autor: menio » śr lip 22, 2009 22:31

no to tak miałem stary mechanizm (zaje... wyrobiony) to jakieś 8 centów brakowało do słupka na pierwszym biegu na drugim tak nawalało w tą gume ze szkoda gadać a trzeciego tu już nie właczałem.. dlatego nie wiem ile zatrzymuje się w orginale więc z tąd to pytanie. Czyli 2-3 centy od słubka i bedzie dobrze? no i rzeby nie była za wysoko jak już jest w normal pozycji....

[ Dodano: 22 Lip 2009 22:35 ]
najprostszym sposobem zeby sciągnąć pióro z tego czopa to:
odkręcić nakretke
spryskać wó de
nastepnie lać wodą po szybie i włączyć 2 bieg (uwaga zeby woda nie ochlapała :grin:
po chwili czopy powinny chodzić nadal a całe pióra stać
wtedy zamykamy maske podnosimy pióra tak jakbyśmy chcieli wymienić wycieraczke i je wyciągamy
i to by było chyba tyle
w moim przypadku zadziałało pierwszorzędnie


[b]OBECNY BOROGOLF[/b] http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=594285
[b]EX Varia(n)t--> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=305940[/b]

Awatar użytkownika
przem_uc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: wt sty 06, 2009 23:21
Lokalizacja: Łódź

Post autor: przem_uc » czw lip 23, 2009 10:01

menio, gdybyś mógł podać bardziej jasny opis o co chodzi z tym
menio pisze:nastepnie lać wodą po szybie i włączyć 2 bieg (uwaga żeby woda nie ochlapała :grin:
po chwili czopy powinny chodzić nadal a całe pióra stać
Jak to uzyskać, że pióra nie chodzą jak jest włączony 2 bieg?
Chętnie spróbuję tego sposobu :chytry:



Awatar użytkownika
flatron316
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:34
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Post autor: flatron316 » czw lip 23, 2009 10:26

menio pisze:najprostszym sposobem zeby sciągnąć pióro z tego czopa to:
odkręcić nakretke
spryskać wó de
nastepnie lać wodą po szybie i włączyć 2 bieg (uwaga zeby woda nie ochlapała :grin:
po chwili czopy powinny chodzić nadal a całe pióra stać
wtedy zamykamy maske podnosimy pióra tak jakbyśmy chcieli wymienić wycieraczke i je wyciągamy
i to by było chyba tyle
To tak nie zabardzo jak ci się zaczną same czopy krecic.
Tam jest taki drobny frezik-i w ramieniu wycieraczki też -jak się czop obróci i to zetnie (wyszlifuje) w środku to potem może ci się ramię przesuwac na tym czopie np zimą przy sniegu i przyjmowac rózne pozycje albo zatrzymać

Ja bym raczej proponował jednak wyjąć normalnie -do góry



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » czw lip 23, 2009 11:07

ja mam inny patent, podnoszę wycieraczki jak do wymiany i naciskam a raz pociągam wzdłuż osi mocowania ramienia za ramie oczywiście i zawsze puszcza


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Bednarus
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 854
Rejestracja: pn maja 23, 2005 17:33
Lokalizacja: PZL
Kontakt:

Post autor: Bednarus » czw lip 23, 2009 11:28

Ja jak ściągałem wycieraczkę to odkręciłem śrubę i z wyczuciem ruszałem nią góra -dól. Jak się lekko obluzowała to potem bez problemu zeszła z czopa. I raczej w ten sposób frezów się nie uszkodzi.



Awatar użytkownika
menio
...
...
Posty: 284
Rejestracja: pn lip 20, 2009 19:10
Lokalizacja: DSR
Kontakt:

Post autor: menio » czw lip 23, 2009 13:03

przem_uc, to jest tak jezeli srubka jest odkrecona to już nic nie dociska pióra do szyby... wiec lejąc wode wycieraczka po czwili zaczyna sie coraz bardziej slizgać po szybie i tu zaczyna działać ta spręzynka co jest przy piórze podnosząć do góry ten koniec gdzie była przykręcona srubka...flatron316, jeżeli w szybko wyłączysz wycieraczki to Ci sie nic nie stanie a jak staniesz i bedziesz się patrzył ze czopy się kręcą a pióro nie to jasne ze ci sie zeszlifuje... ja tak robiłem i przy 160 nic się nie przestawia...


[b]OBECNY BOROGOLF[/b] http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=594285
[b]EX Varia(n)t--> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=305940[/b]

Awatar użytkownika
Bednarus
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 854
Rejestracja: pn maja 23, 2005 17:33
Lokalizacja: PZL
Kontakt:

Post autor: Bednarus » czw lip 23, 2009 13:26

Ale po co polewać wodą włączać wycieraczki i patrzeć jak się czopy zaczną obracać. Dużo zachodu. Ta sama zasada działania ma miejsce, kiedy ruszasz wycieraczką góra - dól. Sucho, czysto i szybko bez rozciągania węży, czy polewania wodą z wiaderka.
Ostatnio zmieniony czw lip 23, 2009 13:28 przez Bednarus, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: IronShadow0Zew i 352 gości