kąt wyprzedzenia zapłonu - problem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

MkII 1.3Digijet
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: ndz sty 11, 2009 14:37
Lokalizacja: Kraków

kąt wyprzedzenia zapłonu - problem

Post autor: MkII 1.3Digijet » sob lip 18, 2009 00:26

Witam

Szukając przyczyny szarpania i dławienia się silnika, przyspieszyłem wczoraj delikatnie zapłon. Zabieg ten pomógł bo nareszcie silnik się wkręca na obroty normalnie, ale przy szybkim wciśnięciu pedału gazu silnik dzwoni.To chyba spalanie stukowe wydaje mi się? Co zrobić bo jęśli cofam aparat to dzwonienia nie ma ale silnik szarpie przy przyspieszaniu.Nie można znależć optymalnego ustawienia:/
A może ktoś wie, może dobrze miałem ustawiony zapłon, tylko coś innego jest walnięte, i przyspieszenie zapłonu jakby pomaga rozwiązać problem tego szarpania.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lip 18, 2009 07:55

A czy ta waria pojawiła się tak znikąd? Nie był np wcześniej rozrząd zmieniany? Ja bym sie najpierw upenił co do ustawienia rozrządu, potem skład mieszanki na analizatorze śróbą w przepływce po odpięciu sondy, mierzyć w rurce pomiarowej. I stan calego układu zapłonowego, czyli takie podstawy.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

MkII 1.3Digijet
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: ndz sty 11, 2009 14:37
Lokalizacja: Kraków

Post autor: MkII 1.3Digijet » ndz lip 19, 2009 10:09

Rozrząd jest w porządku,a problem się pojawił raczej nagle. A czy to jest normalne że jeżeli zapłon się opóźnia to silnik zaczyna szarpać? czy powinien najwyżej stracić na dynamice?



Awatar użytkownika
eastwood
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: pn sie 20, 2007 22:50
Lokalizacja: GD

Post autor: eastwood » ndz lip 19, 2009 10:23

cześć,
Przyznam, że nie wiem jak jest w twoim silniku.
U mnie jest podciśnieniowe przyspieszenie zapłonu. Gdy wciskam gaz silnik dzwoni przez ok. 1 sek i przestaje. Odpowiedzialna jest za to membrana przy aparacie zapłonowym. Gdy silnik wchodzi na obroty membrana przyśpiesza zapłon.

pozd



Awatar użytkownika
artur1902
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 346
Rejestracja: sob mar 08, 2008 19:28
Lokalizacja: RJS

Post autor: artur1902 » ndz lip 19, 2009 10:40

wyprzedzenie powinno wynosic 5 stopni ale i tak ustawisz to tylko na lampie


Old volkswagen's never die...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 282 gości