Odpowietrzanie hamulców MK3

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

bartek621
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: śr lis 12, 2008 17:26
Lokalizacja: Przemyśl

Odpowietrzanie hamulców MK3

Post autor: bartek621 » wt lis 25, 2008 22:58

Witam. Zmieniłem klocki hamulcowe z przodu i chciałbym odpowietrzyć układ. Mniej więcej wiem jak to zrobić ale chciałbym wiedzieć dokładnie. I czy przy odpowietrzaniu muszą być odkręcone obydwa koła? Dzięki za pomoc



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » wt lis 25, 2008 23:19

Po wymianie klocków nie trzeba odpowietrzać. Jednak jeśli chcesz to zrobić:
Odkręcasz odpowietrznik w jednym kole, w tym czasie kumpel naciska pedał hamulca
do czasu aż znacznie opadnie, zanim wpadnie w podłogę zakręcasz odpowietrznik. Czynność tę powtórz 2-3 razy. Następnie zrób to samo z drógim kołem. Pamiętaj żeby nie odkręcać obu odpowietrzników na raz, oraz by poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku nie spadł poniżej minimum!!!



wielblad2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 903
Rejestracja: czw sty 10, 2008 12:13
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

Post autor: wielblad2 » śr lis 26, 2008 11:58

bartek621, zasada jest jedna 1. kolejność-czyli lewy tył ,prawy tył, prawy przód ,lewy przód.zawsze zaczynamy od najdalszej drogi od pompy hamulcowej.potem jeśli robisz to z kanału to kół nie zdejmujesz dostęp jest super .jeśli jednak nie to zdecie koła bardzo ułatwi robotę i pewność wykonania . na odpowietrznik zakładasz węzyk a drugi koniec dajesz do słoiczka z małą ilością płynu tak by była zanurzona jego końcówka .druga osoba może być teściowa -niech troche popracuje pompuje pedałem około 5 razy i trzyma wciśnięty ty wtedy odkręcasz odpowietrznik i obserwujesz węzyk czy leci powietrze z płynem-pedałcały czas wciśnięty do podłogi. zakręcasz odpowietrznik a teściowa dopiero wtedy zdejmuje noge z pedała. powtarzasz czynność aż do momentu zaniku powietrza w wyciekającym płynie z odpowietrznika .po każdym kole kontroluj poziom płynu w zbiorniczku by pompa nie zaciągnęla powietrza w obieg ,bo całą robotę psu o dope rozbić .nie dolewaj płynu z odpowietrzania tylko świeży tamten ma powietrze w sobie też klapa.pisania dużo ale roboty to z hukiem wyjdzie ok .max.pól godziny.pozdro. :bigok: :bigok:


pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.

Awatar użytkownika
834
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: czw maja 21, 2009 23:45
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: 834 » sob lip 18, 2009 20:10

Witam

Przyłączam się do postu z pytaniem gdzie dokładniej znajdują się zaworki odpowietrzania układu? Czy ciężko je znaleźć i czy do ich odkręcenia koniecznie jest odkręcenie kół?



kenorb85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: sob sie 09, 2008 00:16
Lokalizacja: Kłosowo, Trójmiasto

Post autor: kenorb85 » ndz lip 19, 2009 11:16

834 pisze:Witam

Przyłączam się do postu z pytaniem gdzie dokładniej znajdują się zaworki odpowietrzania układu? Czy ciężko je znaleźć i czy do ich odkręcenia koniecznie jest odkręcenie kół?
Zaworki znajdują się na zacisku hamulcowym z przodu i za bębnem z tyłu (jak masz bębnowe). To takie wypustki z gumową nakładką zabezpieczającą (jeśli jeszcze nie spadła). Bardzo łatwo je znaleźć. Kół nie musisz odkręcać, ale ułatwia to odpowietrzanie. Jeśli chodzi o koła z przodu to wystarczy je skręcić na maksa i dostęp jest dobry. A tył można podnieść (bez odkręcania kół) i też jest sporo miejsca. Jak masz kanał to wogóle bajka - nic nie odkręcasz, wszystko jak na dłoni.
Odpowietrzniki odkręca się kluczami: 11 (przód) i 7 (tył)



Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » ndz lip 19, 2009 12:31

wielblad2 pisze:zasada jest jedna 1. kolejność-czyli lewy tył ,prawy tył, prawy przód ,lewy przód
Poprawię błąd... Zaczynamy od prawego tyłu - to on jest najdalej.


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
834
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: czw maja 21, 2009 23:45
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: 834 » ndz lip 19, 2009 17:57

kenorb85 pisze:
834 pisze:Witam

Przyłączam się do postu z pytaniem gdzie dokładniej znajdują się zaworki odpowietrzania układu? Czy ciężko je znaleźć i czy do ich odkręcenia koniecznie jest odkręcenie kół?
Zaworki znajdują się na zacisku hamulcowym z przodu i za bębnem z tyłu (jak masz bębnowe). To takie wypustki z gumową nakładką zabezpieczającą (jeśli jeszcze nie spadła). Bardzo łatwo je znaleźć. Kół nie musisz odkręcać, ale ułatwia to odpowietrzanie. Jeśli chodzi o koła z przodu to wystarczy je skręcić na maksa i dostęp jest dobry. A tył można podnieść (bez odkręcania kół) i też jest sporo miejsca. Jak masz kanał to wogóle bajka - nic nie odkręcasz, wszystko jak na dłoni.
Odpowietrzniki odkręca się kluczami: 11 (przód) i 7 (tył)
Dosyć egzotyczny ten klucz "7" :bajer: Jutro zabieram się za robote. Zobaczymy czy hamulec będzie dalej wpadał w tapicerke :bigok:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 240 gości