Cewka przegrzana

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Papierek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw lip 09, 2009 19:49
Lokalizacja: Poznań

Cewka przegrzana

Post autor: Papierek » wt lip 21, 2009 17:18

Cześć koledzy
Ja może zacznę od początku.
Zaczęło się tak jak często z VW bywa.... jedzie jedzie....gaśnie....... 20min postoju..... jedzie dalej i tak w kółko. Oprócz tego zacząłem wymieniać cewkę średnio co 2000km. Okazało się że fura gaśnie bo cewka grzeje się do temperatur przekraczających temperaturę pracy (przynajmniej tak mi się wydaje bo nie mogę z niczym porównać; oparzyłem się w każdym bądź razie). To na pewno cewka bo miałem w zapasie drugą, podpiąłem, uziemiłem i było si.
Teraz pytanie czemu się grzeje?
Niechcący dotknąłem jednego z przewodów odchodzących z rozdzielacza i ostro mnie j.... z czego wnioskuje że przewodu też są już nie takie jak powinny być. Zamówiłem już nowe. Ale tak do końca nie jestem przekonany czy faktycznie rozwiąże to problem z cewką. Kopnęło mnie tak dwa razy ale generalnie silnik nie przerywa czyli aż tak tragicznie nie jest.
Może prąd dochodzący do cewki jest nie taki?
Jeśli są jakieś "ale" do mojej dedukcji piszczcie. Jeśli macie jakieś sugestie piszcie.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt lip 21, 2009 17:26

po pierwsze uziemienie, bo nie wiem co z tym zrobiłeś. Zmasowanie cewki do blachy jest często niewystarczające - więc najlepiej kawał kabla od śróby pokrywy głowicy do śróby cewki. A co do kabli to głębiej sie nie zastanawiaj nad tym czy mogą kopać czy nie tylko wymień je, plus palec i kopułka bo to nie majatek a poza ewidentnymi awariami trudno sprawdzić co sa warte


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Papierek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw lip 09, 2009 19:49
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Papierek » wt lip 21, 2009 17:38

Uziemione jest kablem także tu nie ma problemu. no przewody jutro zajadą. jak nie pomogą to pomierzę napięcia do cewki może tam coś jest nie tak.
Jakie powinno być napięcie na dopływie do cewki? ~12v?

[ Dodano: 23 Lip 2009 21:36 ]
No masz! Cewka mi znowu zdechła. I to na środku WIELKIEGO skrzyżowania w Poznaniu. Nasłuchałem się klaksonów.

Nowy objaw:
Zamontowałem nową cewkę odpalił. Ale gdy tak na próbę podłączyłem tylko do masy na silniku to nawet nie beknął. Z tego mi wynika że silnik nie ma uziemienia i tak sobie dedukuję że uziemienie z silnika mogło mi iść właśnie przez ten przewód masowy co łączy cewkę z silnikiem i przyczyniać się do jej przegrzania. Co prawda koledzy elektrycy z pracy trochę kręcili nosem na tą teorie.
Jakieś nowe pomysły?
Zrobię tak na próbę uziemienie z silnika dodatkowe na akumulator, wymienię przewody, sprawdzę rozdzielacz i jak to nie pomoże to Halla nowego kupię

Koledzy z [MK3] z silnikami 1.4 benz. i w górę 4 cyl. sprawdźcie proszę temperaturę cewki jak silnik pochodzi jakieś 5 min. albo po przejechaniu jakieś 5 km. Żebym wiedział czy faktycznie problem tkwi w za wysokiej temp. cewki.

Z góry dzięki

Pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 165 gości