1.9 TD AAZ, naprawa, części, problem.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
bartoszbaran89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt sie 19, 2008 09:51
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

1.9 TD AAZ, naprawa, części, problem.

Post autor: bartoszbaran89 » śr lip 22, 2009 12:41

Nadszedł czas i na mojego AAZ'ta. Po długiej i ciężkiej pracy na ściętym klinie, postanowiłem zmienić los mojego golfa (wcześniej tylko złom). Więc poszperałem na forum, pomęczyłem trochę kolegę arwam i udało się. Znaczy jeszcze nie do końca ale będzie git majonez. Zacząłem od demontażu silnika i skrzyni, później je rozczłonkowałem:). Ruszyłem dalej, odkręciłem ,miskę, wał i korbowody. I zaczęły się problemy. Zauważyłem pęknięcia na 2 tłokach... Pomyślałem, że jak już robię to do porządku. Ściągłem głowice, wyjąłem tłok i okazało się, że 2 tłoki są do wymiany. Oczywiście nowa uszczelka pod głowicę i planowanie... I mam tu pytanie, miałem założona metalową uszczelkę, i chcę mieć taką samą, gdzie ją kupić, jak pytam się w sklepach o tą wzmacnianą (metalową) to mówią, że do tej wersji (TD, AAZ) nie ma takiego czegoś... Co mam zrobić, gdzie szukać? A taką uszczelkę muszę mieć ponieważ... montowany jest IC, większa dawka paliwa (boost pin), usunięta sprężyna z pompy (mody na forum:)), ciśnienie na turbo pójdzie w górę... nie chce by po złożeniu mi się po miesiącu wysrało... a jeszcze przy okazji rozebranego silnika:) jakieś mody są? Poniżej zdjęcie rozebranego silnika, teraz będę robił na bieżąco aktualizacje z prac...:) I jak zapali to polecam...:)
Obrazek

Poniżej zdjęcie wały i koła pasowego, 2 tłoki, uszczelka... To co w AAZ'ecie pada jako wada fabryczna (gibające koło i te sprawy)... Tak z innej beczki to prawda, że VW daje dożywotnią gwarancję na tłoki? Bo to jest dziwne, żeby tłok był uszkodzony od dołu... Jak ściągłem miskę olejową to wypadły właśnie te metalowe kawałki z Tłoka...

Obrazek

Zakładam wał z TDI, kolo pasowe z TDI i nowe panewki + 2 tłoki, części wyszły mnie kolo 450zł, robocizny nie ma bo robię sam...


..Vide Cull Fide..
Mój "Gadziu": http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=187710

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » śr lip 22, 2009 18:57

to remont robisz fest. planowanie zrobiles, a zawory szczelne? dotarles chociaz? uszczelniacze wymienione? luz na prowadnicach sprawdzony? w jakim stanie sa tuleje cylindrow?

uszczelka do aaz kazda [szanujacej sie firmy] ma metalowe obramowania wokol otworow na tloki.

dozywotnia gwarancja? :helm:


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
bartoszbaran89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt sie 19, 2008 09:51
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: bartoszbaran89 » śr lip 22, 2009 19:18

planowanie zrobione. wszystko jest ok prócz tych dwuch tłoków. nie chce ich wkładaćbo boję się ze mi pękną i będę musiał znów rozkręcać... jutro znajomy pompiarz mechanik zrobi mi pożądek z pompą bo po modach troche się rozszczelniła... jak tylko uruchomie silnik to dam znać:)


..Vide Cull Fide..
Mój "Gadziu": http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=187710

Awatar użytkownika
damian81Z
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 368
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 21:54
Lokalizacja: Śląsk/Zabrze

Post autor: damian81Z » wt lis 24, 2009 12:25

Obrazek

[ Dodano: 24 Lis 2009 11:26 ]
tak wygladał u mnie pekniety tlok, 3 cylinder

[ Dodano: 24 Lis 2009 11:27 ]
Obrazek



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 74 gości